Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Dere med insulinavhengig diabetes

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-13, 19:02   #1
mariana
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 80
mariana er på en erverdig vei

Dere med insulinavhengig diabetes

hvordan har insulinbehovet forandret seg til dere? og hva ligger dere på i målingene?
jeg bruker novomix30, og brukte 120 eh pr dag, nå har jeg gått på lavkarbo i snart 5 uker (tror jeg, begynte 1.januar ) og bruker mellom 0 og 30 eh om dagen.

Når jeg måler meg har jeg stort sett mellom 4,8 og 5,2


dere?

__________________
igang igjen etter svangerskap og ammetid
mariana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 19:06   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: dere med insulinavhengig diabetes.

Lavkarbo (20-25 karbohydrater pr dag) i 2 år, diabetes type 1 i 2 og 1/2 år.
HBa1c er 5,4. Den var 12,6 da diabetesen ble oppdaget for to og et halvt år siden.
Fastende blodsukker er mellom 3,5 og 5
Bruker kun 8 enheter Lantus (langtidsvirkende insulin) om morgenen og ingenting ellers.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 20:23   #3
mariana
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 80
mariana er på en erverdig vei

Sv: dere med insulinavhengig diabetes.

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Lavkarbo (20-25 karbohydrater pr dag) i 2 år, diabetes type 1 i 2 og 1/2 år.
HBa1c er 5,4. Den var 12,6 da diabetesen ble oppdaget for to og et halvt år siden.
Fastende blodsukker er mellom 3,5 og 5
Bruker kun 8 enheter Lantus (langtidsvirkende insulin) om morgenen og ingenting ellers.

veldig bra...
men hva spiser du når du holder deg under 5 karber om dagen?
ops ser nå at det er pr måltid..
men vil gjerne se ett dagsplan kjekt med litt innputt

__________________
igang igjen etter svangerskap og ammetid

Sist redigert av mariana : 26-01-13 kl 20:36.
mariana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 21:06   #4
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Dere med insulinavhengig diabetes.

Spørs om min meny hjelper deg så veldig mye siden jeg spiser minimum 3500 kalorier til dagen siden jeg mister vekt sekv om jeg er 43 kilo.
Men kort sagt spiser jeg eggerøre/omelett/speilegg til frokost med bacon, vårløk og paprika.
Til lunsj spiser jeg proteinbrødet etter oppskriften til Hexeberg eller knekkebrødet fra boken hennes med f.eks. masse fet fisk som laks, makrell eller tunfisk, egg, majones, tomat og agurk.
Til middag rent kjøtt eller fisk, saus og ca 200 gram grønnsaker
Til kvelds smoothoe av fløte, bær og egg.
Som snacks nøtter/mandler, stekt ost eller bacongull.
Bruker fløte i kaffi og kokosolje i te.
Bruker forøvrig ganske mye forskjellige oljer, men kokosolje er favoritten.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Litt inspirasjon til dere med diabetes 2/prediabetes taraquin Fysisk og mental helse 5 08-05-12 13:58
Dere som hadde 74-76 kg i vekt da dere begynte, hvordan gjør dere det? beate Ketolysekuren 10 28-11-11 22:51
Dere med diabetes mariana Lavkarbo generelt 2 26-08-10 23:50
PCOS og insulinavhengig dia Selmas PCOS og karbohydratkontroll 9 20-10-09 21:19
Dere som har fått utført sukkerbelastningsprøve for diabetes Megvel Fysisk og mental helse 12 27-08-09 21:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no