Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Amming og ketolyse?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-14, 10:50   #1
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Amming og ketolyse?

Nå må vekten ned! Har klart det før,å,klarer det nok igjen. 10kg er første mål. Jeg tenkte å bare spise generelt lavkarbo,men kjenner kroppen gåri ketose før jeg rekker å tenke meg om. Jeg ammer,men vesla er 8mnd og spiser jo mye annen mat å. Er det bare ved fullamming man burde unngå ketose? Eller burde jeg få i meg mer karber? Vil jo kun det beste for lillemor

__________________
Min store hobby: http://camillas-kaker.webs.com/ (overhodet ikke noe med lavkarbo å gjøre..hehe)
Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 02:04   #2
Elewyn
Medlem
 
Elewyn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Alder: 43
Innlegg: 219
Elewyn er ny på veien

Sv: Amming og ketolyse?

Jeg er i akkurat samme båt som deg. Ammer minstejenta på 7 måneder. Jeg har forsøkt å lese meg opp på det og har sett at det finnes delte meninger. Den generelle holdningen er at man ikke bør være i ketose mens man ammer, mens noen sier det ikke er skadelig. Det er en tråd om det på dette forumet blant annet.

Hvis man ser bort i fra om det er bra eller ikke for babyen, så bør man i hvertfall være klar over at melkeproduksjonen kan gå ned, og at melken kan forandre smak.

Jeg har ingen gode svar til deg, for jeg er veldig usikker selv, men kommer til å følge med på tråden.

Elewyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 10:37   #3
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Amming og ketolyse?

Jeg har ikke all verden med melk fra før,så om det blir mindre melk bekymrer meg ikke så veldig mye kjenner jeg. Veldig klar for å trappe ned. Foreløpig virker det ikke som om hun merker noe forskjell på smak. Tor hun liker ammingen mest for kosen sin del likevel..hehe. Jeg har lest det som er å lese om det,så kanskje jeg bare skal prøve meg frem. Fins nok ingen fasit. Vi fullammer i det minste ikke,og det tror jeg er viktig. Spiser alt vi spiser veslemor ihvertfall

__________________
Min store hobby: http://camillas-kaker.webs.com/ (overhodet ikke noe med lavkarbo å gjøre..hehe)
Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 15:02   #4
Elewyn
Medlem
 
Elewyn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Alder: 43
Innlegg: 219
Elewyn er ny på veien

Sv: Amming og ketolyse?

Det er nok greit å bare prøve seg frem ja jeg er på 5 uka nå, og merker ingen forandring på Lillemor. Som din så får hun nok mesteparten av næringen sin fra andre måltider, men storkoser seg med pupp alikevel. Hun får 2 grøtmåltider, fruktmos og kanskje litt middag ( hun liker ikke middagsmat), samt 150 - 360ml mme hver dag i tillegg til mm.

Føler meg litt egoistisk som velger å slanke meg mens jeg ammer, men å vente med å endre kostholdet hadde ikke vært noe alternativ. Da hadde jeg heller sluttet helt å amme. Jeg unner meg litt mer karbohydrater enn det ketolysekuren tilsier, i form av grønnsaker og frukt, og innbiller meg at det ikke bare kan være negativt for jenta mi at en typisk frokost nå består av egg, skinke og grønnsaker, fremfor loff med nugatti ( for å sette det litt på spissen )

Elewyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse og amming ... KW87 Spørsmål og svar 5 05-01-10 08:15
Amming og ketolyse? Bubbi Generell diskusjon 1 03-01-10 23:16
Ketolyse og amming ismora Ketolysekuren 25 30-09-09 23:54
Ketolyse og amming Wilma Ketolysekuren 15 10-05-09 16:52
Amming og ketolyse Sossis Ketolysekuren 1 23-02-09 02:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no