Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

har så lyst....

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-05-06, 16:49   #1
susanna
Medlem
 
susanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 47
Innlegg: 182
susanna er ny på veien

har så lyst....

har sååå lyst å begynne på ketolysekuren. Har 10-12kg igjen til jeg er sånn cirka tilbake til den vekta jeg var før graviditetene mine (har fått 4 barn) Har heldigvis gått ned rett over 10 kg til nå men de siste 10 er kjempevanskelige

Leste på ketoøyse.no sidene at man ikke skulle gå på ketolysekuren hvis man er gravid, men finner ikke noe om amminge der inne. Her på dette forumet står det imidlertid at men ikke skal være i ketose når man ammer.....

Jenta mi er snart 7 måneder men jeg ammer mye fremdeles (har kun begynnt å gi litt grøt om kvelden) Jeg vil ikke være så egoistisk at jeg slutter å amme KUN fordi jeg vil ned i vekt. Dermed så må jeg nok vente et halvt års tid før jeg kan prøve meg på ketolysekuren

Ufff.... jeg har bare såååå lyst å kvitte meg med kiloene NÅ

Uff ble litt sytete dette, er bare litt frustrert for tia

__________________

Etter et vekttap på 20kg, har jeg jojo'et mellom 75kg og 79kg i 1 år nå.
Drømmen har hele tiden vært å komme ned til 69kg.

Nå må disse siste kg av en gang for alle
susanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg'ish var planen.... Svar med sitat
Gammel 15-05-06, 17:57   #2
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Sv: har så lyst....

Hei
Grunnen til at man ikke varmt anbefaler ketolysekuren til ammende er at det er gjort lite undersøkelser på dette område.
Med et 7 måneder gammelt barn som får annen mat i tillegg til morsmelk ville jeg ikke ha bekymret meg for å starte på ketolysekuren. Ketolysetablettene inneholder vitaminer og mineraler som alle er innen for den anbefalte mengde i henhold til mattilsynet så det er heller ikke noe problem.
Lykke til
Vennlig Hilsen
Torkil Andersen

Opprinnelig lagt inn av susanna

har sååå lyst å begynne på ketolysekuren. Har 10-12kg igjen til jeg er sånn cirka tilbake til den vekta jeg var før graviditetene mine (har fått 4 barn) Har heldigvis gått ned rett over 10 kg til nå men de siste 10 er kjempevanskelige

Leste på ketoøyse.no sidene at man ikke skulle gå på ketolysekuren hvis man er gravid, men finner ikke noe om amminge der inne. Her på dette forumet står det imidlertid at men ikke skal være i ketose når man ammer.....

Jenta mi er snart 7 måneder men jeg ammer mye fremdeles (har kun begynnt å gi litt grøt om kvelden) Jeg vil ikke være så egoistisk at jeg slutter å amme KUN fordi jeg vil ned i vekt. Dermed så må jeg nok vente et halvt års tid før jeg kan prøve meg på ketolysekuren

Ufff.... jeg har bare såååå lyst å kvitte meg med kiloene NÅ

Uff ble litt sytete dette, er bare litt frustrert for tia

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-05-06, 19:02   #3
susanna
Medlem
 
susanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 47
Innlegg: 182
susanna er ny på veien

Sv: har så lyst....

Tusen tak for svar Torkil.

Dette var jo oppløftende, da er det vel bare å sette igang tenker jeg...

Men jeg fulammer jo praktisk talt ennå... (hun får litt grøt om kvelden men vil som regel ikke spise mer en noen skjeer) Så litt usikker jeg jeg ennå. Men hvis du sier det er OK torkil så skal jeg stole på det

Et annet spørsmål. Ketolysekuren er for de som vil ta av 10 kg eller mer. Jeg vil ha av ca 10 men tror jeg blir litt skral om jeg tar av mye mer en det, det betyr ja at jeg ikke er så langt fra målet mitt. Jeg kan vel ikke forvente at det skal "rase av" med på ketolysekuren siden jeg ikke har 20-30-40kg å ta av?
Skulle jo ønske at de siste 10 kunne forsvinne på 2 mnd. Kanksje det er ønsketenkning?

__________________

Etter et vekttap på 20kg, har jeg jojo'et mellom 75kg og 79kg i 1 år nå.
Drømmen har hele tiden vært å komme ned til 69kg.

Nå må disse siste kg av en gang for alle
susanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg'ish var planen.... Svar med sitat
Gammel 15-05-06, 19:08   #4
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: har så lyst....

Dette her er vel i bunn og grunn snakk om prioritering. Amming kontra slanking. Selv om ketolysekuren i seg selv ikke fører til fare for barnet, så er det en viss fare for at rask vektnedgang kan få melka til å forsvinne. Men med et barn på vel 7 måneder er ikke det noe krise. Et så pass stort barn er i grunnen klar for fast føde og dersom du begynner tilvenningen noen uker før du begynner ketolysekuren har du sikret deg at barnet kan spise fast føde dersom melka forsvinner. Så sånn sett er det bare dine ønsker om hva du vil gjøre som avgjør det hele. Vil du slanke deg via ketolyse så er det i grunnen bare å sette i gang. Du risikerer ikke stort dersom du planlegger litt på forhånd. Og ungen din vil på ingen måte lide av at mor går på ketolyse.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-05-06, 20:00   #5
3 barn i nord
Juniormedlem
 
3 barn i nord sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Innlegg: 30
3 barn i nord er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: har så lyst....

hei, jeg fullammet enda mitt barn da jeg begynte på atkins. har ikke vært noe problem. like mye melk. barnet har vært like fornøyd.ammer enda, ca 6 mån etter. en venninne av meg gjorde det samme, og hennes barn er nå en glad og fornøyd 4 åring...hun hadde heller ingen problem med melken. men dette er noe du må vurdere selv. ville bare si at jeg hadde god erfaring.

__________________
3 barn i nord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 15-05-06, 21:51   #6
susanna
Medlem
 
susanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 47
Innlegg: 182
susanna er ny på veien

Sv: har så lyst....

3 barn i nord: Så godt å høre at du har gode erfaringer med lavkarbo når du ammer. Tror jammen jeg skal få tak i ketolyseboka å starte.

Fjonken: Ja det er prioritering, men jeg vil ikke prioritere bort ammingen, men jeg tror jeg kommer til å ta en "ole brumm" Ja takk begge deler

__________________

Etter et vekttap på 20kg, har jeg jojo'et mellom 75kg og 79kg i 1 år nå.
Drømmen har hele tiden vært å komme ned til 69kg.

Nå må disse siste kg av en gang for alle
susanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg'ish var planen.... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no