Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Antall kilo og ketose?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-05-09, 18:18   #1
Aryn
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Rykkinn
Innlegg: 11
Aryn er på en erverdig vei

Antall kilo og ketose?

Hei.

Jeg har startet med å redusere antall karbohydrater i kosten, og heller skru opp for proteiner og fett. Men min venninne mener at så lenge man ikke er overvektig, så bør man ikke ende opp i ketose. Jeg har ikke mange kiloene jeg skal ned (mellom 5 og 8), hun skal ned ganske mange flere enn meg. Grei nok påstand, men er det slik? Og i tilfelle hvorfor? Og hvor mye overvektig skal man være da for å kunne benytte seg av ketolyse? Har så mange spørsmål...

__________________
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines!


Aryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 18:25   #2
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Antall kilo og ketose?

Personlig ser jeg ikke noe i veien for å være i ketose uansett vekt jeg da.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 18:49   #3
Aryn
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Rykkinn
Innlegg: 11
Aryn er på en erverdig vei

Sv: Antall kilo og ketose?

Hm, kanskje jeg skal få kjøpt Ketolyseboka jeg også...

__________________
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines!


Aryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 18:59   #4
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Antall kilo og ketose?

Opprinnelig lagt inn av Aryn, her.

Hei.

Jeg har startet med å redusere antall karbohydrater i kosten, og heller skru opp for proteiner og fett. Men min venninne mener at så lenge man ikke er overvektig, så bør man ikke ende opp i ketose. Jeg har ikke mange kiloene jeg skal ned (mellom 5 og 8), hun skal ned ganske mange flere enn meg. Grei nok påstand, men er det slik? Og i tilfelle hvorfor? Og hvor mye overvektig skal man være da for å kunne benytte seg av ketolyse? Har så mange spørsmål...

Det er bare tull Ketose er noe vi alle er innom iløpet av livet uansett kosthold, er helt naturlig og ikke farlig. Hvorfor ikke teste det ut? Vi lever bare en gang - mye lettere å synse om noe man selv har kjent på kroppen

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 19:07   #5
Aryn
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Rykkinn
Innlegg: 11
Aryn er på en erverdig vei

Sv: Antall kilo og ketose?

Sjekket litt på sidene til forfatteren av Ketolyseboka, og han sier en bør ikke prøve seg på ketolyse med mindre man skal ned 10 kg overvektig eller mer. Hm. Jeg tenkte kanskje jeg kunne prøve meg med å ihverfall starte med å spise mye mindre karbo, og prøve meg frem. Går på medisiner akkurat nå for å se om jeg blir kvitt bakterieindusert magesår, så jeg gjør ferdig den tablettkuren først før jeg virkelig setter igang. Men har allerede begynt så smått å gjøre om på kostholdet. Fremgang bare det.

__________________
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines!


Aryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 19:16   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Antall kilo og ketose?

Ketolysekuren er basert på veldig lite karbohydrater. 15 pr. dag.

Man kan være i ketose selv om man spiser mer karbohydrater enn det ( opp mot 100??? correct me if i'm wrong )

Men det hele har jo mye med hva slags karbohydrater man spiser også da.
Jeg holder meg til så ren mat som mulig, ikke spedd mat, brød, pasta, ris osv...
Fordi kroppen min fungerer mye bedre uten alle disse

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 19:22   #7
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Antall kilo og ketose?

Opprinnelig lagt inn av Aryn, her.

Sjekket litt på sidene til forfatteren av Ketolyseboka, og han sier en bør ikke prøve seg på ketolyse med mindre man skal ned 10 kg overvektig eller mer. Hm. Jeg tenkte kanskje jeg kunne prøve meg med å ihverfall starte med å spise mye mindre karbo, og prøve meg frem. Går på medisiner akkurat nå for å se om jeg blir kvitt bakterieindusert magesår, så jeg gjør ferdig den tablettkuren først før jeg virkelig setter igang. Men har allerede begynt så smått å gjøre om på kostholdet. Fremgang bare det.

Dette er utdrag fra Ketolyse.no:

"Hvem egner ketolysekuren seg for? Ketolysekuren er utviklet for friske, voksne personer som har behov for å redusere vekten med ti kilo eller mer.
Ketolysekuren er altså ikke ment for deg som bare ønsker en liten vektreduksjon på noen få kilo før badesesongen.
Da anbefaler jeg heller regelmessig mosjon og enkel kostomlegging med vekt på mer frukt og grønnsaker.
"


Dette er jeg helt uenig i. Veldig få som har vondt av mindre karbohydrater og mer fett. Mer frukt? ...det er jo å motsi hele prinsippet om lavkarbo.

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 19:47   #8
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Antall kilo og ketose?

Jeg tror grunnen til at de ikke anbefaler det for noen "kosmetiske" kilo er at det ikke er sikkert at det virker så godt. De fleste som har forsket på dette mener at forbrenningen tilpasser seg for å prøve å regulere kroppen til en viss vekt. Er man overvektig vil man gå ned, er man undervektig vil man gå opp, begge deler i forhold til den vekten kroppen er innstilt på å være. Dette er sikkert også grunnen til at de fleste her på forumet finner ut at de siste kiloene sitter som klistra og helst ikke vil av, mens hvis man er mer overvektig så kan de renne av i stort tempo.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
GI vs. antall KH mofe Lavkarbo generelt 3 05-05-10 19:53
Antall karb på SB meksiko South Beach 7 17-08-09 12:10
Antall karbo? cilemora Lavkarbo generelt 3 12-10-07 18:09
Antall karbohydrater pr dag...? femalia Ketolysekuren 6 30-06-07 22:58
Antall egg? Hege_ Lavkarbo generelt 8 05-08-06 00:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no