Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Hvilken lavkarbo-retning bør jeg velge?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-07-11, 21:46   #1
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei
Question

Hvilken lavkarbo-retning bør jeg velge?

Hei

Etter å ha sprukket totalt sist gang jeg skulle prøve meg på lavkarbo er jeg nå igang igjen. Problemet er at jeg ikke vet hvilken filosofi jeg bør følge. Jeg ønsker i utgangspunktet ikke å være i ketose, i og med at vi prøver å bli gravide. Har sett litt på eurodietten, men får det ikke helt til å stemme med lite fett i tillegg til lite karboydrater. Er heller ikke spesielt glad i ideen om å bare spise ferdigmaten deres.

Sliter litt med dette igrunn, er veldig sær på mat. Det går i egg, bacon, ost, rent kjøtt, brokkoli og blomkål. Veier ikke maten, vet jo ikke hvilken retning jeg bør gå for så det blir vanskelig å vite hva som er "rett vekt".

Ønsker å kunne fortsette lavkarbo når/om jeg blir gravid igjen. Sist graviditet klarte jeg ikke mye fett, men kanskje det har mye med vane å gjøre? (Passerte bare så vidt 14 uker da graviditeten tok slutt, så jeg har ikke mye erfaring med lavkarbo på en gravid mage som ikke er kvalm).

Håper noen har tips til meg. Føler meg ensom og liten og temmelig forvirret her i det store Lavkarboland

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 17:18   #2
Cindrella
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 18
Cindrella er på en erverdig vei

Sv: Hvilken lavkarbo-retning bør jeg velge?

hei.. jeg har vel ikke fulgt en spesiell diett men samboeren min er på ketolyse så vi spiser i grunn det samme men jeg får i meg litt mer karbo da jeg er gravid. Tror jeg har ligget helt i grense landet med å være i ketose og å ikke være det å har ikke merket noen negativesider ved det i ft graviditeten.. Klarer ikke mye av det "fette" samboeren min spiser som mye bacon osv, så fette mitt er fra ost og dressinger og fløte osv.. har klart å holde vekta i sjakk i en måned nå men har jo smakt litt på kaker ved bursdager osv.. Egentilg ganske fornøyd at jeg ikke har "sprukket" er jo stortsett mett hele tiden så.. :P så kan nesten ikke vente til gullet er ute å jeg kan legge på spring opp i fjellet igjen :=)

lykke til i allefall...

__________________
Cindrella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og gravid :) Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 18:17   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilken lavkarbo-retning bør jeg velge?

Hei,
Jeg liker ikke og tre noen lavkarbo retning nedover hode på folk – det aller beste er om du finner deg en retning som du kan leve med over tid. Lavkarbo er en paraplybetegnelse for karboreduserte kosthold med inntak på tilnærmet null til 150 kh pr dag. Når det gjelder fett så pleier vi å anbefale å starte med litt for deretter å øke på.
Anbefaler at du leser denne Til alle nybegynnere på lavkarbo…
Der finner du bl.a. den geniale, lille brosjyren ’LCHF på 3 minutter’ som mange printer ut og henger på kjøleskapet. Vil også anbefale deg å lese artikkelen Hva er lavkarbo?, da får du en god innføring i de ulike retningene innen lavkarbo.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 18:25   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken lavkarbo-retning bør jeg velge?

Det er ikke noe i veien for å være i ketose når du blir gravid. Heller tvert i mot er min erfaring... Det som er viktig er at du øker på karbene når du vet du er gravid. (forøvrig er det veldig vanlig at gravide er i ketose pga at de spiser lite/kaster opp osv).

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 22:57   #5
blingbling
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 35
blingbling er på en erverdig vei

Sv: Hvilken lavkarbo-retning bør jeg velge?

Hvilken lavkarbo retning du bør velge må du nok velge selv. Les og se litt rundt på nettet.

Selv har jeg blitt veldig glad i dr. Hexeberg, da hun skriver så forklarende i bøkene sine. Og ikke minst med blodprøvesvar som for meg "beviser" at det fungerer.

Jeg leser hver dag i hexebergs bøker. Pasienthistoriene og hennes forklaringer har gitt meg veldig oppmuntring og jeg er sikker på at lavkarbo er min livsstil for resten av livet...


Andre har funnet sine andre retninger som de mener er det rette for dem..


Men en ting er ihvertfall folk her inne enige om, og det at Lavkarbo er bra..


Lykke til med valget..
(du trenger jo ikke å følge en filosofi heller, du kan jo bare velge å leve lavkarbo)

__________________
img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wqcrv1A/weight.png[/img]
[/url]
blingbling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 04:29   #6
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Hvilken lavkarbo-retning bør jeg velge?

