Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Juliskravletråd for 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-07-10, 09:07   #26
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: Juliskravletråd for 30+

Jeg har vært skikkelig på ferie jeg de siste dagene for jeg har nesten spist det jeg har villet ha :P Men i dag er en ny dag og nå er det på'an igjen med den smale linje (har absolutt ingen planer om å veie meg på 14 dager da hehe...)

Christine76: Gratulerer så mye med ny bh da Men anbefaler å gjøre som Carisma sier, for det har jeg gjort og det funker

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 19:43   #27
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Juliskravletråd for 30+

Hei og hopp folkens, da var jeg ferdig med ferien gitt!
Har stort sett vært flink pike og holdt meg til riktig mat, og dagens veiing var oppløftende -1,1 kg
Ikke vært spesielt påpasselig, bare holdt meg unna brød, ris, pasta, sukker/snop osv. Enkelt!!!
Shopping på ferie er myyyye kjekkere enn ellers, og hos Debenhams fant jeg en del topper samt undertøy som både passer og koster en brøkdel av det de gjør her hjemme.
Dessuten var utvalget helt fantastisk
Nå blir det å spare spare spare, for jeg har planer om en egen shoppingtur når jeg når hovedmålet mitt (en gang om ikke altfor lenge).

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 20:43   #28
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Juliskravletråd for 30+

Debenhams har en del bra undertøy ja, husker det fra jeg bodde i Aberdeen og pleide å handle der.

Deilig med flott nedgang i ferien!

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 22:15   #29
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Juliskravletråd for 30+

Jeg har gått ned 4,2 kg i løpet av 3 uker ferie. Før jeg dro måtte jeg ha noen singletter til å sole meg i. Tabbe - da jeg skulle bruke de i ferien var de alt for store. Kjøpte i "gammel vanlig" størrelse, hodet henger ikke helt med ennå. Skjønte først nå at kroppen er blitt mindre - 26 kg merkes.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 23:16   #30
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: Juliskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av Fumle, her.

Jeg har vært skikkelig på ferie jeg de siste dagene for jeg har nesten spist det jeg har villet ha :P Men i dag er en ny dag og nå er det på'an igjen med den smale linje (har absolutt ingen planer om å veie meg på 14 dager da hehe...)

For eit fantastisk resultat du har! Målløs!
På ca samme tid har eg gått ned ca 10+ , litt lågare startvekt men jaja. Alt er positivt, yess humørknappen er på!

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 22:08   #31
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Juliskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av sistegang, her.

Jeg har gått ned 4,2 kg i løpet av 3 uker ferie. Før jeg dro måtte jeg ha noen singletter til å sole meg i. Tabbe - da jeg skulle bruke de i ferien var de alt for store. Kjøpte i "gammel vanlig" størrelse, hodet henger ikke helt med ennå. Skjønte først nå at kroppen er blitt mindre - 26 kg merkes.

Hoho, jeg skjønner at det er surt ja! Men du kan jo selge de! Eller gi de til noen som passer i størrelsen

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 11:11   #32
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Juliskravletråd for 30+

Jeg spiser mat i dag! Er ferdig på pulver for denne gang, og kanskje for godt.

Har hittil spist naturellskyr med valnøtter og holder på med Nannah-knekkebrød med makrell i tomat og agurk. Nam!

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 20:01   #33
ketochic
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: storhaug
Innlegg: 11
ketochic er på en erverdig vei

Sv: Juliskravletråd for 30+

då va eg og hengt meg på og håpe på mange goe råd starte på 90 kg målet er ned til 60
koss får man en slik ticker til bloggen!!


