Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Spiser jeg nok?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-12-07, 08:30   #1
anneca
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 284
anneca er ny på veien

Spiser jeg nok?

Dette spiste jeg i går, som vel egentlig ikke var noen typisk mat dag.....:

Frokost: Ribbebit
Lunch: Broccoligrateng med ribbe og ost
Middag: Grillet kyllinglår + et par vinger med rømme
Kveld: Litt mer grillet kylling med rømme

Jeg er så utrolig lei salat........

Forrige dagen spiste jeg:
Frokost: Litt kald laks med rømme
Lunch: Laks med broccoli og sandefjordsmør saus
Mellommåltid: Kald ribbe
Kvelds: Kebab, uten mais og spiser selvfølgelig ikke pitrabrødet....

I løpet av dagen, spes når jeg er på jobb spiser jeg mandler i ny og ne..... kanskje jeg har spist litt mye.......men egentlig tror jeg ikke det heller.

Det jeg vet at jeg får for lite av er drikke. Jeg har alltid slitt med å drikke mye. Tror jeg max får i meg ca 2 liter pr dag.

__________________



Min journal


Nov`07-Nov`08: minus 25 kg på ketolyse.
anneca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ny runde med ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 08:59   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg nok?

Jeg synes dette ser greit ut! Blir du mett? Det er tross alt det viktigste. Ikke stappa, og ikke sulten, det er noe av cluet.

Bare et par spørsmål: Var kyllingevingene ferdig marinerte? Vær obs på at det gjerne er sukker i ferdige marinader!
Sausen i kababen er ikke alltid like heldig for oss. Den hvite sausen er laget av kefir eller yoghurt, noe man ikke skal få i seg for mye av. Den røde av tomater og chili, så den er vel ikke så farlig. Men noen sjapper bruker også ferdig dressing, og der er det gjerne sukker...!

Men ellers synes i alle fall JEG det ser bra ut

Kanskje du synes det er lettere å drikke vann, dersom du putter i en skive med lime/sitron? Du kan ha det i en stor flaske i kjøleskapet, så setter smaken seg ordentlig.
Prøv å ikke tving i deg en liter i styrten, men litt nå og da. Mange her har sett fordelen med å ha en vannflaske tilgjengelig med seg hele tiden. Imsdal har en 0,7 flaske. Hvor mye man skal drikke avhenger gjerne av hvor mye man veier. Men det skal en del til før man drikker for mye. Jeg veier ca 70-75 kg og drikker alt fra 2,5 til 4 liter om dagen, det avhenger også av aktivitetsnivået.
Det gjelder forsåvidt også matinntaket. Er man aktiv, trenger man mer mat.

Har du hatt en jevn nedgang? Om så, så har du foreløbig ingenting å frykte. Platåer er heller ikke uvanlig, kroppen trenger gjerne å "tenke seg om". Når det kommer, og hvor lenge det varer er individuelt. Det beste er å være tålmodig. Om du står stille en stund, så gjør du fortsatt noe godt og riktig for kroppen din. Å måle seg i cm i tillegg kan være motiverende. For det er ikke alltid man merker det på vekta selv om man går ned i str.

Lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 09:24   #3
anneca
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 284
anneca er ny på veien

Sv: Spiser jeg nok?

Ja jeg blir passe mett. De kyllingvingene er grillede, ikke marinerte. Spiser ikke noe som er marinert, bare grillet.

Til frokost spiser jeg også feks to kokte egg, eller en liten omelett med ost. Bacon klarer jeg bare ikke, det har jeg aldri likt noe særlig......

jeg har bare holdt på i 3.5 uker, og det jeg gikk ned de 6 kiloene de to første ukene....

__________________



Min journal


Nov`07-Nov`08: minus 25 kg på ketolyse.
anneca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ny runde med ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 09:34   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg nok?

Ja, men det høres bra ut! Som, sagt, det er veldig lurt å måle seg i tillegg. Jeg har vekt-angst, og måler meg bare. Regner bare med at jeg veier det jeg gjør, ut fra tidligere erfaring (før jeg ble VIRKELIG tjukk).

Husk at det er overhodet ingen grunn til panikk enda!
Eksempelvis har jeg selv stått på plate som har vart i over åtte uker. Det skjer selvfølgelig ikke alle. Men noe å tenke på er jo at jo lengre kiloene har vært på kroppen, dess vanskeligere er det å bli kvitt dem!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 10:05   #5
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 44
Innlegg: 172
Safir er ny på veien

Sv: Spiser jeg nok?

Spiser du ikke noe mer grønnsaker enn det som er listet opp? Om du kun spiser brokkoli til et måltid må du jo få i deg for lite grøn og for få karber?

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 10:12   #6
anneca
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 284
anneca er ny på veien

Sv: Spiser jeg nok?

Opprinnelig lagt inn av Safir, her.

Spiser du ikke noe mer grønnsaker enn det som er listet opp? Om du kun spiser brokkoli til et måltid må du jo få i deg for lite grøn og for få karber?

De to dagene er ikke helt representative..... Jeg prøver å få i meg litt grønnt til lunch og middag. Men når jeg spiser mandler, få jeg ikke i meg litt karber da og?

Lunch i dag er feks salat med kylling og rømme som dressing.

Det jeg også merker meg er at jeg er ensforming pr dag, dvs at det går mye av det samme en dag og noe annet den andre dagen.

__________________



Min journal


Nov`07-Nov`08: minus 25 kg på ketolyse.
anneca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ny runde med ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 10:19   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg nok?

Ja, huff, det overså jeg. Beklager!!
Du burde spise litt mer grønt.
Det har ingenting med karbomengden å gjøre sånn egentlig. Det er ikke sånn sett om å gjøre å komme seg opp på den karbomengden, selv om du ikke bør ligge under femten. Men grønnsaker inneholder veldig viktige næringsstoffer som det er viktig å få i seg!
Det er massevis av gode grønnsaker, og forskjellige variasjoner som finnes. Blomkål, avocado, selleri, purre, litt løk og hvitløk, sopp (ikke en grønnsak, men sundt og godt!), squash, aubergine, tomater (selv om noen stopper opp på grunn av de), paprika (den grønne og gule er lavest på karber), rosenkål. Lista er lang!
Noe av det beste jeg vet er å koke blomkål til den er mør, renne av vann, og mose den med stavmikser e.l. Blande i en god klatt med smør og creme fraiche, og bittelitt hvitløk, salt og pepper og litt gressløk.
En annen ting er å raspe blomkålen opp på den groveste raspen, steke det i smør sammen med hvitløk og krydder. Blir ganske risaktig. Og veldig godt!

Jeg kunne ha ramset opp i en evighet, men oppfordrer deg heller til å sørfe litt på oppskriftforumet her. Det er en god kur mot ensformighet

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 10:41   #8
dBy
Juniormedlem
 
dBy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 46
dBy er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg nok?

Stangselleri med tubeost er godt å knaske på kvelden....

Ellers er jo 6 kg på to uker ganske voldsomt for kroppen. Den trenger nok litt tid på å komme skikkelig i gang.

Litt mer grønt og tolmodighet så blir dette veldig bra!!

Jeg går ned ca 1 kg i uka, ser at mange her går ned fortere, men vi er så forskellige så det er jo ikke rart om det virker forskjellig på oss.


dBy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no