Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Oppbevaring av rundstykkene

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-01-14, 22:18   #1
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Oppbevaring av rundstykkene

Hvordan gjør dere det med dem?

Første gang jeg åpnet en pakke, mugnet de kjempefort. Jeg tok bilde av det, sendte klage til Fedonklinikken og fikk tilbake pengene. De informerte meg også om at jeg burde legge dem i ny plastpose etter åpning og oppbevare dem i kjøleskap.

Det gjorde jeg neste gang, men jeg orker ikke spise det samme hver dag, så måtte uansett kaste et rundstykke som ble for gammelt.

Hvordan gjør dere det? Har noen prøvd å fryse dem ned? De er jo temmelig dyre, så kjipt å måtte kaste dem.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 13:53   #2
Wowo
Medlem
 
Wowo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: Akershus
Innlegg: 356
Wowo er en juvelWowo er en juvelWowo er en juvel

Sv: Rundstykkene

Jeg kjøpte en haug med poser i november da de var til halv pris. De har ligget i fryseren og jeg har tatt opp en og en pose. Etter at jeg har åpnet pakken har jeg hatt den liggende i kjøleskapet. Men den blir vel aldri liggende lenger enn en uke. Det har gått bra. Jeg har ikke sett noe mugg enda. Det skulle heller ikke være noe i veien for å bare ta ut ett og ett rundstykke fra fryseren.

__________________


Wowo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 08:04   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Oppbevaring av rundstykkene

Kan dere ikke ta opp et og et rundstykke fra fryseren da? Uansett om de er singelpakket eller flere i en pose, så må det da gå an å gjøre som vi andre gjør med hjemmelagede rundstykker/brød; ta opp nok til en dag.
Forundrer meg ikke om de mugner fort, jeg synes ting med nøtter og frø mugner kjapt. Slike ting bør i allefall ikke oppbevares på benken om en tar opp flere, da bør de i kjøleskap.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 21:26   #4
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Oppbevaring av rundstykkene

Litt usikker på om det å ta de ut av vakuumpakningen og putte de i fryseren funker. Om de blir like gode da. De har nemlig litt rar konsistens.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 21:33   #5
Wowo
Medlem
 
Wowo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: Akershus
Innlegg: 356
Wowo er en juvelWowo er en juvelWowo er en juvel

Sv: Oppbevaring av rundstykkene

Opprinnelig lagt inn av Hedda:), her.

Litt usikker på om det å ta de ut av vakuumpakningen og putte de i fryseren funker. Om de blir like gode da. De har nemlig litt rar konsistens.

Må du ta dem ut av vakumpakningen da?

__________________


Wowo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 22:01   #6
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Oppbevaring av rundstykkene

Opprinnelig lagt inn av Wowo, her.

Må du ta dem ut av vakumpakningen da?

Blir det ikke vanskelig å få de ut hvis de frosses i vakuumpakningen? Ikke vet jeg, hehe, bare tenkte det. De holder seg lenge i romtemperatur hvis de ligger i vakuum, men poenget for meg er jo at jeg ikke har lyst til å spise rundstykke hver dag fem dager i strekk. Hadde vært praktisk å ta ett, og så ett neste gang jeg har lyst på det. Tenkte jeg i så fall skulle tatt ut ett og så fryst ned resten. Men så er jeg usikker på hvordan de blir etter de er fryst ned, som sagt.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 08:01   #7
Wowo
Medlem
 
Wowo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: Akershus
Innlegg: 356
Wowo er en juvelWowo er en juvelWowo er en juvel

Sv: Oppbevaring av rundstykkene

Opprinnelig lagt inn av Hedda:), her.

Blir det ikke vanskelig å få de ut hvis de frosses i vakuumpakningen? Ikke vet jeg, hehe, bare tenkte det. De holder seg lenge i romtemperatur hvis de ligger i vakuum, men poenget for meg er jo at jeg ikke har lyst til å spise rundstykke hver dag fem dager i strekk. Hadde vært praktisk å ta ett, og så ett neste gang jeg har lyst på det. Tenkte jeg i så fall skulle tatt ut ett og så fryst ned resten. Men så er jeg usikker på hvordan de blir etter de er fryst ned, som sagt.

