Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

August-startere 2011

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-08-11, 10:37   #176
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av Vatti, her.

Darn, jeg har skeiet ut. Så irriterende!!!!

Var på en minnestund i dag og det ble servert snitter, syntes ikke det var helt på sin plass å si neitakk, så jeg spiste en. Og så en til, og i ettermiddag spiste jeg gulrøtter til middagen og deretter spiser jeg opp barnets smurfepastiller. Hvor irriterende!!!!

Tips; som jeg selv benyttet med hell i to selskap i helgen. Si at du venter litt. Har nettopp spist. Spiste en stor frokost/lunsj/middag. Det kan føles litt ukomfortabelt i samlinger, men folk flest følger ikke med på hva andre spiser, og blir heller ikke fornærmet om man ikke gjør det.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 10:41   #177
ketto
Medlem
 
ketto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 261
ketto er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Hvor mange kcal er det i cocosa? Hva kan man blande den i? Ser mange har det i kaffen, men jeg drikker verken kaffe eller te.

893 kcal per 100 gram Og 100 % fett

Tja. Jeg spiser det slik det er og svelger ned med vann Det går greit, og jeg får i meg fett. Har det også i te hvis jeg drikker det. Innimellom i kaffe, men den liker jeg best bar..

__________________
Vil i gang etter pause og kilo på 😔
ketto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 15:46   #178
Fia10
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Oppi nord
Innlegg: 9
Fia10 er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Hei og hå alle sammen. Jeg er så spent. Har ikke veid meg siden jeg startet 1 august, da var jeg hos legen i et annet ærn. Skal tilbake dit i neste uke, å da skal jeg veie meg igjen, etter 3,5 uke!!! Har ikke vekt hjemme, + at jeg brukte vekta på legekontoret da jeg gikk på svangerskapskontroller, så vet at den er rett i forhold til meg. Hadde jeg hatt vekt hjemme hadde jeg bare veid meg hver dag... heh. Var på første treningstime i går etter lavkarbo start, en time spinning, å d var sååå deijligt Ellers går alt bare bra med lavkarbo spising, så er meget spent på om vekta har gått noe ned. Merker d godt rundt magen og litt på låra, arti )

Fia10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 18:34   #179
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av ketto, her.

893 kcal per 100 gram Og 100 % fett

Tja. Jeg spiser det slik det er og svelger ned med vann Det går greit, og jeg får i meg fett. Har det også i te hvis jeg drikker det. Innimellom i kaffe, men den liker jeg best bar..

Hmmm, vet du hvor mye det blir ca pr ss? Man skal vel ha i seg et par ss pr dag...

Har du selv opplevd noen positive endringer med å ta det? Ser at teorien er at de øker vektnedgang, men har ennå ikke sett noen konkrete eksempler på dette. Eneste jeg har sett er at det hjelper på huden, og leddsmerter (eller var der udo's..) Det er forsåvidt god nok grunn til å teste det det

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 21:02   #180
enghaven
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 2
enghaven er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av ketto, her.

Og velkommen enghaven! Koselig med flere

Takk skal du ha, ketto! Lærer mer for hver dag, og formen forandrer seg! Føler meg på ett eller annet vis roligere, ikke så stresset i kroppen. Tror det er lettere å kutte ned på karbohydratene enn å øke på fettet! Foreløpig økes fettmengden gjennom ost, nøtter, majones og avocado.

Mange motiverte mennesker her! Stå på alle sammen!

enghaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 22:17   #181
ketto
Medlem
 
ketto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 261
ketto er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Hmmm, vet du hvor mye det blir ca pr ss? Man skal vel ha i seg et par ss pr dag...

Har du selv opplevd noen positive endringer med å ta det? Ser at teorien er at de øker vektnedgang, men har ennå ikke sett noen konkrete eksempler på dette. Eneste jeg har sett er at det hjelper på huden, og leddsmerter (eller var der udo's..) Det er forsåvidt god nok grunn til å teste det det

Prøv det på diett.no Der sier de det blir 179 kcal per ss. Men det er det som er kjekt med denne dietten! En slipper å tenke på kcal. Iallfall så lenge vekta går greit nedover!