Sist redigert av ketochic : 19-07-10 kl 20:06.
ketochic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 13:43   #34
MiniMe!
Juniormedlem
 
MiniMe! sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 27
MiniMe! er på en erverdig vei

Sv: Juliskravletråd for 30+

Hei alle sammen!
Jeg vil gjerne slenge meg med i gjengen- hvis det er plass til en til.
Er relativt ny på lavkarbo, men vil og må gå ned 30-40kg, helst på et år.
Har holdt på nå i ca 1mnd og gått ned 4,5 kg- og er selvsagt kjempeglad for det. Men i de siste 14 dagene har jeg ikke gått ned mer, og merker også at energien er veldig lav.
Er det noen som har noen tips eller råd for å få fart på vektnåla igjen? Trener dere generelt mye? Og er det slik at jo mere fett en spiser jo fortere går en ned med lavkarbo?
Setter stor pris på tilbakemeld!

MiniMe! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 13:57   #35
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Juliskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av MiniMe!, her.

Hei alle sammen!
Jeg vil gjerne slenge meg med i gjengen- hvis det er plass til en til.
Er relativt ny på lavkarbo, men vil og må gå ned 30-40kg, helst på et år.
Har holdt på nå i ca 1mnd og gått ned 4,5 kg- og er selvsagt kjempeglad for det. Men i de siste 14 dagene har jeg ikke gått ned mer, og merker også at energien er veldig lav.
Er det noen som har noen tips eller råd for å få fart på vektnåla igjen? Trener dere generelt mye? Og er det slik at jo mere fett en spiser jo fortere går en ned med lavkarbo?
Setter stor pris på tilbakemeld!

Alltid plass til en til
-4,5 kg på en mnd er ganske bra det spiser du nok? evt for mye karber? Drikker du nok vann? Kanskje er det en matvare eller to som er partystoppere?
det er vel ikke akkurat slik at man kan spise fire smørpakker om dagen og forvente at ni kilo blåses vekk men du må passe på å få i deg nok fett i forhold til den "veien" du går! Nå er ikke jeg superoppdatert på Atkins, kanskje noen andre i tråden her vet litt mer?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 15:33   #36
MiniMe!
Juniormedlem
 
MiniMe! sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 27
MiniMe! er på en erverdig vei

Sv: Juliskravletråd for 30+

Takk for tilbakemld Vaskeklut!
Det er egentlig det som er problemet, at jeg tror ikke at jeg spiser nok, eller nok fett. Det jeg i hovedsak spiser er kjøtt i form av kylling, storfe litt svin, og fisk. Egg, bacon, litt rømme og ost og litt grønnsaker som brokkoli, løk, sopp og paprika. Og drikker ca 2 liter vann. Spiser 2-3 ganger per dag.
Tror faktisk ikke jeg har klart å spise opp karbo-kvoten min på 20g karbo per dag enda.
Men kan det hende at jeg spiser for lite fett, og derfor ikke går ned?

MiniMe! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 15:46   #37
lilstr
Nytt Medlem
 
lilstr sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Østlandet
Alder: 50
Innlegg: 9
lilstr er på en erverdig vei

Sv: Juliskravletråd for 30+

Hei Christine76, BH i str 70H, tror aldri jeg har brukt den størrelsen:s
flink har du vært gratulerer. hatten av for deg.og de 31,3 kg du har tatt av,
gleder meg til jeg kan nærme meg den størrelsen. (bruker nå 95C)
mitt første vektmål er 30 kg.

__________________





lilstr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 15:50   #38
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Juliskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av MiniMe!, her.

Takk for tilbakemld Vaskeklut!
Det er egentlig det som er problemet, at jeg tror ikke at jeg spiser nok, eller nok fett. Det jeg i hovedsak spiser er kjøtt i form av kylling, storfe litt svin, og fisk. Egg, bacon, litt rømme og ost og litt grønnsaker som brokkoli, løk, sopp og paprika. Og drikker ca 2 liter vann. Spiser 2-3 ganger per dag.
Tror faktisk ikke jeg har klart å spise opp karbo-kvoten min på 20g karbo per dag enda.
Men kan det hende at jeg spiser for lite fett, og derfor ikke går ned?

