Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

ED - pasta. Tips til variasjoner?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-10-09, 19:07   #1
Bindy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 22
Bindy er på en erverdig vei

ED - pasta. Tips til variasjoner?

Da har jeg testet pasta og den smaker papp. Laget ratatouille som jeg spiste til og det var greit nok. Noen som har tips til andre variasjoner av pasta'n?

Bindy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 21:49   #2
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: ED - pasta. Tips til variasjoner?

Opprinnelig lagt inn av Bindy, her.

Da har jeg testet pasta og den smaker papp. Laget ratatouille som jeg spiste til og det var greit nok. Noen som har tips til andre variasjoner av pasta'n?

I fase 1 brukte jeg ofte hvitløkssalt som krydder på pastaen, ellers ble det ofte at jeg kokte den nesten ferdig og blandet den sammen med ratatouille og lot det hele koke til pasta og grønnsakene var ferdige.

I fase 2 er det mange flere variasjonsmuligheter - se min oppskriftstråd hvor jeg holder på å legge ut diverse oppskrifter jeg har brukt mye i fase 2.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 10:14   #3
Mara
Medlem
 
Mara sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Moss
Innlegg: 78
Mara er på en erverdig vei

Sv: ED - pasta. Tips til variasjoner?

Når jeg har stekt noe annet med mye godt krydder legger jeg pasta i steikepanna etterpå, steker pastaen noen min i krydderolje og heller vann over. Lar det koke inn (evt. mer vann)- kanskje et kvarters tid.
Hvis jeg ikke skal bruke pastaen med det samme, kan den ligge i kjøleskapet noen dager og vente på en passende rett. Den får iallfall litt smak på denne måten.

__________________


Mara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 10:43   #4
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: ED - pasta. Tips til variasjoner?

Stek løk og hvitløk i en panne. Kutt tomater og paprika i biter og legg til på slutten, tilfør enten pesto eller tacosaus, ca 1-2 ss. Tilslutt tar du den ferdigkokte pastaen i pannen og lar dette blandes med grønnsakene. Krydre det hele med salt/pepper. Og evt annet krydder som er sukkerfritt.

Jeg er faktiskt blitt overrassket over hvor mange krydderblandinger som inneholder sukker!

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 21:56   #5
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: ED - pasta. Tips til variasjoner?

Jeg skal bestille pasta ved neste bestilling. Har tenkt å lage vanlig kjøttsaus - bare uten kjøtt og fløte, hehe. Og så ha salat og grønnsaker ved siden av også, det bør jeg bli mett av. Og den kjøttfrie kjøttsausen kan sønnen min få også, han med vanlig pasta til.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 23:14   #6
Wowo
Medlem
 
Wowo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: Akershus
Innlegg: 356
Wowo er en juvelWowo er en juvelWowo er en juvel

Sv: ED - pasta. Tips til variasjoner?

Jeg er ikke så glad i pasta og hvertfall ikke ED pasta. Men jeg har brukt den noen ganger. Da har jeg kokt den i ca ti minutter og blandet den med litt pesto (jeg er visst veldig glad i pesto for tiden ). Så har jeg hatt den i en grønn salat med purre, agurk og tomater. Det er faktisk ikke så værst.

__________________


Wowo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 18:01   #7
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: ED - pasta. Tips til variasjoner?

Opprinnelig lagt inn av Wowo, her.

Jeg er ikke så glad i pasta og hvertfall ikke ED pasta. Men jeg har brukt den noen ganger. Da har jeg kokt den i ca ti minutter og blandet den med litt pesto (jeg er visst veldig glad i pesto for tiden ). Så har jeg hatt den i en grønn salat med purre, agurk og tomater. Det er faktisk ikke så værst.

God idé. Da blir salaten kanskje et hakk mer spennende.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pasta? Fnutte Lavkarbo generelt 6 15-07-10 23:30
Veldige variasjoner i vektnedgangen her ... Jannicke Ketolysekuren 20 01-09-09 23:14
kylling og pasta i wok enit Middag 4 09-09-06 17:10
Pasta sven Lavkarbo generelt 6 28-10-05 20:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no