Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Oppgitt

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-03-12, 22:17   #1
Froskeprinsessen
Medlem
 
Froskeprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sandefjord
Innlegg: 58
Froskeprinsessen er på en erverdig vei

Oppgitt

Begynte i begynnelsen av mars, følger oppskrifter i ketolyseboka og har nå veid alt jeg har spis og ligger under 15 karber per dag, i morgen er det 1 april og , vekta står bom stille, og hvor mye fett skal en egentlig ha i seg? finnes det noen regel for det? jeg begynner å miste motet, og blir jo heller rasende når jeg ser folk går ned 4 kilo i uka, hadde jeg bare gått ned litt hadde det vært ok, men det her ikke gøy.

Froskeprinsessen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 22:17   #2
Froskeprinsessen
Medlem
 
Froskeprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sandefjord
Innlegg: 58
Froskeprinsessen er på en erverdig vei

Sv: oppgitt

legger til at jeg er i ketose, har hatt stål ånden og hodepine

Froskeprinsessen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 22:41   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Oppgitt

Skriv inn noen dagsmenyer, så er det litt lettere å rettlede deg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 22:42   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Oppgitt

Har du lagt inn det du spiser på feks diett.no? Så du vet sånn ca næringsfordeling?

Hva er en typisk dagsmeny? trener du? Har du reell overvekt?

Fortell, fortell, jo mer info jo lettere vil det være å komme med tips og råd

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 22:42   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Oppgitt

Og ikke minst.. vekt og høyde?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 00:49   #6
Froskeprinsessen
Medlem
 
Froskeprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sandefjord
Innlegg: 58
Froskeprinsessen er på en erverdig vei

Sv: Oppgitt

174 høy 90 kilo
en typisk dag , kan se slik ut
Egg & Bacon til frokost
1/2 avocado med reker i majones til lunsj,
kylling fileet , broccoli og fløte saus, med litt sjampinjong.
Lagde mousaka her forleden, den spiste jeg til alle måltider i 2 dager, fordi det ble så mye.
den består av 400gram kjøtt,
2 auberginer som stekes i skiver i olje,
2 ss tomatpure,
1 løk
2 egg
150gr ost
1 dl majo
og en liten knert hvitløk
jeg følger menyene fra ketolyse boka , men har også brukt den boka du får kjøpt fra menybutikken, mye godt der, og vi har fulgt ukesmenyene, jeg begriper ikke hvorfor det ike virker, for jeg spiser meg ikke stappmett, prøvde også å redusere porsjonene litt, men når jeg ser hva andre dytter i seg her er jo det jeg spiser ikke mye i det hele tatt. Det går mye i kylling, noen ganger surrer jeg bacon rundt og putter litt brie inni, og lar den stå i ovnen, har broccoli til middagen bestandig, og spiser grønt til hvert måltid

Froskeprinsessen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 00:51   #7
Froskeprinsessen
Medlem
 
Froskeprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sandefjord
Innlegg: 58
Froskeprinsessen er på en erverdig vei

Sv: Oppgitt

næringsfordeling? Det har ikke jeg ofret en tanke, jeg følger bare oppskriftene jeg... trodde det skulle være greit nok

Froskeprinsessen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 00:58   #8
Froskeprinsessen
Medlem
 
Froskeprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sandefjord
Innlegg: 58
Froskeprinsessen er på en erverdig vei

Sv: Oppgitt

og gå rpå mølla 30 min daglig i full fart

Froskeprinsessen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 09:32   #9
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Oppgitt

Dersom du veier 90 kilo og ligger på 15 g karbo daglig, skal du ha ca. 130 gram fett, hvis du følger regelen om 1 g protein per kilo kroppsvekt. Du vil da ligge på ca. 1600 kalorier daglig. Før inn hva du spiser daglig på diett.no over noen dager, og sjekk at dette stemmer overens.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 09:39   #10
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Oppgitt

PS.. For å regne ut hvor mye fett du skal ha i deg, regner du først ut hvor mange kalorier du får i deg gjennom protein og karbo. Ideellt sett skal du ha i deg 1 gram karbo per kilo kroppsvekt (men opptil 1,5 g er OK hvis du syns det er vanskelig å begrense). 1 gram protein og karbo gir 4 kalorier, 1 gram fett gir 9 kalorier. Du får da i deg ca. 420 kalorier karbo og protein. Daglig trenger du minst 1600 kalorier.

Regnestykket blir da:
90+15*4=420
1600-420=1180
1180/9=130

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 09:55   #11
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Oppgitt

En ting til... Ketolyse og andre ketosedietter "funker" ikke så bra for alle, vet ikke om dette er noe ketolyseboka går inn på. For noen kan det altså være en fordel å ligge litt høyere på karbo og lavere på fettet. Hvis du vet du spiser "riktig", og vekta ikke rikker seg kan jo det være noe å tenke på.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 11:07   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Oppgitt

Opprinnelig lagt inn av Froskeprinsessen, her.

næringsfordeling? Det har ikke jeg ofret en tanke, jeg følger bare oppskriftene jeg... trodde det skulle være greit nok

har du lest boka om ketolyse?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oppgitt over lavkarbohumor tarante Lavkarbo generelt 26 25-10-11 23:00
Litt oppgitt nå ... Nero Spørsmål og svar 9 12-11-10 23:22
Oppgitt og lei.. PotetGulla Spørsmål og svar 3 06-11-06 20:57
Oppgitt Katrine Nyheter / media 9 17-11-05 12:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no