Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Mensblødninger

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-01-07, 19:45   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Mensblødninger

Hei

Har jo prøvd meg på atkins lignende mat et par uker. Har ikke sjekket vekta ennå , men har gjort andre erfaringer.
Jeg har kunnet slutte med vanndrivende medisiner
meeeen har også fått mensen tilbake!!!!! DET ville jeg ikke da! Går jo på p-sprøyte for å slippe det. Har ikke hatt mens på tre år jeg og så kommer den nå når jeg spiser lavkarbo???

Kan virkelig lavkarbo få kroppen til å overstyre "tilført hormongreier" for å få kroppen i naturlig gjenge igjen?? Og virker sprøyta fremdeles eller er den utradert av denne lavkarbokosten???

Håper Torkil kan svare meg, er jo litt småfrustrert da

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 20:04   #2
minime
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mensblødninger

jeg er ikke torkild, men lurer på en ting.... du sier at du har sluttet med vanndrivende medisiner... kan ikke det ha en påvirkning? For jeg hadde opphold med mensen i lang tid, men fikk det tilbake da jeg starta å gå ned i vekt... men det var fordi at kroppen var "tilbake " til det normale.... for som du sikkert vet at mensen kan stoppe når du er for tynn og når du er for stor... men jeg vet ikke hvor "stor" du er heller.... men vet om ei som ble litt frustrert over at ho fikk tilbake mensen etter å ha brukt p-sprøyte, men det var pga at ho gikk på medisiner og det påvirket tydeligvis... men ser ut som det er motsatt virkning på deg? men jeg kan ikke svare helt konkret på det... så håper du får mer konkret svar av torkild

  Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 20:15   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av minime, her.

jeg er ikke torkild, men lurer på en ting.... du sier at du har sluttet med vanndrivende medisiner... kan ikke det ha en påvirkning? For jeg hadde opphold med mensen i lang tid, men fikk det tilbake da jeg starta å gå ned i vekt... men det var fordi at kroppen var "tilbake " til det normale.... for som du sikkert vet at mensen kan stoppe når du er for tynn og når du er for stor... men jeg vet ikke hvor "stor" du er heller.... men vet om ei som ble litt frustrert over at ho fikk tilbake mensen etter å ha brukt p-sprøyte, men det var pga at ho gikk på medisiner og det påvirket tydeligvis... men ser ut som det er motsatt virkning på deg? men jeg kan ikke svare helt konkret på det... så håper du får mer konkret svar av torkild

Takk for svar

Kan jo hende vanndrivende medisiner har påvirket noe, all virkning har vel ei eller annen bivirking også??? Er ca 90 kilo, vet ikke helt sikkert da jeg ikke har veid meg på noen uker. Føler meg IKKE stor, bare treg i motbakker
Har alltid vært tynn og spretten, men etterhvert som unga kom til kom også kiloene

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 20:23   #4
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Mensblødninger

vil bare si at lavkarbo kosthold absolutt har innvirkning på menstruasjonen...både meg og en veninne har merket endriger siden vi begynte..jeg har for eks mensen mye lengre og mye kraftigere enn noen gang...men ang den vanndrivende medisinen har jeg ikke peil...

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 21:05   #5
minime
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

vil bare si at lavkarbo kosthold absolutt har innvirkning på menstruasjonen...både meg og en veninne har merket endriger siden vi begynte..jeg har for eks mensen mye lengre og mye kraftigere enn noen gang...men ang den vanndrivende medisinen har jeg ikke peil...

min erfaring er faktisk motsatt.... jeg har mistet menssmerter og får regelmessig mensen og kortere varighet..... kanskje det er meg det er gærli med a?

  Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 21:15   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hei

Har jo prøvd meg på atkins lignende mat et par uker. Har ikke sjekket vekta ennå , men har gjort andre erfaringer.
Jeg har kunnet slutte med vanndrivende medisiner
meeeen har også fått mensen tilbake!!!!! DET ville jeg ikke da! Går jo på p-sprøyte for å slippe det. Har ikke hatt mens på tre år jeg og så kommer den nå når jeg spiser lavkarbo???

Kan virkelig lavkarbo få kroppen til å overstyre "tilført hormongreier" for å få kroppen i naturlig gjenge igjen?? Og virker sprøyta fremdeles eller er den utradert av denne lavkarbokosten???

Håper Torkil kan svare meg, er jo litt småfrustrert da

Man mister ikke mensen av å ta vanndrivende, - og en får ikke mensen tilbake ved å slutte med dem.

MEN derimot er det ganske vanlig å få mensen tilbake ved lavkarbo kosthold. Det har med hormoner å gjøre. Man oppnår balanse i blodsukker/insulin når man spiser lavkarbo - dvs. at man oppnår en viss hormonblanse og dermed får man mensen igjen, - for å si det veldig veldig enkelt ! (Det er litt mer komplisert denn dette altså, men det er i basis dette som skjer). I en periode vil de som tar P-sprøyter eller har hormonspiral oppleve at man får mensen tilbake, - men den vil sannsynligvis forsvinne igjen etter ganske kort tid, når kroppen har fått balansert seg/hormonene igjen. De som tar P-piller opplever at mensen kommer urelgelmessig på tvers av pillebruken. Dette stabiliserer seg også etter kort tid.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 21:18   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Man mister ikke mensen av å ta vanndrivende, - og en får ikke mensen tilbake ved å slutte med dem.

