Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Noen som har hørt om tilsatt sukker i spekemat?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-02-09, 08:53   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Wink

Noen som har hørt om tilsatt sukker i spekemat?

Jeg har vært i ketose noen dager nå, men ikke i dag tidlig. I går kveld spiste jeg en god del spekemat, kjøpt på Rema, "spekematskalker" fra Nordfjord. Ingen innholdsfortegnelse.

Kom på nå at jeg mener å huske å ha lest at noe spekemat kan ha tilsatt sukker, andre som har hørt det samme?

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 08:53   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har hørt om tilsatt sukker i spekemat?

Ehm, brukte feil smileysymbol, skulle vært spørsmålstegn

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 09:18   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har hørt om tilsatt sukker i spekemat?

Spekmat kan være innsatt litt druesukker....Mener jeg har sett det på innholdsfortegnelser. Vann og druesukker. Ihvertfall er det sånn med bacon.

Men mofe...av en eller annen grunn så har det ikke så mye for seg å måle om morgenen...Skal bare måle om kvelden. Lite ketonelementer i urin om morgenen. Ikke fortvil...du er sikkert på plass i kveld, men det kan hende du binner vann en stund, men det vet du jo

Og kanskje nettopp av den grunn så blir stoffer vannet ut i kroppen...?
Ha en fin dag!

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn

Sist redigert av mofe : 20-02-09 kl 10:14.
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 09:24   #4
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har hørt om tilsatt sukker i spekemat?

Fin søkemotor for matvarer..
http://www.matvareguiden.no/sokemask...type=produkter

Med flott oversikt over næringsinnhold på venstre side (når du har søkt opp det enkelte produkt)

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 10:16   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har hørt om tilsatt sukker i spekemat?

Endret innlegget ditt Anne, du hadde skrevet navnet mitt

Har sikkert lært engang å ikke måle om morgenen, er bare det at det er et par-tre år siden jeg sist var i ketose

Takk for link, det er en bra side

Hm, da får jeg kanskje gå utifra at det er druesukker i denne spekematen? Selv om jeg enda har tilgode å finne noen næringsinnhold-oversikt med sukkerinnhold..

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 10:25   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har hørt om tilsatt sukker i spekemat?

.. og der var jeg plutselig i ketose igjen, så så mye druesukker kan den ikke ha inneholdt.

Mystisk. Spekeskinke er så godt! Spesielt med juksegrøt ved siden av (cottage cheese med stevia, fløte og kanel)

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 10:55   #7
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har hørt om tilsatt sukker i spekemat?

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Endret innlegget ditt Anne, du hadde skrevet navnet mitt

..

Sorry...kom akkurat på det og skulle inn å endre nå Takk. Beklager

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 10:56   #8
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har hørt om tilsatt sukker i spekemat?

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

.. og der var jeg plutselig i ketose igjen, så så mye druesukker kan den ikke ha inneholdt.

Nei er nok ikke det...fant ikke noe jeg heller, så da er det nok kanskje at kroppen har litt mer enn vanlig med vann om morgen eller noe....
Vi går videre....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 11:58   #9
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som har hørt om tilsatt sukker i spekemat?

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Nei er nok ikke det...fant ikke noe jeg heller, så da er det nok kanskje at kroppen har litt mer enn vanlig med vann om morgen eller noe....
Vi går videre....

Er det ikke omvent da? At morgenurinen kan inneholde ketoner siden vi har "fastet" hele natten og derfor er det ikke en god indikator på at man er i ketose?
Jeg heller mer til at det kan være en dårlig stixs?? De er jo ganske skjøre, disse stixsene etter som jeg har skjønt.

Det beste tidspunktet å måle seg på er vel ca to timer etter middagen.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar

Emneord
spekemat


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp, hvor mange karbs er det i Cloetta sjokolade uten tilsatt sukker? xeena82 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 12 29-10-10 23:50
Om Cloetta sjokolade uten tilsatt sukker ... Karbosara Lavkarbo generelt 16 18-09-08 19:52
Idun sennep og ketsjup uten tilsatt sukker blyanten Lavkarbo generelt 1 09-07-07 21:25
Glukose/sukker tilsatt kjøtt? ziron Lavkarbo generelt 7 15-11-06 19:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no