Det er jo ganske god plass i en pose så jeg ville prøve å skille rundstykkene bare ved å skyve dem fra hverandre i posen. Men dette har jeg ikke prøvd. Jeg har alltid tatt ut en hel pose av gangen, hatt den liggende i kjøleskapet og spist rundstykkene i løpet av en uke.

De er helt ok etter å ha vært fryst. Jeg merker ingen forskjell.

__________________


Wowo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 09:48   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Oppbevaring av rundstykkene

Hvorfor skulle de bli så anderledes av å bli fryst? Må vel være bedre fryse de og evt friske på de i stekeovnen enn å la så svindyre rundstykker gå til spille?
Det meste av annet lavkarbobrød med frø, nøtter og glutenmel kan fryses, disse inneholder vel noe vanlig mel i tillegg. Brød av vanlig mel kan fryses, brød av frø og glutenmel kan fryses, hvorfor skulle kombinasjonen bli så ille at det ikke er spiseslig etter frysing?
Det er jo engang slik at det aller meste av mat KAN fryses.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 13:25   #9
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Oppbevaring av rundstykkene

Opprinnelig lagt inn av Wowo, her.

De er helt ok etter å ha vært fryst. Jeg merker ingen forskjell.

Ok, da tester jeg det. Takk.

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Hvorfor skulle de bli så anderledes av å bli fryst? Må vel være bedre fryse de og evt friske på de i stekeovnen enn å la så svindyre rundstykker gå til spille?
Det meste av annet lavkarbobrød med frø, nøtter og glutenmel kan fryses, disse inneholder vel noe vanlig mel i tillegg. Brød av vanlig mel kan fryses, brød av frø og glutenmel kan fryses, hvorfor skulle kombinasjonen bli så ille at det ikke er spiseslig etter frysing?
Det er jo engang slik at det aller meste av mat KAN fryses.

Har du i det hele tatt sett disse rundstykkene? Jeg er fullstendig klar over at vanlige rundstykker og også vanlige lavkarborundstykker kan fryses ned, men disse rundstykkene her har en helt spesiell konsistens. Og jeg ville heller forhøre meg her enn å ta sjansen, da de er veldig dyre.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 14:23   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Oppbevaring av rundstykkene

Opprinnelig lagt inn av Hedda:), her.

Ok, da tester jeg det. Takk.



Har du i det hele tatt sett disse rundstykkene? Jeg er fullstendig klar over at vanlige rundstykker og også vanlige lavkarborundstykker kan fryses ned, men disse rundstykkene her har en helt spesiell konsistens. Og jeg ville heller forhøre meg her enn å ta sjansen, da de er veldig dyre.

Nei, jeg har ikke sett de annet enn på bilde og sett innholdet i de.
Jeg ser av innholdet at de veldig sannsynligvis har konsistens som loff/rundstykker av glutenmel, en litt spesiell konsistens. Og de går an å fryse. Når alternativet er å la et rundstykke til en formue mugne, så ser jeg ikke helt problemet med å heller prøve å fryse det og se om det er spiselig. Det er jo like dyrt å la det gå til spille ved at det mugner..

Men det er nok lurt når du tiner de, å ikke ha de i en tett pose, for da vil det nok blitt vått, slik all annen bakst blir av å tines i tett pose, de har sikkert ikke vondt av å tines i kjøleskap heller.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 14:59   #11
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Oppbevaring av rundstykkene

Jeg har en pose liggende her, den er vakuumpakket og holder seg derfor lenge. Før jeg åpner den ville jeg som sagt spørre her hva andres erfaringer var med å fryse dem ned, eller om de hadde andre løsninger for oppbevaring. Jeg har nå fått svar på det.

Spørsmålet mitt var ikke om vanlig bakverk kan fryses ned, eller hvordan man tiner opp ting. Som sagt er disse rundstykkene veldig annerledes enn alle andre rundstykker jeg har vært borti. Dessuten leveres de vakuumpakket, noe som også har noe å si.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør dere med rundstykkene? Hedda:) Eurodiett 16 30-08-14 17:38
Oppbevaring av Avocado? wenche@@ Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 17-01-13 13:58
Oppbevaring av avocado Sjokoladebananen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 29-01-12 23:54
Hvor er frokostbrødene/rundstykkene jeg skulle lagret oppskriften på? Señora Oppskrifter 4 11-11-11 21:07
Oppbevaring av mat Photobscura Generell ernæringsdebatt 16 13-06-08 23:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no