MEN derimot er det ganske vanlig å få mensen tilbake ved lavkarbo kosthold. Det har med hormoner å gjøre. Man oppnår balanse i blodsukker/insulin når man spiser lavkarbo - dvs. at man oppnår en viss hormonblanse og dermed får man mensen igjen, - for å si det veldig veldig enkelt ! (Det er litt mer komplisert denn dette altså, men det er i basis dette som skjer). I en periode vil de som tar P-sprøyter eller har hormonspiral oppleve at man får mensen tilbake, - men den vil sannsynligvis forsvinne igjen etter ganske kort tid, når kroppen har fått balansert seg/hormonene igjen. De som tar P-piller opplever at mensen kommer urelgelmessig på tvers av pillebruken. Dette stabiliserer seg også etter kort tid.


Tuuusen takk

Slår meg til ro med at den forsvinner etterhvert da

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 23:58   #8
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Jeg har akkurat samme erfaring som deg. Har gått på P-sprøyta i 10 år. Slipper mensen, men hver gang jeg starter på Atins så kommer mensen tilbake, men bare frem til jeg får neste sprøyte. Derfor har jeg passet på å starte med intro et par uker før det er tid for ny sprøyte. Da har jeg småblødninger helt frem til det, men så er det slutt på "svineriet" helt til jeg har hatt opphold i dietten og starter på'n igjen.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 15:24   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

De som tar P-piller opplever at mensen kommer urelgelmessig på tvers av pillebruken. Dette stabiliserer seg også etter kort tid.

Dette er noe jeg ble veldig glad for å lese! De siste to månedene har mensen kommet helt på tvers med den klokkrene syklusen jeg har hatt med p-piller de siste tre årene. Har flydd og tatt graviditetstest to ganger nå, til og med hos legen. Blir lett veldig bekymret over sånt noe.
Har også mindre blødninger, noe som er velkomment i min sedvanlig drøye uke...! Ikke bemerkelsesverdig mindre smerter da, men.

Takk Nille!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 16:00   #10
Tøffa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 33
Tøffa er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Det her var veldig interessant tema! Jeg har nemlig ikke hatt mensen på cirka 2 1/2 år, trolig på grunn av hard trening og litt for lav vekt. Har hatt bra vekt lenge nå, kan jeg vente meg at jeg får mensen tilbake også da? Wow, det håper jeg!

__________________
Sporty hilsen
Tøffa
Tøffa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 17:08   #11
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Dette er noe jeg ble veldig glad for å lese! De siste to månedene har mensen kommet helt på tvers med den klokkrene syklusen jeg har hatt med p-piller de siste tre årene. Har flydd og tatt graviditetstest to ganger nå, til og med hos legen. Blir lett veldig bekymret over sånt noe.
Har også mindre blødninger, noe som er velkomment i min sedvanlig drøye uke...! Ikke bemerkelsesverdig mindre smerter da, men.

Takk Nille!

Akkurat det samme har skjedd med meg! Har vært på p-piller i årevis. Da jeg begynte på lavkarbo gikk det fra ren syklus med mye blod til tullete syklus og lite blod. Har også måttet ta et par graviditetstester! Sære greier.

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 17:25   #12
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Mensblødninger

jeg har slutta på prevensjon, og mensen uten noe prevensjon på lavkarbo er igrunnen ganske overkommelig. mindre blod enn vanlig og mye mindre smerter enn før, men når jeg var på ferie i thailand og spiste ( noe ufrivillig) ris og sånne karbisser og når mensen kom, så var det ett h*lvete uten like, så sinnsykt vondt og så masse blod. nei jeg holder meg til lavkarbo mens jeg. mye er behageligere.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 21:59   #13
Fisken
Medlem
 
Fisken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 52
Innlegg: 168
Fisken er ny på veien

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

I en periode vil de som tar P-sprøyter eller har hormonspiral oppleve at man får mensen tilbake, - men den vil sannsynligvis forsvinne igjen etter ganske kort tid, når kroppen har fått balansert seg/hormonene igjen. De som tar P-piller opplever at mensen kommer urelgelmessig på tvers av pillebruken. Dette stabiliserer seg også etter kort tid.

Må bare trekke frem denne igjen, for jeg har nå opplevd akkurat dette. Jeg bruker Nuvaring og startet ketolyse for 1,5 uke siden. Plutselig kom mensen to dager før ringen skulle ut - helt tullete! Ante meg at dette er hormonelt betinget pga lavkarbo, godt å få det bekreftet. Fascinerende hva som foregår i kroppen gitt!

__________________


Fisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 23:10   #14
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Mensblødninger

Glad for at denne er trukket frem igjen! Jeg har også fått menstruasjon nå, går på p-sprøyte. Men blodet er lyserødt - vet dette er litt ekkelt altså men det ser ut som om jeg virkelig blør. Noen med lignende erfaringer? Ellers kjennes magesmertene ut som vanlige menssmerter.

