Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

Suzys lille verden

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-08-07, 11:39   #1
Suzy
Medlem
 
Suzy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Østfold
Alder: 61
Innlegg: 59
Suzy er ny på veien

Suzys lille verden

Hei der.
Etter å ha rotet litt rundt på lavkarbo.no ei stund fant jeg ut at jeg skulle melde meg inn i forumet. Kjempegøy å "småsnakke" med andre.
For 1,5 uke siden la både min mann og jeg om kostholdet. Ut med alt som heter brød, poteter, pasta og ris. For ikke å snakke om SUKKER, da.
Supert at vi er 2 om det. "Airbag'en" til min mann er faktisk blitt mindre. Selv kan jeg feire 2,6 kg i minus. Det er jo kjempemotivasjon.
Var på besøk hos en nylig oppdaget onkel (som var kjempespent på besøket). Han hadde handlet inn marsipankake. Klarte rett og slett ikke å si nei til den. MEN, det var kun av høflighets grunner. Kjente at lysten til å spise kaka var minimal. (Topp motivasjon) Men at jeg rett og slett måtte av høflighets grunn... Hadde litt dårlig samvittighet etterpå.
Tenkte som så at verden går ikke under av den grunn. Det er bare å fortsette så lenge motivasjonen er på topp.
Problemet ligger ikke i å spise karbo, men å finne ut hva en skal spise, slik at en ikke blir drittlei.
Har lest både Skaldeman og Ketolyse av Torkil. Det hjelper på å få litt teori bak det en gjør.
Min sønn (14)var alvorlig bekymret for at det aldri mer skulle bli tacos og andre godsaker mer i huset. Men vi hadde tacos til middag i går, uten skjell og lefser. Det går fint. Så står vi på videre.

__________________
Æ gir mæ ikkje
Suzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Sukker er gift!!!! Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 13:00   #2
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Suzys lille verden

Velkommen hit og gratulerer med journal

Høres ut som dere er godt i gang ja, masse lykke til videre!

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 17:59   #3
Suzy
Medlem
 
Suzy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Østfold
Alder: 61
Innlegg: 59
Suzy er ny på veien

Sv: Suzys lille verden

Heisan.
I tillegg til at jeg er blitt litt hekta på å ikke spise karbo er det jo like gøy å gå inn på forumet å sjekke om det er noen ute i den store verden som har "sett" meg. Like gøy som å gå i postkassen.
Var på matbutikk m gubben på lørdag. Vi brukte dobbelt så lang tid på å handle som før. ALLE matvarer måtte sjekkes for karbo innhold.
Så skulle vi forsøke en lavkarbo pizza. Laget bunn av Ketolyse bakemiks. Bunnen smakte ganske greit, men hadde en underlig konsistens. Minnet meg mere om seige sveler. Husets 14åring var ikke like entusiastisk.....
Har "sjekket" inn i mandagsklubben, så nå gleder jeg meg til i morgen for å se om stigen fortsatt går nedover.

Når det gjelder matlaging, så laget jeg fløtegratinert squars til nakkekotelettene i dag. Smakte alldeles utmerket.

Kommer nok til å legge inn små snutter om hverdagen som lavkarbo junkie her. Er ikke så flink til å skrive tradisjonell dagbok.

Hilsen meg

__________________
Æ gir mæ ikkje
Suzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Sukker er gift!!!! Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 18:41   #4
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Suzys lille verden

Titter innom og ønsker lykke til med veiing i morgen

Gleder meg til å følge med videre i dagboken din

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 00:29   #5
pondus
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 73
pondus er på en erverdig vei

Sv: Suzys lille verden

Hei, og takk for hilsen. Kjekt at så mangen bryr seg. Hadde flere gjort det, hadde verden vært et bedre sted!

__________________
pondus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 18:37   #6
Suzy
Medlem
 
Suzy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Østfold
Alder: 61
Innlegg: 59
Suzy er ny på veien

Sv: Suzys lille verden

Huff da .
Nedtur dag i dag. Har vært såå flink, synest jeg, men vekta har ikke rikka seg. Litt dumt med disse første kilo som liksom bare smetter av av seg selv. en blir jo toppgira av det. men når det hele stopper opp, da må det sterk viljestyrke til for å holde ut. Spiser muligens for lite fett.
Har til og med kuttet ut Pepsi Maxen. Har drukket så mye vann at det bobler nesten når jeg puster...
Småkvalm og daff i hele kroppen. MEN, dette skal jeg klare!! (Håper jeg)

__________________
Æ gir mæ ikkje
Suzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Sukker er gift!!!! Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 22:20   #7
pondus
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 73
pondus er på en erverdig vei

Sv: Suzys lille verden

Hei.

