Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ny på karbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-10-12, 22:52   #1
karbokåre
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 5
karbokåre er på en erverdig vei
Question

Ny på karbo

Hei
jeg ligger på mellm 25-36 karb om dagen, er det for lite eller for mye?
Kan jeg spise hva som helst så lenge jeg holder meg på f.eks 30 karb pr dag?
Hvor lang tid tar det ca før jeg vil se/merke om dette virker for meg?

Jeg bruker easydiet suppe til alle måltider utenom middag. Til kvelds blir det ofte en atkins sjokolade bar når søtsuget kommer.
Drikker mye grønn te, men finner ikke ut på nett om suketter er ja eller nei
Setter pris på svar
Takk

karbokåre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 15:01   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ny på karbo

Velkommen så mye!

Du sier ikke noe om hvorfor du vil spise lavkarbo, om det er for å gå ned i vekt, holde diabetes i sjak,, leddproblemer el.l.?
Om karbonivået du har lagt deg på er passe, må du finne ut selv. Uansett, ikke hva som helst, det er jo ikke lurt å velge karbokilder som feks hvetemel( feks posersauser), sukker osv til daglig.
Atkinsbar er søtet med maltitol, for de fleste er dette gjerne like ille som sukker og net.carbs er dessverre for godt til å stemme for alle. Spis de i allefall ikke hver dag, heller kanskje en gang gang i måneden. Skal du ha noe søtt, så spis heller feks 1/2dl fløte vispet til krem med 25-50g bringebær oppå.

Easydiet suppe har jeg aldri hørt om innenfor lavkarbo verden, høres ut som et lavkaloriprodukt med lite fett?

Les deg opp på lavkarbo, feks en boka av Sofie Hexenberg. Det høres ut som om du kan mangle en del grunnkunnskap som kan være greit å ha på plass.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 01:15   #3
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: Ny på karbo

Opprinnelig lagt inn av karbokåre, her.

Hei
jeg ligger på mellm 25-36 karb om dagen, er det for lite eller for mye?
Kan jeg spise hva som helst så lenge jeg holder meg på f.eks 30 karb pr dag?
Hvor lang tid tar det ca før jeg vil se/merke om dette virker for meg?

Jeg bruker easydiet suppe til alle måltider utenom middag. Til kvelds blir det ofte en atkins sjokolade bar når søtsuget kommer.
Drikker mye grønn te, men finner ikke ut på nett om suketter er ja eller nei
Setter pris på svar
Takk

Ja, karbene bør komme fra grønnsaker! Så nei du kan ikke spise hva du vil (eller det kan du, men ikke å samtidig følge lavkarbo). Lavkarbo er ikke bare mer fett, men for de fleste - en kraftig økning av grønnsaksinntaket. Suketter er kunstig søtning, uten karber. De fleste takler suketter vil jeg tro. For å si det slik, de er bedre enn atkinsbarene. Mye fordi de fleste bruker begrenset med suketter... Halve gevinsten med lavkarbo er å få bukt med søtsuget, da hjelper det lite å gi etter for ofte Men det er lettere sagt enn gjort!! Syns du ikke du har noen effekt etter en uke eller to, bør du nok vurdere å følge en av filosofiene innenfor lavkarbo, og unngå kunstig søtning. Mange får større suksess med det, enn egenkomponert meny.

__________________
Delmål 1 - Under 100. I MÅL!!! (etter 2 uker og 4,5kg ned)

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 09:38   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Ny på karbo

Ville ha satset på ren mat i stedet for disse suppeposene. Disse innholder litt mye karbo og lite fett i forhold til det du trenger. Du må nok regne emd noen uker før du føler skikkelig effekt av lavkarboen, men det er som andre skriver over viktig at du får i deg nok fett og de riktige karbohydratene. 25-36 gram karbo kan fungere helt greit det, jeg for min del har faktisk ligget litt over dette også og likevel tatt av i snitt en halvkilo i uken sånn ca. Bruker også mye grønn te med suketter uten problemer. Men kutt ut Atkins barene, reduser på suppeposene og spis mer grønnsaker, kjøtt, fisk, egg etc. På lavkarbo kan du spise middag til alle måltider om du vil, det viktigste er at sammensetningen er riktig. Legg inn måltidene dine på diett.no, så finner du fort ut av hvor mye karbo, fett etc. maten din inneholder.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mye karbo! malinos Spørsmål og svar 1 31-12-10 01:34
Regnes ikke all karbo som karbo?? Fofa Generell ernæringsdebatt 5 07-07-10 20:06
øl og karbo! solamito Spørsmål og svar 2 01-05-10 22:06
Karbo-dag happygolucky Ketolysekuren 7 10-10-07 18:55
Karbo-dag happygolucky Ketolysekuren 3 10-10-07 10:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no