Jeg merker meg god og varm i kroppen iallfall. Har bestilt udos også, men den har jeg ikke fått enda. Håper på finere hud jeg også. Har ikke noe særlig smerter i kroppen da heldigis

Og så deilig virkning Enghaven! Godt når kroppen er på lag

__________________
Vil i gang etter pause og kilo på 😔
ketto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 22:20   #182
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Nok en ny dag omme Har akkurat spist en deilig tallerken med rømmegrøt! Det var helt nydelig! Syns det er så spennende å eksprimenere med alt det gode mann kan lage.

Har dere funnet dere noen favoritter enda?

Ellers vil jeg ønske velkommen til dere nye her, kjempehyggelig at vi begynner å bli så mange!

Ha en fortsatt god kveld

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 22:43   #183
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av ketto, her.

Oi, så ikke dette før nå.

Tja. Jeg tar en teskje ca. 4 ganger om dagen av cocosaen.

Og nå går det iallefall nedover!! Håper det fortsetter

Takk for svar, ketto.
Da kjøper jeg også cocosa.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 22:44   #184
wahaj
Medlem
 
wahaj sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 35
Innlegg: 136
wahaj er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Har bakt snickerskake i dag, den står i kjøla nå, spent på å smake i morgen
Denne:http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38193

Dag 4 har gått bra, ikke lyst på hverken mat eller karbohydrater, så var rimelig kvalm nå før jeg prakket i meg en proteinshake. Note to self: spis mer mat!

Har handlet ikke mindre enn 4 pakker fra iherb, spent på når de kommer. Da får jeg bl.a kokosolje, mandelmel, div atkinsbarer, kokosmel, spry tyggis og flytende stevia. Da blir det baking, miksing og triksing.

Har hittil gått ned 5.9kg siden 15.juli (starta dog seriøs ketolyse på mandagen), og jeg får på meg alle de gamle buksene mine igjen! (hatt to tette sv.skap, mars-10 og juni-11)

Må få i meg mer vann, var veldig flink en periode, med minimum 3 liter om dagen, nå er jeg glad hvis jeg klarer én. Og det er for dårlig!

Det går bra med dere andre?

wahaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 22:54   #185
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Wahaj: den kaka hørtes skikkelig god ut Gi meg en tilbakemeldiing når du har smakt på den da

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 23:06   #186
trolololol
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Ozlo
Innlegg: 9
trolololol er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Hoi.. starta 2. august.
Var ikke noe mål om å havne i ketose. Ble bare sånn, så man leste seg opp på det.

Kan fortelle at jeg spiser kun kjøtt, med andre ord indrefilet av svin, kyllingfilet, røkt pølse av kylling og kalkun, karbonader, kjøttboller og hamburgere. Så tar jeg vitamintilskudd, kalsium og jern oppå det igjen. Da spiser jeg 50 gram 4-8 ganger om dagen. Drikker 2-3 liter vann om dagen +1 dagene det er trening.

Sleit litt med energinivået pga dehydrering. Men kroppen viser forandringer..

Prøvde meg på styrketrening en dag og kondisjon andre dagen, men kroppen har satt ned foten. Prøver kun styrketrening annenhver dag nå. Etter trening tar jeg Amino X fra proteinfabrikken..

Er godt å lese at det er andre som sliter med det samme som meg... stå på

__________________


trolololol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Cardiologen... Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 01:18   #187
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: August-startere 2011

Hei, ser at et par av dere nevner det med svetting, det står i alle fall i boka at det er veldig normalt å svette ekstra i den første perioden.

On a second note, jeg starta 4.august(ikke første som jeg mente å huske) på startvekt 121kg og 181cm, nå er jeg på 112kg og fortsatt like høy ;D
Går mye tregere denne uka her, men det er som forventet. Matlysten=NULL og jeg spiser egentlig for lite fett og for sjeldent, pluss for sent på dagen ofte.
Får bare skjerpe seg.

Videre lykke til folkens!

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 06:57   #188
Tetsou
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Nesodden
Innlegg: 12
Tetsou er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Da har jeg endelig fått startet med litt trening. Har valgt å gå i ca 15 graders stigning i 30 minutter, og klart dette i 4 av de 5 siste dagene.

Dette har så langt satt fart i vektreduksjonen. Ned 2.5 kg på disse 5 dagene, etter en periode med lav nedgang.

