Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ekstrem sult etter 5 uker i ketose?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-01-12, 16:52   #1
superkisen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 29
superkisen er på en erverdig vei
Question

Ekstrem sult etter 5 uker i ketose?

Jepp,

Da har jeg vært i ketose i 5 uker i strekk. Men de to siste ukene så har jeg blitt litt slappere på matinntak, særlig med tanke på antallet karbo, men jeg har ikke gått ut av ketose. Jeg har også drukket en flaske vin de to siste helgene, og slurvet med å ta vitaminer. Den siste uken har jeg merket en ekstrem sult, ikke vondt i magen sånn som jeg fikk på et karborikt kosthold, men alikevel et stort sug etter mat. Hva kan dette være og skyldes?

superkisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 17:10   #2
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Ekstrem sult etter 5 uker i ketose?

For lite fett?

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 17:17   #3
superkisen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 29
superkisen er på en erverdig vei

Sv: Ekstrem sult etter 5 uker i ketose?

Kanskje? Men jeg spiser minimum ca. 100g fett per dag. Men når du sier det, så har nokk fordelingen fett/protein endrets i det siste, sånn at fordelingen den siste uken har kanskje ligget på 55/40, men tidlig i ketosen så lå jeg på 70/25.

superkisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 17:48   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ekstrem sult etter 5 uker i ketose?

Jeg er sikker på at reduserer du på karbohydratene og øker på med fett igjen vil sulten forsvinne. Med økt karbohydratinntak trigger du jo blodsukker og med det insulin - og med det igjen lavere blodsukker som da sannsynligvis skaper sultfølelsen Siden det er litt skummelt og spise mye fett sammen med mye karbohydrater ( du legger nok på deg over tid), kan det vel være greit og bestemme seg for hvordan man skal spise og "stick to it"?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 21:59   #5
superkisen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 29
superkisen er på en erverdig vei

Sv: Ekstrem sult etter 5 uker i ketose?

Jeg er klar over at det ikke er bra å blande store mengder med karbo og fett, men det gjør jeg ikke. Jeg ligger ikke over 30 gram dagen, dvs. ca. 6-7% av mitt inntak. Men jeg har økt andelen protein kontra fett, og det kan jo være en årsak, samt at jeg har økt karboinntaket ifra ca. 15-20 til 30-40, selv om det er veldig lavt, så er det jo tross alt en dobbling Så min slag plan blir å gå tilbake til fordelingen som i de første økene, dvs. 75/20/5.

superkisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 22:46   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ekstrem sult etter 5 uker i ketose?

Opprinnelig lagt inn av superkisen, her.

Jeg er klar over at det ikke er bra å blande store mengder med karbo og fett, men det gjør jeg ikke. Jeg ligger ikke over 30 gram dagen, dvs. ca. 6-7% av mitt inntak. Men jeg har økt andelen protein kontra fett, og det kan jo være en årsak, samt at jeg har økt karboinntaket ifra ca. 15-20 til 30-40, selv om det er veldig lavt, så er det jo tross alt en dobbling Så min slag plan blir å gå tilbake til fordelingen som i de første økene, dvs. 75/20/5.

Høres smart ut - du har jo svaret selv jo! Du vet det sikkert, men protein gir faktisk en viss økning i blodsukkeret, så det er klart at om du øker kh-inntaket litt og dobler proteininntaket, så får du en økning i insulinutskillelse og med det svingninger i blodsukkeret.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar

Emneord
ketose, sult


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tilbake her etter 5 mnd med "ekstrem" høykarbo! IKJ Ketolysekuren 17 20-09-11 19:25
Er det noe galt om man føler sult i ketose? ned Ketolysekuren 9 01-06-09 18:03
Er i ketose men går ikke ned (etter kun 2 uker) Addict Lavkarbo generelt 4 27-03-09 23:31
Ketose,sult og syltetøy ... Momsa Ketolysekuren 8 22-07-08 21:50
Ketose = ekstrem helsefare???? elian Induksjonen 8 27-07-04 10:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no