Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er det noe galt om man føler sult i ketose?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-06-09, 15:33   #1
ned
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 27
ned er på en erverdig vei

Er det noe galt om man føler sult i ketose?

Betyr det at man ikke lengre er i Ketose? Eller kan man føle sult i ketose også? Det er sjelden jeg har følt sult i ketose, men i dag er jeg sulten hele tiden, har ikke fått i meg for mye karber så vidt jeg vet da...

__________________


ned er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 15:48   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Er det noe galt om man føler sult i ketose?

Kanskje pøse på med litt fett? Jeg har noen slike dager og hører på kroppen og spiser masse fett og proteiner da. Men det er under forutsetning at jeg ikke har spist masse søtstoff den dagen eller dagen før, for det kan gi sult for meg...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 15:52   #3
ned
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 27
ned er på en erverdig vei

Sv: Er det noe galt om man føler sult i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Kanskje pøse på med litt fett? Jeg har noen slike dager og hører på kroppen og spiser masse fett og proteiner da. Men det er under forutsetning at jeg ikke har spist masse søtstoff den dagen eller dagen før, for det kan gi sult for meg...

Hm, har drukket Pepsi Max, men det har jeg gjort før også.... Men om du har tatt kunstig søtning, er da ikke OK å "pøse" på med fett og proteiner?

__________________


ned er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 15:55   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Er det noe galt om man føler sult i ketose?

Opprinnelig lagt inn av ned, her.

Hm, har drukket Pepsi Max, men det har jeg gjort før også.... Men om du har tatt kunstig søtning, er da ikke OK å "pøse" på med fett og proteiner?

Jeg spiser jo til jeg blir mett, men hvis jeg har spist masse en dag og spiser noe kunstig til kvelds og blir brått sulten, da vet jeg at det kommer av søtstoffet og blodsukkerstigning.
Men jeg drikker/spiser ikke kunstig søtning hver dag, for det ødelegger for vektnedgangen min i tillegg til at det ikke er så veldig bra å få i seg slik daglig/flere ganger i uka.
Så er jeg sulten så spiser jeg. Nå følger jeg Skaldeman og pøser på med fett om jeg er sulten, for fettet gir metthetsfølelse.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 15:58   #5
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 38
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Er det noe galt om man føler sult i ketose?

Jeg merker veldig godt når jeg har fått i meg for lite fett, for da blir jeg sulten og snopsjuk.

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 16:18   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er det noe galt om man føler sult i ketose?

Jeg blir sulten etterå ha drukket ting med kullsyre. Vet ikke helt hvorfor, men kan ha noe med at kullsyra får det til å føle deg mett, men forsvinner "plutselig"?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 16:37   #7
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det noe galt om man føler sult i ketose?

Jeg blir kjempesulten et par dager før jeg skal ha mensen. Ulvehunger! Kan ete og ete og ete uten stopp Rare greier.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 16:46   #8
Rattata
Seniormedlem
 
Rattata sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 55
Innlegg: 1.929
Rattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det noe galt om man føler sult i ketose?

Jeg får sultfølelse av søtstoffer og fløte. Men har ikke tenkt på å pøse på med fett når sultfølelsen kommer, kanskje jeg skal prøve det!

__________________
Min journal: Rattata langs veien

Bloggen min
______________________________
Rattata er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 17:01   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Er det noe galt om man føler sult i ketose?

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Jeg blir kjempesulten et par dager før jeg skal ha mensen. Ulvehunger! Kan ete og ete og ete uten stopp Rare greier.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 17:03   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Er det noe galt om man føler sult i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg blir sulten etterå ha drukket ting med kullsyre. Vet ikke helt hvorfor, men kan ha noe med at kullsyra får det til å føle deg mett, men forsvinner "plutselig"?

Og jeg oppdaga nå i dag at det er kullsyra som gir meg vann i kroppen... Selv om det er farris... Er tjukkebolla nå jeg bare fordi jeg har drukket litt farris! Har vært uten kullsyre i lang tid... Og aldri mer kullsyre.. Må til Irland å drikke øl med nitrogen hvis jeg skal ha alkohyler...

Og er seff IKKE sulten! Føler at alt står oppi halsen på meg!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Thor Foseid - spis deg slank uten sult Trolljenta Spørsmål og svar 10 10-02-18 15:55
Sult dydde Optimal Ernæring 5 09-05-09 20:30
Spis deg slank uten sult Niten Lavkarbobøker 3 06-05-09 10:46
Ketose,sult og syltetøy ... Momsa Ketolysekuren 8 22-07-08 20:50
Huff, jeg føler meg dårlig i ketose Hønemor Ketolysekuren 25 22-02-08 13:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no