Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

1-års 'jubileum' med bevisstkarbo

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-09-12, 12:11   #1
Roar
Nytt Medlem
 
Roar sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Lom, Oppland
Innlegg: 7
Roar er på en erverdig vei

1-års 'jubileum' med bevisstkarbo

Jaja, så har det gått ett år siden jeg bestemte meg for å endre kostholdet mitt. Jeg begynte hardt med en slags LC/HF filosofi, men etter et 'langt' liv (jeg er nå 40 år) med stadige "pass deg for fettet"-formaninger var det vanskelig å gjenomføre dette. Jeg kuttet nokså fort ut alt som har med sukker, ris, brød, pasta og potet å gjøre. Dette gikk overraskende greit synes jeg

Til frokost spiser jeg gjerne eggerøre med skinke og ost, til lunsj blir det gjerne middagsrester fra dagen i forveien eller 3-4 FiberRik knekkebrød (2.7g karb. pr. skive) med masse pålegg, og istedenfor pasta/ris/potet til middagen spiser jeg heller mer grønnsaker ved siden av. Til kveldsmat spiser jeg gjerne noe Cottage Cheese/Brie/cherrytomater/middagsrester/oliven/fetaost/spekeskinke....
Jeg har ALLTID liggende ei plate med 70% kokesjokolade som jeg daglig spiser ei stripe av (4 ruter), og på den måten får jeg merkelig nok dekket søtbehovet også. Om jeg er i selskap der det serveres mye søt og karborik mat som kaker, boller, is osv. så forsyner jeg meg én gang av det jeg har mest lyst på, f.eks. et kakestykke (fordi det er høflig å smake på det vedkommende har lagd og fordi det er råååågodt )

I tillegg til endring av kosthold trener/mosjonerer jeg nå fast 3 ganger i uka - uansett! Det har for det meste gått i spinning og jogging det siste året.

Resultatet har ikke latt vente på seg: Jeg begynte på 96,5 kg. for ett år siden i dag, og i morges stod nåla på 71,3 kg.

Så, det er min historie så langt. Jeg er veldig stolt over det jeg har gjennomført til nå, og det er vel unødvendig å si at jeg er mye mer komfortabel med min egen kropp og generelle fysiske helse i dag enn for ett år siden. Jeg vil rette en takk til alle dere som er inne på forumet, uansett hvor aktive dere er (jeg har kun vært her og lest innlegg fram til nå...), for den positive og støttende tonen dere viser. Det har vært en motiverende faktor når ting har gått litt trått.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Ett år siden.jpg (216,0 KB, 69 visninger)
Filtype: jpg I dag.jpg (218,5 KB, 76 visninger)
Roar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 'Bevisstkarbo' + regelmessig mosjon! Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 12:26   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo :)

WOW - det var litt av en forandring. Du har virkelig gjort en fantastisk jobb det står stor respekt av

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 14:12   #3
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo :)


Bra jobba! og inspirerende lesning

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 15:11   #4
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo :)

Wow! For en fin historie! Gratulerer med flott nedgang høres ut som et veldig bra opplegg du har takk for at du deler med oss!

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 15:34   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo :)

Du har definitivt funnet din sweet spot mhp kosthold. Det ser også ut som det er et kosthold du liker og kan leve på varig.

Godt jobba!

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 16:35   #6
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo :)

Inspirerende!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 17:12   #7
Roar
Nytt Medlem
 
Roar sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Lom, Oppland
Innlegg: 7
Roar er på en erverdig vei

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo :)

Takk for hyggelige kommentarer folkens!

Roar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 'Bevisstkarbo' + regelmessig mosjon! Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 23:36   #8
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo :)

Så bra

Du har vært knallflink og så flott du deler ,da er det til inspirasjon til andre

deg>!!!

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 00:24   #9
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo

Kjempeflott jobba

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 10:26   #10
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo

Så inspirerende og gøy å lese historien din,må føles bra ? Gratulerer

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 10:38   #11
Roar
Nytt Medlem
 
Roar sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Lom, Oppland
Innlegg: 7
Roar er på en erverdig vei

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo

Opprinnelig lagt inn av Lich, her.

Så inspirerende og gøy å lese historien din,må føles bra ? Gratulerer

Ja, jeg hadde aldri trodd at jeg noen gang igjen skulle bli komfortabel med min egen kropp. Jeg er bare 170 cm. høy, så det sier seg selv at dette hadde jeg bare godt av Det er også bare ett år siden jeg satt i kollegiet på jobben og høylytt sa at:"Jeg kommer aldri til å begynne å jogge - det er altfor hardt for kroppen, spesielt på asfalt!" Jeg ser jo nå at det var mitt dårlige selvbilde og for tunge fysikk som var grunnen til at jeg sa det så skråsikkert. Det var et helve*s slit i begynnelsen å komme seg tilbake i fysisk form, men etterhvert som kiloene avtok og motivasjonen steg ble det lettere og lettere å bevege på seg. Det er fortsatt slitsomt å jogge, men nå er det på en god måte

Roar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 'Bevisstkarbo' + regelmessig mosjon! Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 14:39   #12
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo

Så kjekk lesning! Kjempeflink har du vært! Håper du fortsetter å leve lavkarbo, så du kan føle deg så fresh som mulig resten av livet

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 13:55   #13
Våken
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo

Gratulerer med knallbra resultat! Det er utrolig hardt arbeid som ligger bak. I know, står midt oppi det Lykke til med vedlikehold!

  Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 09:20   #14
Roar
Nytt Medlem
 
Roar sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Lom, Oppland
Innlegg: 7
Roar er på en erverdig vei

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo

Opprinnelig lagt inn av Våken, her.

Gratulerer med knallbra resultat! Det er utrolig hardt arbeid som ligger bak. I know, står midt oppi det Lykke til med vedlikehold!

Takk i like måte

Roar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 'Bevisstkarbo' + regelmessig mosjon! Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 10:02   #15
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo

Så utrolig flink du har vært!!

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 22:12   #16
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo

Oy! Var som å lese om meg selv. Starta med omtrent samme vekt som deg, og er nå nede på 72 kg. Har også gjort det slik at jeg kuttet potet, mel sukker ris og pasta, og erstattet med grønnsaker og lavkarbobrød.
Et kosthold som fungerer utmerket for meg. Har også unnet meg et kakestykke i selskap, og et par biter mørk sjokolade til ettermiddagskaffen.
Det viser at dette går det an å leve med

Lykke til videre til deg og alle oss andre her inne. Klapp oss selv på skuldra

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 15:54   #17
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo

Woow Flott jobba,gratulerer så mye,flink du er..flott historie

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 19:38   #18
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo

Jeg blir kjempeglad av å lese dette!! Så flott at du har funnet noe som fungerer og som du kan leve med!!!

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 14:31   #19
Roar
Nytt Medlem
 
Roar sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Lom, Oppland
Innlegg: 7
Roar er på en erverdig vei

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Klapp oss selv på skuldra

Klapper meg selv på skuldra hver gang jeg ser meg i speilet

Roar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 'Bevisstkarbo' + regelmessig mosjon! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no