Jeg bruket MCT-oljen og Cocosa for å øke fett-andelen i maten min. Som sagt så steker jeg nå i Cocosa (brukte meierismør tidligere), og heller 1-2 ss MCT-olje over maten min.

Er ikke så flink til å legge inn sitat og lenker, men hvis du søker på ordene - så vil du få det beskrevet mye bedre enn det jeg kan...

__________________
pondus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 10:33   #8
Suzy
Medlem
 
Suzy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Østfold
Alder: 61
Innlegg: 59
Suzy er ny på veien

Sv: Suzys lille verden

Hallo!
Opptur i dag. Det GÅR faktisk nedover på vekta. Fra 96,3 til 95,2. Var på besøk hos gode venne på lørdag. Da kom kyllingvinger og grønnsaker med dipp på bordet. Uten at de visste om vår lille kostholdsendring. Men da de satte sjokolade og potetgull frem måtte vi fortelle hva vi har gitt oss ut på. Møtte bare stor forståelse. Det beste av alt var at jeg klarte å styre klar av alle fristelsene. Jeg er nå i uke 3 av kuren, og jeg skjønner Skaldeman som sier at det kan være en vanskelig uke å komme seg gjennom. Klarer man den så går det av seg selv.
På jobben hadde en av våre nye pensjonister hatt med kake som takk for langt samarbeid. Jeg så ikke engang på den.

Fristelsene står i kø. Men jeg har litt problemer med å se for meg at jeg aldri skal spise potet mer. Nei, når vekta er litt mer normal, kan en vel unne seg en liten potet innimellom. Det er jo tross alt forskjell på 3 store poteter og 1 liten.
Har fått nye sykkeldekk, så nå skal jeg trimme litt mere.

__________________
Æ gir mæ ikkje
Suzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Sukker er gift!!!! Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 17:08   #9
Suzy
Medlem
 
Suzy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Østfold
Alder: 61
Innlegg: 59
Suzy er ny på veien

Sv: Suzys lille verden

En leser og blir vis, (og forvirret) om en skal høre på alle . Anyway. Nå er både cocosa og MCT olje innkjøpt. Vi prøvde å lage eggerøre med cocosa som stekefett, men det gikk ikke. Den brant seg fast i bunnen av stekepanna. Best med smør der, tror jeg.
Ellers var jo MCT oljen en positiv opplevelse med hensyn til at den er smakfri. Har bare Tran som olje som referanse.

Opplever noe merkelig. Vekta hopper opp og ned . Føler det som om det er å gå to skritt frem og et tilbake hele tiden. Ketosen kommer og går. Og jeg spiser ikke mer karbo enn det som jeg får i grønnsakene. Har ikke rørt noen form for sukker/kaker på 3 uker.
Hadde litt panikk de første gangene jeg opplevde det, men tar det litt mer med ro nå. Ser jo at det går nedover, sakte men sikkert.
Nå er 3 uker av kuren lagt bak meg. Går inn i 4.uke. Er fortsatt motivert.

__________________
Æ gir mæ ikkje
Suzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Sukker er gift!!!! Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 12:13   #10
Suzy
Medlem
 
Suzy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Østfold
Alder: 61
Innlegg: 59
Suzy er ny på veien

Sv: Suzys lille verden

Hei igjen.
Nå er det lenge siden jeg har vært inne på siden min. Har nesten gått inn i dyp "depresjon" siden vekta ikke har rikket seg en millimeter ned. Derimot, svinget opp og så litt ned igjen. Holdt nesten på å gi opp hele lavkarbo dietten. Har sjekket urin, og den slo ut på ketose. Skjønte ingenting.
Men i dag kom gleden. Vekta hadde gått ned. Jippi!!!!
Kollegaer på jobb sier at jeg ser fresh og frisk ut. Så det må jo vises litt på meg. Kjenner ikke den helt store forandringen på klærne, uten at de strammer ikke fullt så mye lenger. Slurper MCT olje og spiser fett og proteiner.
Joda, får vel holde på ei stund til. Dette kan jo gå bra.

__________________
Æ gir mæ ikkje
Suzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Sukker er gift!!!! Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 13:22   #11
Csilla
Medlem
 
Csilla sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Vestfold
Innlegg: 180
Csilla har en fantastisk aura rundt segCsilla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Suzys lille verden

Har bare lyst til å si hei, jeg Og heie litt! Dette går jo bra! Du har jo gått ned over 5 kilo Og hvis du ikke allerede gjør det, så anbefaler jeg deg å finne frem målbåndet og måle deg fast hver uke. Jeg har iallfall krympet noen cm jevnt og trutt hver uke, og det er godt - spesielt i de ukene hvor vekta ikke er så 'snill'

Ønsker deg en GOD dag!

