Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
PCOS og hyperthyriose autoimmune sykdommer?Jeg fikk påvist PCOS for vel 5 år siden, og spiste meg frisk og gikk ned i vekt til normalvekt. I høst ble jeg dårlig igjen, med høyt stoffskifte. Dvs at Fritt T4 er forhøyet (mellom 25 - 29), ellers er alle prøver fine. Har i tillegg en struma. Jeg var sykemeldt hele høsten, men jobber nå i 50%. Har blitt noe bedre, dvs at mine kognitive evner virker 100% igjen (noe som er ganske så vesentlig for meg i min jobb som stipendiat). Men jeg er jo ikke bra. Jeg er mye sliten, har mye høy puls. Raske temperaturskifter i kroppen og mye smerter rundt om i kroppen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Sv: PCOS og hyperthyriose autoimmune sykdommer?Nå husker jeg ikke om du har fått påvist TRAS eller anti-TPO. Uten disse prøvene positive er ikke stoffskiftet autoimmunt sies det.
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Sv: PCOS og hyperthyriose autoimmune sykdommer?Hei Bente |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PCOS og hyperthyriose autoimmune sykdommer?Jeg fikk hyperthyreose, Graves, det er en autoimmun sykdom hvertfall. Har du vært hos endokrinolog? Hvis ikke burde du starte der, de har mye større kunnskap en de håpløse fastlegene.
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Sv: PCOS og hyperthyriose autoimmune sykdommer?Kanskje en idè og få i seg litt soya
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Sv: PCOS og hyperthyriose autoimmune sykdommer?
Så vidt jeg vet har jeg ikke Graves, i og med at jeg ikke har noen anti-stoffer. Har vært hos endokrinolog på Volvat som etter en rekke undersøkelser mente at det er betennelse på skjoldbruskkjertelen. Og hoe en endokrinolog på haukeland som tok en haug med prøver men som desverre ikke har klart å sende en rapport enda, etter 1 mnd....(men jeg har purret nå da). han mener også at det kan være en betennelse, men det stemmer ikke helt med slik det vanlgvis forløper. Så han har en teori om at jeg bare har høyt stoffskifte og er dårlig av andre årsaker. |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Lav/nullkarbo kurerer sykdommer! | remern | Lavkarbo generelt | 14 | 14-02-11 15:02 |
Økt helserelaterte sykdommer | Opheliia | Generell ernæringsdebatt | 2 | 12-10-10 11:03 |
Lavkarbo og sykdommer | Cayamor | Lavkarbo generelt | 1 | 17-08-09 21:49 |