Det er godt mulig! Spesielt om du spiser mye kylling og svin Det er ganske magert kjøtt begge deler. Stek i meierismør og putt gjerne på en klatt smør på kjøttet når du har lagt det på tallerkenen Det bruker jeg å gjøre, i alle fall. Men så følger jeg skaldeman og da

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 16:57   #39
MiniMe!
Juniormedlem
 
MiniMe! sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 27
MiniMe! er på en erverdig vei

Sv: Juliskravletråd for 30+

Men det er jammen meg ikke mye forskjell på disse lavkarbo retningene, og siden jeg egentlig ikke har spist så mye som Atkins tillater kan jeg egentlig slå meg med på Skaldeman jeg også tror jeg. For det er vel fett, fett og mere fett som gjelder der også tenker jeg?

MiniMe! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 17:03   #40
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Juliskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av MiniMe!, her.

Men det er jammen meg ikke mye forskjell på disse lavkarbo retningene, og siden jeg egentlig ikke har spist så mye som Atkins tillater kan jeg egentlig slå meg med på Skaldeman jeg også tror jeg. For det er vel fett, fett og mere fett som gjelder der også tenker jeg?

Kort sagt - ja. Men det er tre forskjellige "måter" innenfor skaldeman da. Den jeg tror jeg går for heter 50+, og da skal man ha skikkelig lite karber og er en tøff retning. Jeg vil anbefale deg å lese bøker om de forskjellige Om du snuser på skaldeman er hans bok "GI-NULL!" og "spis deg ned i vekt" skikkelig bra Har du lest inne på trådene for de ulike lavkarboretningene her på forumet?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 14:32   #41
Hedda76
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 11
Hedda76 er på en erverdig vei

Sv: Juliskravletråd for 30+

Hei. Ny her og starter i dag! Nettopp spist to skiver med proteinbrød og tenker at dette må vel bra, kan ikke bli verre iallefall Veier 113,8 kg, og skal ned nærmere 40 kg. Er 163 cm. Om jeg klare å komme ned til 75 kg, skal jeg være meget fornøyd.
Følger ketolyse opplegget, har ikke skaffet med boka enda, men lest endel på nettet.

Håper å hente og gi inspirasjon, tips og råd her inne

Hedda76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 14:45   #42
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Juliskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av Hedda76, her.

Hei. Ny her og starter i dag! Nettopp spist to skiver med proteinbrød og tenker at dette må vel bra, kan ikke bli verre iallefall Veier 113,8 kg, og skal ned nærmere 40 kg. Er 163 cm. Om jeg klare å komme ned til 75 kg, skal jeg være meget fornøyd.
Følger ketolyse opplegget, har ikke skaffet med boka enda, men lest endel på nettet.

Håper å hente og gi inspirasjon, tips og råd her inne

Velkommen! Dette går så bra atte

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 09:59   #43
MiniMe!
Juniormedlem
 
MiniMe! sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 27
MiniMe! er på en erverdig vei

Sv: Juliskravletråd for 30+

Jeg har ikke lest bøkene, Vaskeklut, men har lest en del inne på forumet her. Er det noen spesiell grunn til at du følger den strenge retningen? Synes du den gir raskere resultater? Har fortsatt ikke sett noen nedgang på vekta hittil uka her heller, det vil si at jeg ikke har gått ned på de siste nesten 3 ukene på lavcarbo. Er det flere som har opplevd dette?
Hvor ofte spiser du, og hvor mye trener du forresten?

MiniMe! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 11:44   #44
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Juliskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av MiniMe!, her.

Jeg har ikke lest bøkene, Vaskeklut, men har lest en del inne på forumet her. Er det noen spesiell grunn til at du følger den strenge retningen? Synes du den gir raskere resultater? Har fortsatt ikke sett noen nedgang på vekta hittil uka her heller, det vil si at jeg ikke har gått ned på de siste nesten 3 ukene på lavcarbo. Er det flere som har opplevd dette?
Hvor ofte spiser du, og hvor mye trener du forresten?

