Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Kakao med kokosmelk

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-11-06, 16:24   #1
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Kakao med kokosmelk

så gjennom drikke forumet men kan ikke finne noe oppskrift på dette..er det noen som vil dele med meg hvordan dere lager kakao med kokkos melk? smaker det veldig forskjellig fra kakao med vanlig melk eller fløte?

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 16:34   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: kakao med kokkos melk..

En boks kokosmelk, 8 gram kakao og en dæsj splenda Deilig og fet kakao som varmer godt i magen

Husk å velge den med minst karber...

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 18:18   #3
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: kakao med kokkos melk..

kjempeflott den jeg har kjøpt heter blue dragon og er 2,4 karbo i pr dl..fins det noen med mindre i? hvor får jeg kjøpt?

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 18:23   #4
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: kakao med kokkos melk..

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

kjempeflott den jeg har kjøpt heter blue dragon og er 2,4 karbo i pr dl..fins det noen med mindre i? hvor får jeg kjøpt?

i

2,4 pr del Det er en med 0,5! Husker ikke navnet men er vel noe med Thai ett eller annet

Jeg kjøper den på flere butikker, husker ikke hvilke akkurat nå, men mener det er ihvertfall OBS og mulighens Rimi..

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 19:46   #5
viet60
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 63
Innlegg: 60
viet60 er på en erverdig vei

Sv: kakao med kokkos melk..

Hei

Kjøp kokosmelk i Innvandrerbutikkene, det er under halve prisen---

Bjarne

viet60 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SKALDEMAN/KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 18:34   #6
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: kakao med kokkos melk..

Kjøpte den meg 0,5 karber på mega, men den var ikke flytende?? Var mer en fast, kremaktig konsistens. Skal den være sånn?

Datoen er god... og "kremen" smakte helt fint..

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 19:45   #7
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: kakao med kokkos melk..

Den skal være sånn, den blir flytende når den varmes opp

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 21:31   #8
supermom
Medlem
 
supermom sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 123
supermom er ny på veien

Sv: kakao med kokkos melk..

Oj,oj. Hvor får dere alle oppskriftene fra? :biggrin:
Har både kokosmelk og kakao. Tror jammen jeg skal teste dette nå ikveld.

supermom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt og glutenfritt Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 18:57   #9
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Kakao med kokosmelk

Nam, det skal jeg lage til kvelden
Min kokosmelk har 1 karb

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 21:27   #10
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Kakao med kokosmelk

Gosj, dette er bare den beste kakaoen jeg har smakt ever! Mye bedre enn sjokolade
Jeg hadde i en kvart teskje med chillikrydder.. Den er sååååå nydelig
Chillien satte den ekstra spissen på kakaoen.. mmm

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 22:30   #11
Annhild
Medlem
 
Annhild sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Molde
Alder: 51
Innlegg: 97
Annhild er på en erverdig vei

Sv: Kakao med kokosmelk

Hvor mye er ca 8 gr med kakao...i ss...å hvor mye er en dæsj med splenda....

__________________
10 kg er nådd
Men aldri tilbake til mitt gamle jeg
Annhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 21:00   #12
marry-78
Juniormedlem
 
marry-78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 32
marry-78 er på en erverdig vei

Sv: Kakao med kokosmelk

Lagde denne kakaoen og smakte greit, men tror kokosmelken kokte opp.. skal den bare varmes??

Er litt usikker på det med hvordan splenda smaker..lagde eggedosis med splenda og det smakte rart (litt salt)... Tok jeg ikke nok i??

__________________


Min journal http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21545
marry-78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 14:44   #13
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: kakao med kokkos melk..

Opprinnelig lagt inn av JenJen, her.

Den skal være sånn, den blir flytende når den varmes opp

Men hvorfor står det da "ristes før bruk"? Går ikke å riste fast masse gitt

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 17:37   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kakao med kokosmelk

når jeg har kjøpt kokosmelk, så har den vært sånn tjukk på toppen og flytende i bunnen. Rart hvis hele boksen er fast..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 22:24   #15
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Kakao med kokosmelk

Det går an å riste fast masse, men det skjer ikke så mye akkurat
Aner ikke hvorfor man skal riste den, jeg har aldri gjort det. Må jo uansett "grave" det ut av boksen..
Kanskje de mener at den skal ristes dersom boksen står så varmt at det blir flytende? Aner ikke..

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 22:29   #16
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Kakao med kokosmelk

Skal vel (forsøksvis) riste den for å blande den faste og den flytende delen, tenker jeg? Hvis jeg skal bruke hele boksen, tømmer jeg bare alt oppi kjelen - det blander seg jo etterhvert uansett, alt blir flytende når det varmes opp. Bruker jeg bare deler, pleier jeg å ta alt innholdet over i en plastbeholder og røre det sammen før jeg tar den mengden jeg skal ha. resten går i kjøeslapet, og holder seg da "samlet"

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 23:56   #17
Annhild
Medlem
 
Annhild sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Molde
Alder: 51
Innlegg: 97
Annhild er på en erverdig vei

Sv: Kakao med kokosmelk

Hmmmm kan noen gi meg et svar på hvor mye er 8 gr med kakao i ss...har ikke vekt..

__________________
10 kg er nådd
Men aldri tilbake til mitt gamle jeg
Annhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 03:05   #18
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Kakao med kokosmelk

ca 1ss ...

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 13:13   #19
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Kakao med kokosmelk

kakaoen smaker ikke... veldig kokos da ? :P hørtes ikke så godt ut, men verdt et forsøk! koker dere kokosen, eller bare varmer den opp ?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 13:25   #20
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Kakao med kokosmelk

thailand Santa Maria - coconut milk light, 1 karb per 100. Den finner jeg på rimi, ICA og mega Sikkert flere andre plasser!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 13:49   #21
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Kakao med kokosmelk

men du skal ikke ha light den vanlige har 0,5khd.

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 13:50   #22
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Kakao med kokosmelk

man altså 1 khd er jo absolutt ingen krise, men du trenger ikke kjøpe light fremfor vanlig på ketolyse.

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 13:53   #23
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Kakao med kokosmelk

Jeg koker opp hele greierne, gammel vane Har også oppi en del fløte, syns den blir best da
Den kokosmelka som ikke er light har 0,5 karber i seg
Har søtstoff i etter at kakaoen har avkjølt seg litt, evt. pisker fløte og splenda til krem og har på toppen.

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 13:55   #24
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Kakao med kokosmelk

hmmm der sier du noe... gikk tidligere på grete roede, og da var jo light produktet en selvfølge for meg. Glemte HELT å sjekke karbo innhold på den vanlige! Hah, føler meg teit nå :P

Men ja, 1 karb er jo ikke gale i første omgang. Da kjøper jeg vanlig neste gang, om kakaoen blir en hit tester den idag!! Har savna litt sjokoladesmak i hverdagen.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 17:02   #25
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Kakao med kokosmelk

kremtopp anbefales

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Aroy-D Kokosmelk KrissiFontaine Generell ernæringsdebatt 8 07-04-12 18:29
Kokosmelk SjokoMons Generell diskusjon 5 05-11-11 03:52
Hva kan jeg bruke kokosmelk til? Sol Ketolysekuren 2 01-03-08 01:21
Kakao og kokosmelk Fjonken Induksjonen 13 19-10-06 20:19
kokosmelk kakao - med skum? dingpot Lavkarbo generelt 8 02-05-06 13:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no