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 17:55   #15
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Eilan, her.

Glad for at denne er trukket frem igjen! Jeg har også fått menstruasjon nå, går på p-sprøyte. Men blodet er lyserødt - vet dette er litt ekkelt altså men det ser ut som om jeg virkelig blør. Noen med lignende erfaringer? Ellers kjennes magesmertene ut som vanlige menssmerter.

Samme hender meg, er nok mer irriterende enn farlig

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 18:09   #16
Sprudle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av zalarina, her.

Må bare trekke frem denne igjen, for jeg har nå opplevd akkurat dette. Jeg bruker Nuvaring og startet ketolyse for 1,5 uke siden. Plutselig kom mensen to dager før ringen skulle ut - helt tullete! Ante meg at dette er hormonelt betinget pga lavkarbo, godt å få det bekreftet. Fascinerende hva som foregår i kroppen gitt!

Jeg bruker også Nuvaring og har etter snart fem måneder på lavkarbo fremdeles uregelmessigheter i mensen. Blør litt i hytt og pine egentlig. Regner med at dette stabiliserer seg med tiden...

  Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 18:34   #17
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Samme hender meg, er nok mer irriterende enn farlig

Det lyserøde blodet altså? Nå ble jeg lettet. Ser himla skummelt ut.

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 18:43   #18
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

jepp.... lyserødt og friskt. Har ikke hatt det på leeeenge nå da. Jeg får det når jeg er i ketose igjen etter noen uker med karbokost.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 18:49   #19
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

jepp.... lyserødt og friskt. Har ikke hatt det på leeeenge nå da. Jeg får det når jeg er i ketose igjen etter noen uker med karbokost.

*Eilan puster så lettet ut nå at du aner ikke*

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 13:50   #20
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Eilan, her.

Men blodet er lyserødt - vet dette er litt ekkelt altså men det ser ut som om jeg virkelig blør.

Æææ, dette skjedde med meg i dag! The weirdness! Og det er en uke til jeg egentlig skal ha mensen. Helt utrolig hvor ute på tur den syklusen blir av lavkarbo!
Veldig glad for å kunne gå inn her og lese, jeg blir alltid litt urolig når det er tull med syklusen... Småblødninger hele tiden, og "rar" farge...

Slår meg til ro med at det er normalt!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 12:54   #21
Camilla M
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 12
Camilla M er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Jeg har opplevd det samme. Hadde ekstreme blødninger og sterke smerter.

Etter noen måneder med lavkarbo - ble det enda verre for så å blir bedre.
Nå er det helt greit å ha mensen.

En homepat jeg kjenner og som behandler alle med mat først ( ren, sunn mat (lavkarbo) sier at vi kvinner bør være forsiktige med kjemisk prevensjon. Mensen fungerer som en vaskemaskin og renser og skiller ut avfallstoffer i blodet.
Med p-sprøyter, p-piller etc skrur man igjen kranen og hindrer en naturlig renselse. Blødninger med f.eks p-piller er jo en styrt blødning i den forstand at man faktisk kan velge når man vil ha mensen. Dette er en unaturlig måte å ha mens og renselse på.
I tillegg får man en hormonubalanse som ikke ligner noen ting.

Sett fra "naturlig" tankegang blir kroppen ofte så "sterk" at den har en naturlig menstruasjon selv med kunstige p-piller når man gir kroppen optimale forhold med mat...

Camilla M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkosthold. Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 13:14   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Jepp! Jeg tok en renseuke (bare ren mat; fisk og grønnsaker) og hadde en utrenskning fra en annen dimensjon.
Men altså... P-pillene mine får dem aldri!! Hva skal man ellers gjøre når man ikke er klar for reproduksjon?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 12:10   #23
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

mensen min lever i en annen planet! og det har den gjort siden jeg starta på lavkarbo... men så lenge jeg ikke har smerter så går det bra... men samtidig så har vi jo sluttet med prevensjon da... så når jeg ikke vil ha mensen så kommer den

Men husker at det tok faktisk ett par mnd før jeg fikk mensen igjen etter lavkarbo... mensen ble helt annenledes og jeg følte meg IKKE oppblåst og hadde ikke smerter... men etter en mnd med mer karbiser = myyye smerter, følte meg VELDIG feit!

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 17:27   #24
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Mensen ? Hvem er det ?

Den hadde jeg siste gang i mars.
Men så er jeg i overgangsalder og har måttet ty til østrogen tilskudd for å kunne "overleve" etter to år med mer eller mindre kraftige hetetokter natt og dag....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 11:54   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Jeg har nå de to siste dagene helt ut fra det blå fått blødninger igjen, to uker etter sist mens... Æsj, og så er det litt sånn svart som under renseukene mine. Skummelt. Skjønner ikke noe. Det første halvåret på lavkarbo var mensen helt baluba før det stabiliserte seg og ble klokkeren og mye mer overlevbar enn tidligere.
Men nå att? Hva har jeg gjort? Blæ....

(PS: Dette er mitt innlegg nr 4444, oioi..)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no