Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Må jeg spise mye fett til en lavkarbo diett for å gå ned?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-04-08, 10:18   #1
Pastajunkie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 37
Innlegg: 14
Pastajunkie er på en erverdig vei
Question

MÅ Jeg Spise Mye Fett Til En Lavkarbo Diett For Å GÅ Ned??

Jeg har da iherdig brukt lettrømme,lettost,lettis, ikke drukket melk. IKKE brukt fløte i maten og ikke noe saus.. og vekta raser ikke akkuart nedover..

Må jeg bruke mye fett for å gå ned, og i så fall kan noen forklare meg hvorfor?

Pastajunkie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 10:26   #2
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: MÅ Jeg Spise Mye Fett Til En Lavkarbo Diett For Å GÅ Ned??

Skaff deg boken innenfor filosofien du følger, så kommer du absolutt til å skjønne mer Kunnskap er nøkkelen til alt

Opprinnelig lagt inn av ketolyse.no

Man kan ikke spise karbohydrater i noen vesentlig mengde. Man spiser da protein og fett i stedet. Dette medfører en spesiell fettforbrenning, som er årsak til de store og raske vekttapene. Denne forbrenningen kalles ketose

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 10:37   #3
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: MÅ Jeg Spise Mye Fett Til En Lavkarbo Diett For Å GÅ Ned??

Opprinnelig lagt inn av Pastajunkie, her.

.. og vekta raser ikke akkuart nedover..

Det skal du sannsynligvis være glad for. I en annen tråd har du oppgitt høyde og vekt som tilsier at du har en BMI på 22,8.

Man skal på ingen måte se seg blind på BMI-verdier, men du ligger med svært god margin under grenseverdien for overvekt.



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 11:16   #4
Pastajunkie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 37
Innlegg: 14
Pastajunkie er på en erverdig vei

Sv: MÅ Jeg Spise Mye Fett Til En Lavkarbo Diett For Å GÅ Ned??

ja nei jo jeg skal vel ta det som et kompliment det du skriver, det er bare det at jeg har altfor mye plassert akkurat rundt midje og hofter.. har en skikeklige pølse/bilring etter svangerskapet og nå som snulla er 17mnd syns jeg det er på tide at denne pølsa blir borte.!

Men spørs om jeg må innføre mer fett da? Jeg følger South Beach dietten og har boka , men kan da ikke se at det står noe om fett der? annet enn at det er fy.. kanskje jeg ikke har lest godt nok?

Pastajunkie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 11:28   #5
Pastajunkie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 37
Innlegg: 14
Pastajunkie er på en erverdig vei

Sv: MÅ Jeg Spise Mye Fett Til En Lavkarbo Diett For Å GÅ Ned??

Hmm.. leser litt rundt omkring her og vurderer nesten å skifte til ketolyse kuren, men jeg oppfyller vel egentlig ikke kravene. Jeg vil gå ned 8kg (altså 7kg til ) og det er vel for lite da? hva er hovedforskjellene på ketolyse kuren og South Beach egentlig?

Pastajunkie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 23:23   #6
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: MÅ Jeg Spise Mye Fett Til En Lavkarbo Diett For Å GÅ Ned??

South Beach boka er litt ambivalent til fett per se. Tanken den holder seg til er at mettet fett (tommelfingeregel: mettet fett komemr fra fjøset og fra dyr på 4 ben) ikke er så bra for deg, og skal unngås. Magre melkeprodukter anbefales fordi fettet ikke er erstattet med potetmel og annen drit. Umettet fett kan du spise mer av. (Tommelfingeregelen der er at det kommer fra planteriket og fra fjærfe (på 2 bein))

Ellers kan jeg opplyse at jeg har gått med 6 kg på slavisk South Beach fase 1 og starten på fase 2. Det tok meg en måned eller noe, og vekta holdt seg der frem til baby var på vei, 3 mnd senere.

Nå er jeg her igjen, men først og fremst av helse- og ikke vektmessige årsaker.

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no