Når det gjelder veiedag, ser jeg ikke noen problemer så langt med hyppige veiinger. Er dette normalt uproblematisk for menn ?

Tetsou er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 09:14   #189
ketto
Medlem
 
ketto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 261
ketto er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Det med å veie seg hver dag kan kanskje være både motiverende og demotiverende. Vekta kan jo svinge for hver dag Men menn har kanskje mindre svinginger Det har jeg ikke satt meg inn i.

Men, så lenge du ikke mister motet av å se at vekta kan ha hoppet opp 500 gram en dag så synes ikke jeg det er noe negativt. Men hvis du blir stresset av det bør du kanskje begrense.

Men dette var mine tanker

Ned 0.2 fra i går Det er 1.6 siden 4/8, og bare 500 gram fra minste notering!

Nå tar jeg en tskje cocosa når jeg jeg er litt sulten. Det for å se om det bare er for lite fett i det jeg har spist.

Har kuttet veldig ned på kunstig søtning. Farris isteden for funlight osv. Blir nok litt cola zero til fredagsmiddagen. Men det er lov i helgene.

Krysser så fingre for at vekta har lyst til å hoppe et stykke ned nå. Det hadde vært superduper gøy!!

__________________
Vil i gang etter pause og kilo på 😔
ketto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 10:46   #190
trolololol
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Ozlo
Innlegg: 9
trolololol er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av ketto, her.


Ned 0.2 fra i går Det er 1.6 siden 4/8, og bare 500 gram fra minste notering!

Det virker som at uansett hvor dyr vekt du har, så viser de digitale feil fra tid til annen... så kanskje du tar igjen de 500 grammene om du går på vekta 5 ganger heller for en og ser hva vekta viser flest ganger.. Just my 5 cents..

Tror ikke Cocosa er løsningen, men mer vann!

__________________


trolololol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Cardiologen... Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 10:51   #191
ketto
Medlem
 
ketto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 261
ketto er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Tja. Mulig det Minstenotering på 92.9 var i juni -10. Siden det har det stoppet helt opp og jeg har stabilisert meg på noen kilo over.

Startet opp 1 august med 96,3 og gikk raskt ned til 95. Disse kiloa regner jeg som virkelig vannvekt.

Jeg kommer iallfall til å fortsette med cocosa. Merker at kroppen er mye varmere når jeg startet med det. Og om jeg kommer meg forbi 92.9 vil tiden vise Skal også ta udos når det kommer i posten fra iherb. Nå tar jeg annen omega tre.

Og vann har jeg alltid vært flink til å drikke altså

__________________
Vil i gang etter pause og kilo på 😔
ketto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 11:03   #192
Sinnami
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 9
Sinnami er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Første veiing hos meg viste 71,4. Altså ned 3,5 kilo på en måned (hvorav kun èn lchf-uke), det kan jeg leve med

Nå har jeg som sagt kun en ukes erfaring med det nye kostholdet, men jeg må si det går overraskende greit foreløpig. Hadde forestilt meg at det skulle bli mye vanskeligere å holde seg til det, men med litt planlegging og viljestyrke er det jo null problem. Og så så mye god mat jeg har spist denne siste uken da

Nå er treningsklærne på, og jeg er klar for joggetur. Hei hvor det går!

__________________
Oppstart 12/8:


Sinnami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 15:06   #193
LGT
Juniormedlem
 
LGT sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 42
LGT er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Vet ikke hva jeg skal si... I dag er det veiedag hos meg, og jeg var kun gått ned halvt kilo siden oppstart forrige fredag. Veiet meg midt i uken også og da var jeg jo gått opp ett halvt kilo, så sånn egentlig har jeg jo gått ned ett kilo!! Uansett så har jeg i alle fall gått ned. Sulter ikke, men spiser deriomot mye god mat. Utfordringen ligger i planlegging av mat og måltider, når det er i boks, så er det ikke noe problem å følge lavkarbodiett!

Spørsmål; Har lest etter eller annet sted noe om at antall gram sukkerarter skal trekkes fra antall gram karbohydrater på innhold i matvarer. Stemmer dette? Ble litt overrasket da jeg skulle kjøpe en 70% prosent sjokolade i sted (til helgedesserten - lavkarbo selvsagt!) og den inneholdte nesten like mye karb som en firkløver!!

