Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Fiskegrateng?

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-08-08, 14:08   #1
HøyOgMørk
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 2
HøyOgMørk er på en erverdig vei
Post

Fiskegrateng?

Hei!

Jeg har en samboer som er veldig glad i hjemmelaget fiskegrateng, men er også på Atkins. Jeg har sett i andre meldinger her at det finnes oppskrifter på Atkins-vennlig fiskegrateng, men jeg har ikke funnet noen oppskrift. Noen som kan hjelpe?

__________________
HøyOgMørk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins (prøvd før - skal prøve igjen snart) Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 15:30   #2
Liidama
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 21
Liidama er på en erverdig vei

Sv: Fiskegrateng?

Jaaa!!!! Jeg også har lyst på fiskegrateng!! Det er det beste jeg vet. Noen som har en god lavkarbo oppskrift?

Liidama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg, med egne tilpassninger Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 22:06   #3
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Sv: Fiskegrateng?

Det må da vel gå an å oversette en vanlig oppskrift på et vis?
Skal vi eksperimentere litt?

Saus:
3 dl fløte
litt smør (eller mye om du vil)
joh.mel til jevning
salt
pepper
malt muskat
1 dl fiskekraft (eller buljong + vann)
3 egg

300-400 gram renset fisk
100 gram blomkål (istedenfor makaroni) eller evt kokte eggehvitter?
løk
Lollypopbrød - tørkede smuler??? Istedenfor griljermel. Eller tørket soyaproteinbrød?

Kok fisken og blomkålet, stek løken blank. Legg lagvis i ildfast form. Bland sammen alt til sausen (bland joh.melet ut i litt kaldt vann før du sper det i sausen) og kok opp. Helles over fisk/grønnsaker. Strø evt smuler på toppen, eller bruk ost? Inn i ovn i ca 15 minutt på 220 grader.

Kan ikke dette bli noe brukende av da? Skal jammen meg teste det jeg!

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 12:50   #4
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fiskegrateng?

naaaam, høres knallgodt ut

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 12:57   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fiskegrateng?

Bruk sesamfrø i stedet for brødsmuler
Og om du koker kremfløte lenge nok, og lar den kjøle litt ned så blir den tykk av seg selv, så slipper du å jevne den. Man kan blande i noen skiver nøytral gulost, da blir den tykk fortere!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 16:02   #6
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Sv: Fiskegrateng?

Hehehehe. Vi begynner å nerme oss noe nå! Kjempelurt med sesamfrø istedenfor brødsmuler. Ang jevning så er det sikkert ikke nødvendig i det hele tatt, for det er jo masse egg i sausen også. De stivner jo sammen med fløten. Vi får bare teste. Rekker det ikke i dag, men kanskje i morgen.

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 16:22   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fiskegrateng?

Liker uansett ikke konsistensen fløtesausen får av JHBKMet, i grunn. Det er tusen andre fine bruksområder for den, men i kremfløten min kommer den aldri

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 11:27   #8
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Fiskegrateng?

På toppen kan man også bruke knust bacongull.. Har ikke prøvd på fiskegrateng, men laget wienersnitzel med dette.. kan virkelig anbefales..

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 19:36   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fiskegrateng?

Opprinnelig lagt inn av søt uten sukker, her.

På toppen kan man også bruke knust bacongull.. Har ikke prøvd på fiskegrateng, men laget wienersnitzel med dette.. kan virkelig anbefales..

Har en mistanke om at den kan bli litt blaut på gratengen? Mener noen her inne brukte det som garnityr på en form, og at det ble resultatet.
Men sprøstekt bacon i terninger må da bare bli helt fantastisk

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 13:02   #10
Liidama
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 21
Liidama er på en erverdig vei

Sv: Fiskegrateng?

Jeg laget denne gratengen sist uke, men den ble ikke særlig god. Det er mulig jeg brukte litt for lite fløte og krydder, for gratengen smakte mer som en fiskeomelett. Litt smakløs og tørr. Det er også mulig at tre egg er litt i overkant og at man uansett bare bør bruke eggehviten. Stivpisket selvsagt. Vendes forsiktig inn. Jeg skal prøve det neste gang.

Liidama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg, med egne tilpassninger Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 13:56   #11
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Fiskegrateng?

Sesamfrø er bra på fiskegratteng

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Svar

Emneord
fiskegrateng


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lofoten Fiskegrateng og karber Borealis Spørsmål om matvarer og oppskrifter 35 18-11-08 07:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no