Takk for svar

Har lest en del om det, men føler liksom ikke helt at jeg blir klok. Får lete mer på de forskjellige retningene. Vil liksom ha oppfølging av noen, f.eks lege (som jeg vet man får i eurodietten) eller gå kurs, om det finnes. Trenger noen å diskutere oppskrifter, tips, ting man bør gjøre og ikke gjøre osv med.

Er det noe å utsette på Eurodietten for gravide? Nå er jo jeg bare en prøver enn så lenge, men vil ikke avbryte dietten om det skulle vise seg å være ugunstig for barnet, så det er liksom liten vits i å begynne den overhodet.

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 10:55   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken lavkarbo-retning bør jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Takk for svar

Har lest en del om det, men føler liksom ikke helt at jeg blir klok. Får lete mer på de forskjellige retningene. Vil liksom ha oppfølging av noen, f.eks lege (som jeg vet man får i eurodietten) eller gå kurs, om det finnes. Trenger noen å diskutere oppskrifter, tips, ting man bør gjøre og ikke gjøre osv med.

Er det noe å utsette på Eurodietten for gravide? Nå er jo jeg bare en prøver enn så lenge, men vil ikke avbryte dietten om det skulle vise seg å være ugunstig for barnet, så det er liksom liten vits i å begynne den overhodet.

Hexeberg gir jo oppfølging hvis du har mulighet for å gå til henne

Ellers kan kanskje denne artikkelen hjelpe?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 12:35   #8
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Hvilken lavkarbo-retning bør jeg velge?

Vet ikke så mye om Eurodiett og hva de tilbyr på Fedon-klinikken, men hva med å ta kontakt med dem, hvis det er Eurodietten du synes ser ut til å passe for deg? Mange spiser vanlig Fedonkost i graviditet, så godt mulig du kan bli fulgt opp av klinikken da også.

Lykke til med både prøving og vektnedgang!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 12:29   #9
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: Hvilken lavkarbo-retning bør jeg velge?

jeg har gått på eurodietten engang før. aldri igjen sier jeg bare. den funket ja, men funket for gått, så måtte gi meg i 2 fase.. gikk ned 18,9 kg på 2 mnd. jeg svimlet, var kvalkm, vondt i hue så å si hele tiden. svimte til å med av her å der.
så jeg måtte kutte tvert.. å etter det la jeg på meg 40 kg å fikk henge mage. så nei.. aldri igjen..

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 05:54   #10
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Hvilken lavkarbo-retning bør jeg velge?

Takk takk
Fant prisene på Eurodietten..... så den ble lagt på hylla. Har fått god info her, og fra andre som driver med LCHF, så nå har jeg verktøyene som trengs for å måle hvor bra jeg spiser. Ante ikke at det fantes en side på nettet der man kunne skrive inn hva man spiser og så regner det ut & av fett, protein og kh. Kjempetopp!

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 21:26   #11
LaCocinera
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 2
LaCocinera er på en erverdig vei

Sv: Hvilken lavkarbo-retning bør jeg velge?

Prøv deg litt frem tenker jeg. Jeg er i utgangspunktet på ketolyse akkurat nå, men tenker også at "hei, det er jo mitt liv, hvem tvinger meg til å følge en bok?".
Men en ting er sikkert, det er en fordel å ha god peiling på ernæring, og på hvordan man best mulig skal sette sammen et kosthold. Jeg er kokk, og det gjør meg mye tryggere. Jeg tar en del kosttilskudd, og dette kan det være greit å gjøre et dypdykk i, hva kan være lurt av kosttilskudd??

Lykke til.... Hilsen LaCocinera

LaCocinera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 22:59   #12
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken lavkarbo-retning bør jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av LaCocinera, her.

Prøv deg litt frem tenker jeg. Jeg er i utgangspunktet på ketolyse akkurat nå, men tenker også at "hei, det er jo mitt liv, hvem tvinger meg til å følge en bok?".
Men en ting er sikkert, det er en fordel å ha god peiling på ernæring, og på hvordan man best mulig skal sette sammen et kosthold. Jeg er kokk, og det gjør meg mye tryggere. Jeg tar en del kosttilskudd, og dette kan det være greit å gjøre et dypdykk i, hva kan være lurt av kosttilskudd??

Lykke til.... Hilsen LaCocinera

psst,denne tråden er gammel

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
hvilken retning? hekas Spørsmål og svar 2 14-02-11 16:29
Ny og usikker på hvilken retning jeg tilhører.. Mari :D Spørsmål og svar 1 31-01-11 17:29
Hvilken retning skal en velge? premo Lavkarbo generelt 3 02-05-10 23:08
Hvilken lavkarbo-retning skal jeg velge? gulrotklara Spørsmål og svar 2 31-03-10 23:58
Hvilken retning bør jeg ta? Butterfly82 Spørsmål og svar 1 04-02-10 23:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no