Jeg følger den fordi det er enklere for meg å "regne ut" hva jeg spiser bl.a Jeg har lett for å spise for mye av forskjellige ingredienser. Atkins, ketolyse osv blir altfor mye regning for min del, (Jeg har dyskalkuli) og Skaldemans prinsipper er ikke like vanskelige for min del Pluss at jeg er kresen på grønnsaker Jegh ar ikke drevet med Skaldeman så lenge, i tillegg til at jeg jobber mot å finne ut hvilke matvarer som er partystopperne mine (dvs hindrer at jeg går ned i vekt) Jeg spiser 2-4 ganger om dagen, alt ettersom når jeg er sulten. Man skal spise når man er sulten, og spise til man er mett Trene? Nei, det har vi ikke sett burde absolutt bli flink til det.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 12:08   #45
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: Juliskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av MiniMe!, her.

[snip]Har fortsatt ikke sett noen nedgang på vekta hittil uka her heller, det vil si at jeg ikke har gått ned på de siste nesten 3 ukene på lavcarbo. Er det flere som har opplevd dette?

Hei MiniMe! Det tok veldig lang tid før nedgangen starta for fullt for meg, det har sosa og gått saaaakte i fleire månader. Ikkje stress for mykje med vekta, det kan fort stå stille i fleire veker før det går nedover igjen. Kroppen trenger tid!
Brukar du målebånd? Kan godt vere du går innover sjølv om du ikkje går nedover.

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 13:57   #46
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Juliskravletråd for 30+

Slenger jeg på her jeg og, jeg liker å skravle
I dag har jeg vært hos legen. Ikke den superhyggelige legen jeg var hos sist, hun som mente at jeg gjorde det eneste rette ved å spise lavkarbo når jeg hadde PCOS, men en ikke spesielt hyggelig turnuskandidat som mente at lavkarbo var bare tull. Så jeg sa at jeg hadde prøvd å følge de rettningslinjene staten anbefaler (magert og magrere) og pekte på meg selv og sa at her var resultatet. I tillegg fikk jeg PCOS av det. Da lo han litt og sa at det var da ikke maten jeg hadde fått PCOS av. Men han kunne ikke si hva det var som sto bak PCOSen.
Dessuten mente han at blodtrykket mitt var for høyt, det har det jo aldri vært før.. Merkelig :/

Men uansett.. Vekta viser ned 200 gram i dag og, og det er trivelig
Gleder meg til ny veiedag på mandag, da får jeg brukt mitt kjære målebånd igjen!
Jeg selv ser forskjell allerede, selv om jeg bare er på dag 10

Ellers er det bare regn, regn og atter regn...
Hva gjør dere i dag da folkens?

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 17:02   #47
MiniMe!
Juniormedlem
 
MiniMe! sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 27
MiniMe! er på en erverdig vei

Sv: Juliskravletråd for 30+

Hei igjen alle sammen, og takk for tilbakemld! Godt å høre at det ikke er bare jeg som er "treg" til å gå ned i vekt. Skjønner at kroppen trenger tid på seg, men jeg trenger å se kiloene dale litt nedover for at ikke motivasjonen skal stikke av- hehe :P
Men jeg skal være tålmodig! Har slutta å telle karber, men spiser for det meste bare kjøtt og fett så det er nok maks 10g karber per dag tror jeg. Såpass må det nesten være for at jeg skal gå rundt! Men jeg spiser dessverre som regel bare 2 ganger per dag, føler egentlig at det er helt ok, men vet ikke om forbrenningen går ned av den grunn??? Legen sa for øvrig til meg at ingen som slanker seg bør spise etter kl 7 om kvelden- så det har jeg slutta med, og da blir det bare to måltider.
Ellers så er ikke jeg heller så flink til å trene, men prøver å gå litt turer og danse litt for meg selv! Skal måle meg på mandag og se, har bare målt meg en gang tidligere- så det blir spennende!
Men nå skal jeg lage meg middag- har kjøpt kyllinglever for første gang, skal steke det sammen med litt sopp og løk og litt rømme- håper det blir bra!
Ha en fin kveld alle sammen!

