Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

40-60karb?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-06-10, 16:06   #1
SiljeB
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 3
SiljeB er på en erverdig vei

40-60karb?

Hei:-)
virker ketose forbrenningen selv om jeg spiser mellom 40 og 60 karb.?
håper på svar

SiljeB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 16:24   #2
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: 40-60karb?

Ja, den virker. For meg ihvertfall

Jeg ligger på mellom 30-50 karber for dag, og går ned i vekt. Ikke like mye og fort som de på ketolyse men kroppen min trivdes ikke i ketose - så jeg la om til LCHF ala Fedon.

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 16:27   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: 40-60karb?

Opprinnelig lagt inn av SiljeB, her.

Hei:-)
virker ketose forbrenningen selv om jeg spiser mellom 40 og 60 karb.?
håper på svar

Såvidt jeg har skjønt her inne så er det noen som er i ketose med 50 kh/dag også, men man bør helst ligge under det har jeg skjønt.

Men om ketose ikke er noe mål så går det fint å ligge på 40-60 kh og gå ned i vekt. Selv spiser jeg vel, tja, 60-90 kanskje, varierer litt og har gått ned nesten 3 kg på 2,5 uke.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 16:32   #4
SiljeB
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 3
SiljeB er på en erverdig vei

Sv: 40-60karb?

Så bra;-) takk for goe svar

SiljeB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 17:32   #5
SiljeB
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 3
SiljeB er på en erverdig vei

marinade

kan man bruke marinade, garlic, det står ikke næringsinnhold på flasken? håper på svar

SiljeB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 17:54   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: marinade

Opprinnelig lagt inn av SiljeB, her.

kan man bruke marinade, garlic, det står ikke næringsinnhold på flasken? håper på svar

Om ikke næringsinnholdet står på så står det vel hva den inneholder? Les der og se om den inneholder sukker / mel eller noe annet som ikke er så bra.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 18:23   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: 40-60karb?

Hvitløk går fint siden det ikke er store mengder det er snakk om. Ellers er min filosofi at jeg ikke bruker produkter som ikke har næringsinnholdet skrevet på. Se om du kan finne en annen produsent feks istedet.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 19:45   #8
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: 40-60karb?

Jeg har gått over til generell lavkarbo og jeg går ned mer nå og fortere enn det jeg gjorde på ketolyse.. Tydelig at kroppen min ikke ville ha noe av null karber-masse fett metoden... hehe..

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 22:03   #9
Trulte42
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 32
Trulte42 er på en erverdig vei

Sv: 40-60karb?

Hva er LCHF? Er det mulig å spise Fedonbrødet da?

Trulte42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 22:30   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 40-60karb?

er litt vanskelig å si om det er ketosen eller underskuddet som får en til å gå ned da men så lenge en går ned er det vel ikke noe å bry seg om.

jeg spiser mellom 30 og 100 og går så fint ned atter. men det er nok i hovedsak kaloriunderskuddet som står for med litt ekstra drahjelp av lite karbohydrater

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 22:47   #11
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: 40-60karb?

Hei,
LCHF=Low Carb High Fat, Ingen spesiell retning bare et engelsk uttrykk for hva vi her inne kjenner som lavkarbo.
Går du inn på denne siden finner du link til brosjyren LCHF på 3 minutter
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 23:17   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: 40-60karb?

Tanken er jo mer karbo jo mindre fett bør man spise. Reduserer man karbo til under 72 g pr dag - kan man i teorien spise så mye man vil - og det er vanligvis lettere å holde greie på - man slipper tellingen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no