Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Hjelp! (Sliter på Atkins)

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-08-11, 13:04   #1
hippocampus
Medlem
 
hippocampus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 50
hippocampus er på en erverdig vei

Hjelp! (Sliter på Atkins)

Jeg har gått på Atkinsen i over en mnd nå og nå begynner jeg å bli lei og vet ikke hva jeg skal gjøre
har begynt å lage knekke brød spiste vårruller i går og begynner å bli veldig slapp med telling eller rettere sagt jeg teller ikke lenger for jeg har ikke gått ned mer enn 4 kg på over en mnd....
jeg er alene om dette og de andre i fam min spiser ordinær mat brød poteter ol.. + sauser av mel ol.
er det noen andre som har det sånn?
lurer på om jeg er i ferd med å hoppe av hele greia snart

__________________




Min Journal
hippocampus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter mitt hjerte og vekten selvfølgelig..... Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 13:21   #2
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Hjelp! (Sliter på Atkins)

Fire kilo er da bra ! Du må ikke miste motet. I min tid på ketolyse var det litt "tricky" omkring ukene 4 - 6, men så løsnet det. Ikke tving karbotallet så langt ned som mulig, men spis omkring 15 g pr dag. HUsk gode grønnsaker, kok din egen brokkoli eller blomkålporsjon til middag, ikke spis familiens saus, men lag din egen. Om du får i deg nok fett, slipper du suget etter karbomat. Hva føler du er mest problematisk ?

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 14:35   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! (Sliter på Atkins)

Hei! 1 kg i uka er det som regnes som en sunn vektnedgang. Langsom nedgang - lettere å holde.

Du har tydeligvis ikke fått det "vannslippet" som de fleste får, men det virker da? Virket det gamle kostholdet ditt?

Jeg synes du skal gi det litt mer tid, jeg. *sender med en klem og en bøtte motivasjon*

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 14:49   #4
ciscokid
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 4
ciscokid er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! (Sliter på Atkins)

Hva med å ikke følge Atkins direkte, men generelt fokusere på lavkarbo generelt? Kanskje motivasjonen øker hvis du finner nye oppskrifter å lage? Hva med å alliere deg venner/kolleger/kjente som også har liknende diett og utveksle erfaringer med, ikke bare her på forumet?

Jeg synses det høres ut som om du har hatt en grei fremgang, easy does it Stå på, det er i øyeblikket vi legger forberedelsene til vår fremtidige helse!

Lykke til

ciscokid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - jeg finner inspirasjon fra alle som prediker lavkabodiett Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 15:32   #5
Rogue
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 15
Rogue er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! (Sliter på Atkins)

Dra til legen og sjekk vitaminbehov og jern! seriøst dette er noe alle som legger om livstilen burde gjøre, kanskje trenger du mer av noe enn andre gjør og må spise deretter. Ikke alle _kan_ kutte ut karbo heller. opp med motet og lykke til!

Rogue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 21:15   #6
hippocampus
Medlem
 
hippocampus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 50
hippocampus er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! (Sliter på Atkins)

Tuuusen takk for så mye støtte kjenner at jeg trenger det nå
føler liksom at jeg ikke har gått ned nok trodde det skulle gå fortere ble vel kansje litt skuffet

Det jeg syns er vanskelig er når mannen min har bakt nydelig brød og det lukter i hele huset og det bare ser helt fantastisk ut og det at jeg heletiden må passe på hvor mye jeg putter i meg av div matvarer kjenner jeg blir litt smågal av det faktisk....hehesyns det blir vanskelig når en ikke kan spise alt av grønt og frukt/bær det gjør det vanskelig.

Jeg tar vitamintabl hver dag så får i meg det jeg skal ha i følge boken...
Har begynt å slakke ned og gi inn på litt mer karbs nå i det siste og kommer til å gå over til lchf mer og mer og da uten å telle for det tror jeg jeg rett og slett jeg er for lat til

Men man kan vel spise nesten den samme middagen som resten av fam bare at en ikke spiser poteter,ris og pasta ol..

tusen tusen takk for at jeg får svar fra dere

__________________




Min Journal
hippocampus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter mitt hjerte og vekten selvfølgelig..... Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 00:36   #7
Pus_1808
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 13
Pus_1808 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! (Sliter på Atkins)

Hva med å lage god mat som hele familien kan spise?

Barn er veldig ofte glad i pasta, og jeg har hørt mye bra om denne pastaen på iHerb Ikke prøvd den selv, men jeg skal nok gjøre det om jeg har plass i min neste bestilling...

http://www.iherb.com/Miracle-Noodle-...8-g/37585?at=0

Pus_1808 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner/utforsker - skal legge på meg muskler og stramme opp den slappe lille kroppen! Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 14:14   #8
Rogue
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 15
Rogue er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! (Sliter på Atkins)

greia med vitamintabeletter er at det er flott å få i seg det man trenger, men mennesker er bygget opp forskjellig, noen har vanskeligheter for å ta til seg noen vitaminer, andre har anturlig høyt av noe annet. For mye av en ting kan være like dårlig for deg som for lite.


Sist redigert av Rogue : 01-09-11 kl 13:46.
Rogue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 20:29   #9
hippocampus
Medlem
 
hippocampus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 50
hippocampus er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! (Sliter på Atkins)

Har bestilt time til blodprøvetakning til uka men ble dårlig er uvel om dagen så må nok ta det senere...

__________________




Min Journal
hippocampus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter mitt hjerte og vekten selvfølgelig..... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp til Atkins-induksjon pesada Spørsmål og svar 25 11-01-11 13:06
Sliter. Hjelp! Fisken Ketolysekuren 22 22-06-10 20:34
Ny på induksjon, sliter litt. Hjelp? zarh Induksjonen 6 19-02-08 22:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no