MiniMe! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 17:14   #48
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: Juliskravletråd for 30+

Det går mest i kjøtt(eller feit fisk), fett og grønnsaker her i huset og for tida. Har fått skikkelig dilla på kjøtkaker med masse krydder og ost i, eter saman med litt grønsaker og kanskje ein dæsj rømme.

Kjenner ikkje så godt til Atkins, men er ikkje 10 karber litt lite? Er du ferdig med induksjonen? Kanskje eg skal prøve å sette meg litt meir inn i det ein dag. Eg ligg nok mellom 15-25 karber for dagen, alt etter kor flink eg er med grønsakene.

To måltid på dagen er nok det om du føler at det er det! Eg et når eg er svolten og då et eg til eg er passe mett, om det er klokka tolv om dagen eller ni om kvelden det driter eg i. Eg havnar til vanleg på mellom to og tre måltider om dagen. :]

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 09:55   #49
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Juliskravletråd for 30+

Jeg svever fortsatt rundt på noen skyer. Spiser 2 ganger om dagen, mye egg, kjøtt og grønnsaker, med fløte og CF til. Drikker masse Funlight saft og pepsimax. Her på hytta er det ikke noe godt vann. Til nå har jeg gått ned hver uke siden 7 april og nå er det 28 kg tilsammen. Jeg har vært så dum at jeg ikke har brukt målband. Så alle nye som begynner - bruk det. Alt jeg har av tøy "slenger" rundt meg. Vil ikke kjøpe noe nytt i sommer for jeg er ikke halveis engang til målet. Men jeg må ut å kjøpe BH'er. Har ingen ide om hvilken størrelse jeg skal ha. Er det rart at jeg er fornøyd - bare synd at jeg ikke oppdaget dette for mange år / kg siden. Syns ikke at jeg lever på en kur - bare en ny måte å leve på.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 10:17   #50
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Juliskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av sistegang, her.

Jeg svever fortsatt rundt på noen skyer. Spiser 2 ganger om dagen, mye egg, kjøtt og grønnsaker, med fløte og CF til. Drikker masse Funlight saft og pepsimax. Her på hytta er det ikke noe godt vann. Til nå har jeg gått ned hver uke siden 7 april og nå er det 28 kg tilsammen. Jeg har vært så dum at jeg ikke har brukt målband. Så alle nye som begynner - bruk det. Alt jeg har av tøy "slenger" rundt meg. Vil ikke kjøpe noe nytt i sommer for jeg er ikke halveis engang til målet. Men jeg må ut å kjøpe BH'er. Har ingen ide om hvilken størrelse jeg skal ha. Er det rart at jeg er fornøyd - bare synd at jeg ikke oppdaget dette for mange år / kg siden. Syns ikke at jeg lever på en kur - bare en ny måte å leve på.

Ja er det ikke delig - dette kan en virkelig leve med, og det har jeg tenkt å gjøre!
Har ikke den store nedgangen for tiden, men så har jeg ikke kjørt noen særlig streng linje heller.
Spiser lavkarbo helt klart, men har så langt i sommer inntatt litt flere karber pr dag enn ketolyse tilsier.
Startet imidlertid opp på onsdag med å telle helt nøyaktig samt veie maten, så nå satser jeg på at det blir litt mer aktivitet på vekten (nedover altså....)
Har lagd en del måltider som nå står klare i kjøleskap og frys, og i tillegg har jeg hengt opp tre menyforslag basert på disse måltidene og det som ellers måtte finnes i skapene.
Så nå kan jeg kjapt se hva jeg har tilgjengelig (stryker ut når det er tomt), og også lett kombinere hovedrett og tilbehør.
Tar litt tid å gjøre klart dette, så det blir en vurdering i etterkant om jeg føler det er verdt arbeidet og noe jeg vil fortsette med framover.
Nå har jeg vel 12-13 ulike retter samt 8-10 tilbehørsvarianter stående klare, og nok antall måltider til 1 uke for meg og samboeren
Han er jo kjempefornøyd med å kunne hente ut "ferdigmat" fra kjøleskapet - ENKELT! var kommentaren

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no