__________________
Det er mitt liv! Og jeg velger selv hvordan jeg vil leve det.
Min Blogg og Min journal



Csilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:10   #12
Suzy
Medlem
 
Suzy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Østfold
Alder: 61
Innlegg: 59
Suzy er ny på veien

Sv: Suzys lille verden

Takker deg Csilla for oppmuntrende ord. Har jo funnet ut at det ikke så lurt å gi seg. 5 kg. er jo tross alt noe.
Både jeg og min mann er aktive lavkarboer, så derfor går det fint.
Lurer forresten på noe.
Sjekker urinen, og er i full ketose, men det går sakte på vekta.
Hva er det som skjer?

En trøst er det jo også at søtsaker ikke frister som mye lenger. Har ikke noe søthunger. Sønnen på 14 får også "svi" for vårt sukkerfrie kosthold. Resultatet er at han synest gotterier nå er så "sterke". Supert..

__________________
Æ gir mæ ikkje
Suzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Sukker er gift!!!! Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 10:17   #13
Suzy
Medlem
 
Suzy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Østfold
Alder: 61
Innlegg: 59
Suzy er ny på veien

Sv: Suzys lille verden

Joda.
Dette går tross alt. Må bare innpå å fortelle at idag hadde vekta gått ca 2 kg ned fra siste måling. Nu ga jeg mer eller mindre f.. i å sjekke vekta så ofte. Ble jo bare stressa av det. Lurte en periode på om dette virkelig hjalp. Om det var verdt det...
Godt å se resultater. Så forresten i dag en annonse om en flott klesbutikk i nærheten som har er stort flytte salg. Hadde tenkt å vente til jeg var 10 kg miunus, men etter 6,3 i minus bør en jo kunne unne seg noe flott...

__________________
Æ gir mæ ikkje
Suzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Sukker er gift!!!! Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 14:29   #14
*Mette*
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 99
*Mette* er på en erverdig vei

Sv: Suzys lille verden

Jeg kjennerg utrolig godt igjen i dagboka di... Hadde gått opp 1 kg nå jeg og motivasjonen er på bånn til å fortsette, men når jeg leser dagboka de så ser jeg at det muligens er håp for meg også... Håper inderlig at jeg er like heldig som deg Syntes hvertfall at du er kjempe flink!!!!

Venter spent på neste referat!!!!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wVVl4aF/]


Start: 17.09.2007
Dagbok: Min kamp mot kiloene...
*Mette* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 09:57   #15
Suzy
Medlem
 
Suzy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Østfold
Alder: 61
Innlegg: 59
Suzy er ny på veien

Sv: Suzys lille verden

Heia til alle dere som står på.
Nå er det en liten stund siden jeg har vært innpå siden min. I en periode når jeg nettopp var startet med lavkarbo diett så sjekket jeg vekta ofte. Så at det svinget opp og ned. Ble som sagt ganske så stressa av det. Så gikk jeg over til kun å sjekke meg hver mandag. For 3 uker siden var vekta 93 kg, så 93,3 uka etter dette. Men i dag var den 91,8. Hurra.
1. delmål er 99,6. Dvs.ned 10 kg. Nå ser jeg jo at målet er oppnåbart.
Dette har ikke vært lett. Men for meg er det viktig at dette er et langsiktig mål. Hvis en forventer at en skal rase ned 20 kg i en jafs, så blir en skuffet. Noen ganger så frister det med en sjokolade, men jeg har klart å holde unna. Jeg skal være på en streng lavkarbo diett frem til jul, men da skal jeg unne meg snop og poteter til julemiddagen.
Det skal også sies at det hjelper på motivasjonen at vi er 2 om det hjemme hos oss. Jeg får en slankere og sprekere mann i tillegg til slankere kropp.

__________________
Æ gir mæ ikkje
Suzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Sukker er gift!!!! Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 10:04   #16
Suzy
Medlem
 
Suzy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Østfold
Alder: 61
Innlegg: 59
Suzy er ny på veien

Sv: Suzys lille verden

Heia til alle dere som står på.
Nå er det en liten stund siden jeg har vært innpå siden min. I en periode når jeg nettopp var startet med lavkarbo diett så sjekket jeg vekta ofte. Så at det svinget opp og ned. Ble som sagt ganske så stressa av det. Så gikk jeg over til kun å sjekke meg hver mandag. For 3 uker siden var vekta 93 kg, så 93,3 uka etter dette. Men i dag var den 91,8. Hurra.
1. delmål er 99,6. Dvs.ned 10 kg. Nå ser jeg jo at målet er oppnåbart.
Dette har ikke vært lett. Men for meg er det viktig at dette er et langsiktig mål. Hvis en forventer at en skal rase ned 20 kg i en jafs, så blir en skuffet. Noen ganger så frister det med en sjokolade, men jeg har klart å holde unna. Jeg skal være på en streng lavkarbo diett frem til jul, men da skal jeg unne meg snop og poteter til julemiddagen.
Det skal også sies at det hjelper på motivasjonen at vi er 2 om det hjemme hos oss. Jeg får en slankere og sprekere mann i tillegg til slankere kropp.

