Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
23-11-04, 18:30 | #1 |
Ubekreftet Medlem
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 78
|
Etterlyser brødoppskrift, og tipser om andre oppskrifterNå har jeg endelig fått somla meg til med å få spelt-mel i hus, både siktet, sanmalt, klemt og kli-spelt. Og så går jeg i gang med å lete etter oppskrifter, men finner ingen som kun har speltmel i seg, og på Atkins kan man ikke kombinere med andre melsorter. Noen som kan hjelpe? |
Min kostholdsfilosofi: Atkins |
23-11-04, 20:29 | #2 |
Sterk og fri!
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
|
Skjønte ikke helt dette jeg men . Skal dere atkinsere ha brød med bare spelt? - Det er jo like mange karbosser i spelt som i hvetemel? Det er litt mer næring i spelten men. Om du skal ha et brød med bare spelt så ta en vanlig brødoppskrift da og bytt hvetemelet med spelt. Men et brød som det valnøttbrødes det finnes oppskrift på her inne, har både mindre karbohydrater, mer proteing og mer næring enn et rent speltbrød.
23-11-04, 22:20 | #3 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
|
Jeg vet ikke hvor det med spelten står henne. Jeg har ikke lest noe sted at Atkinsere skal ha brød med spelt mel ???
23-11-04, 23:59 | #4 |
Ubekreftet Medlem
|
Oooops!!!! |
24-11-04, 01:42 | #5 |
Potius sero, quam numquam
Medlem siden: Oct 2004
|
Nøttebrød[quote=aveline]Nå har jeg endelig fått somla meg til med å få spelt-mel i hus, både siktet, sanmalt, klemt og kli-spelt. Og så går jeg i gang med å lete etter oppskrifter, men finner ingen som kun har speltmel i seg, og på Atkins kan man ikke kombinere med andre melsorter. Noen som kan hjelpe? |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold |
24-11-04, 09:59 | #6 |
Ubekreftet Medlem
|
Komkari! Du er en engel!! |
24-11-04, 10:39 | #7 |
Sterk og fri!
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
|
Bare for ordens skyld - vi 'Fedon-folk' spiser heller ikke særlig mye rent spelt brød vi heller altså - om det skal gå etter boka. Men en skive vettugt-brød av og til går jo bra for de fleste da - spesielt de som ikke skal ned i vekt.
24-11-04, 11:13 | #8 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
|
Kom plutselig på at jeg har postet noen gode muffinsopskrifter. De er like gode som brød. De er vel ikke lovlige på induksjon, men de er veldig veldig gode:
Trådverktøy | |
|
|