__________________
Oppstart operasjon vekttap: 06.08.2015. Mål: Veie 63 kg ved utgangen av 2015



LGT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 15:09   #194
wahaj
Medlem
 
wahaj sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 35
Innlegg: 136
wahaj er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av LGT, her.

Spørsmål; Har lest etter eller annet sted noe om at antall gram sukkerarter skal trekkes fra antall gram karbohydrater på innhold i matvarer. Stemmer dette? Ble litt overrasket da jeg skulle kjøpe en 70% prosent sjokolade i sted (til helgedesserten - lavkarbo selvsagt!) og den inneholdte nesten like mye karb som en firkløver!!

Du kan trekke fra sukkeralkoholer

wahaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 15:18   #195
LGT
Juniormedlem
 
LGT sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 42
LGT er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Takk for raskt svar, wahaj!

__________________
Oppstart operasjon vekttap: 06.08.2015. Mål: Veie 63 kg ved utgangen av 2015



LGT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 20:39   #196
wahaj
Medlem
 
wahaj sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 35
Innlegg: 136
wahaj er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av kirami, her.

Wahaj: den kaka hørtes skikkelig god ut Gi meg en tilbakemeldiing når du har smakt på den da

Den var helt grei, ikke min type kake, men mannen likte den veldig godt

wahaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 09:37   #197
sjuggerpløm
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 75
sjuggerpløm er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Her går det sakte men sikkert riktig vei. Synes det går smått, men skal ikke gi opp! Har stått på det samme i mange dager, men kjenner at jeg er full av vann, for klokka mi er så stram. Dette hadde løsnet litt i dag, så 700g ned, og det er jeg svært fornøyd med

Ingen flere sprekker heller, etter forrige helgs strabaser. Den var kontrollert, og planlagt, så det får gå. Kom meg inn på riktig spor igjen, så dette går så langt veldig bra.

Eneste jeg må skjerpe meg på, er litt mer variasjon i matveien. Jeg er matlei, og spiser antakelig litt for lite totalt sett?

I går spiste jeg 3 kokte egg, og et passe stort stykke med entrecote, et halvt lite blomkålhode og litt strimlet hodekål som jeg kokte med litt fløte i micro med salt og muskat. Utpå kvelden spiste jeg en pose med Baconsvor, en sånn grønn pose. Ikke veldig mye i en sånn en. Jeg spiser sjelden mer enn dette, og burde sikkert vært flinkere til å spise mindre x flere ganger.

Jeg er aldri sulten om morgenen, så ofte går det lenge før jeg spiser noe. Dette burde jeg sikkert også gjøre noe med, men det frister så lite - jeg har aldri vært noe frokostmenneske, og har ofte gått til middag uten å spise

__________________







sjuggerpløm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseish Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 12:45   #198
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Spiser nok litt lite selv... Første uke ble det endel, men denne uka er det blitt mindre mat. Men jeg synes det er litt deilig å kjenne sultfølelse, det er en ny opplevelse for meg

Spiser mye kavli jalapeno ostekjeks laget i mikro, avokado med reker i majones/krepsehaler i chiliaioli (digg) og valnøtter.

Men i går leste jeg at personer med lavt stoffskifte ikke burde spise bl.a. valnøtter, blomkål og brokkoli...så skal prøve å kutte ned på disse matvarene.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 13:04   #199
Fia10
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Oppi nord
Innlegg: 9
Fia10 er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Hvorfor skal ikke personer med lavt stoffskifte spise blomkål? Har lavt stoffskifte og elsker blomkål framfor noe annet ved siden av middagen.....

Fia10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 14:17   #200
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Det var noen stoffer (goitoider?) Husker ikke detaljene, eller hvor jeg leste det desverre...

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
April 2011-startere? dakota Optimal Ernæring 3 19-03-12 20:06
Juli-startere 2011 kattungen Ketolysekuren 218 21-09-11 10:55
Skravle tråd for Juli 2011 startere :D mamae Ketolysekuren 0 03-07-11 16:56
Juli 2011 startere? (Veietråd) mamae Ketolysekuren 1 03-07-11 16:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no