__________________
Æ gir mæ ikkje
Suzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Sukker er gift!!!! Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 10:07   #17
Suzy
Medlem
 
Suzy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Østfold
Alder: 61
Innlegg: 59
Suzy er ny på veien

Sv: Suzys lille verden

Ups. Her ble det en liten data leif. Klarte å legge innlegget mitt inn 2 ganger. det var ikke helt meningen.

__________________
Æ gir mæ ikkje
Suzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Sukker er gift!!!! Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 23:02   #18
Havregryn
Medlem
 
Havregryn sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Ett sted i Norge
Innlegg: 138
Havregryn er ny på veien

Sv: Suzys lille verden

Velkommen & gratulerer med fin nedgang
Stå på & Lykke til

__________________
H a v r e g r y n
160 cm
Treningsidiot uten å være fanatisk
Hovedfokus: Velvære








Havregryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins/lavkarbo filosofi'n Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 11:23   #19
Suzy
Medlem
 
Suzy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Østfold
Alder: 61
Innlegg: 59
Suzy er ny på veien

Sv: Suzys lille verden

Når vekta viser nedgang kjenner jeg at humøret peker oppover. Etter at den i mange uker sto bom fast på ca 95, har den endelig rikket seg nedover. Jeg var i ferd med å gi opp, men ville heller ikke. Da var det godt å se at dette er normalt, og at andre også kan stri med det samme.
Nå vist imidlertid vekta 90,4. Nå er jeg 0,8 kg unna 1.delmål. Andre delmål er å holde på til jul. For da blir det en liten pause. MÅ ha potet til julemiddagen. Og litt julesnop.
I forrige uke var jeg på kles salg. Kjøpte jakke og bukse. Jakken var en smule trang, men som den store optimist jeg er, så tenker jeg at den er perfekt om et par uker.
Har skjeiet ut med et lite kakestykke (blåbærpai)på jobben. Men jeg må si at dette kakestykket var utrolig søtt. Ble litt uvel av kaka.
Det som faktisk var litt positivt med denne opplevelsen er at jeg ser at jeg trenger ikke dette søte så mye. Og at jeg går ned i vekt til tross for noen flere karber enn i begynnelsen.
Vi laget pizza på lørdagen. Da laget jeg en tynn bunn av rugmel. Funket bare flott. Ble forresten veldig godt.

__________________
Æ gir mæ ikkje
Suzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Sukker er gift!!!! Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 11:46   #20
Suzy
Medlem
 
Suzy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Østfold
Alder: 61
Innlegg: 59
Suzy er ny på veien

Sv: Suzys lille verden

Når vekta viser nedgang kjenner jeg at humøret peker oppover. Etter at den i mange uker sto bom fast på ca 95, har den endelig rikket seg nedover. Jeg var i ferd med å gi opp, men ville heller ikke. Da var det godt å se at dette er normalt, og at andre også kan stri med det samme.
Nå vist imidlertid vekta 90,4. Nå er jeg 0,8 kg unna 1.delmål. Andre delmål er å holde på til jul. For da blir det en liten pause. MÅ ha potet til julemiddagen. Og litt julesnop.
I forrige uke var jeg på kles salg. Kjøpte jakke og bukse. Jakken var en smule trang, men som den store optimist jeg er, så tenker jeg at den er perfekt om et par uker.
Har skjeiet ut med et lite kakestykke (blåbærpai)på jobben. Men jeg må si at dette kakestykket var utrolig søtt. Ble litt uvel av kaka.
Det som faktisk var litt positivt med denne opplevelsen er at jeg ser at jeg trenger ikke dette søte så mye. Og at jeg går ned i vekt til tross for noen flere karber enn i begynnelsen.
Vi laget pizza på lørdagen. Da laget jeg en tynn bunn av rugmel. Funket bare flott. Ble forresten veldig godt.

__________________
Æ gir mæ ikkje
Suzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Sukker er gift!!!! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Endelig kom lille nurket mitt!!! :-) elian Generell diskusjon 29 07-08-07 05:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no