Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Eurodietten igjen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-05-09, 13:31   #101
sweet
Medlem
 
sweet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 51
sweet er på en erverdig vei

Sv: Eurodietten igjen

Jeg bare vet at legen har sagt jeg kan trekke ifra på selvangivelsen under punktet 3.5.4. Jeg regner med at jeg finner vel ut av det om en måneds tid eller noe sånt, når selvangivelsen er sjekka
Da skal jeg si ifra ja Men ja det er jo mange reportasjer om dette på tv og i ukeblad.....og de kaller det den "nye folkesykdommen".

En annen ting som er oppkvikkende...hvis det går igjennom med selvangivelsen - det er det at jeg får trekt ifra klesutgifter (begrenset på ca 500-600 kroner)...og klesutgifter blir det en del av nå som jeg har kastet halve garderoben Alle monner drar...Utgiftene skal iallefall stige over 9000+ før man kan skrive det inn i selvangivelsen.

__________________


sweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 10:07   #102
Avjo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 38
Avjo er på en erverdig vei

Sv: Eurodietten igjen

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Det norske helsevesenet har - noe inkonsekvent - kalt BMI >40 for "sykelig fedme" eller "sykelig overvekt".

Om fedme dermed virkelig er definert som en sykdom vet jeg faktisk ikke. Hadde vært interessant å høre fra noen som vet!


-

Det er WHO - verdens helseorganisasjon som har satt denne definisjonen. BMI er jo ikke noe veldig godt kriterie, men på en eller annen måte må det jo gjøres. For å få tilgang på ulike tilbud for overvektige i Norge settes det som oftes krav om at man har en BMI på over 40 (sykelig fedme), eller over 35 (fedme klasse II) + tilleggsproblemer (som f.eks diabetes type 2, slitasje på ledd etc.).

Avjo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet/Lindbergs Svar med sitat
Gammel 11-04-16, 21:38   #103
Ing321
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2016
Innlegg: 2
Ing321 er på en erverdig vei

Sv: Eurodietten igjen

Hei Nunno! Jeg er i gang med Eurodietten nå, begynte i går! Hvordan går det med deg? Har du noen matfavoritter?

Ing321 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
På han igjen... Pianoman Lavkarbo generelt 5 26-07-05 00:22
Nå er det på an igjen magdalena Induksjonen 0 30-04-04 22:12
Nå begynner jeg på Atkins intro igjen! donjuanwannabe Atkins kosthold 11 03-03-04 13:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no