Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lagt på meg en kg på 1 1/2 døgn. Er det mulig?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-13, 21:23   #1
lykkeliten2010
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 100
lykkeliten2010 er på en erverdig vei

Lagt på meg en kg på 1 1/2 døgn. Er det mulig?

Hadde en utskeielse i helgen. Spiste taco(bare kjøttdeig, ost, rømme, litt tacosaus og grønnsaker, ikke mais og tomat, lefser eller skjell) og 2-3 stykker med lavkarbokake, og en boks med cottage cheese i går. I dag har jeg også spist en del, har vært så sugen på noe å tygge på. Har ikke fått i meg så veldig mange karber, men en god del kalorier. Vekta viser 1,5 kg opp fra i går morges. Er det faktisk mulig at jeg har lagt på meg så mye i fett? Kan det ekstra jeg fikk i meg av karber ha gjort at jeg la på med omtrent alt jeg har spist av fett og annen mat? Eller er de sannsynligvis andre faktorer sm påvirker vekta nå?
Hjelp, kjenner jeg blir stressa her!!

lykkeliten2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 21:26   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lagt på meg en kg på 1 1/2 døgn. Er det mulig?

Med mindre du spiste ca 13500 kalorier i går, så la du ikke på deg en og en halv kilo fett over natten, nei.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 21:27   #3
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Lagt på meg en kg på 1 1/2 døgn. Er det mulig?

Nei - du har ikke gått opp 1,5 kg fett på et døgn.
Vannansamling pga. noe økt inntak av karbohydrater (og evt. økt saltinntak/syklus) er årsaken, dette forsvinner igjen.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-13, 17:30   #4
lykkeliten2010
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 100
lykkeliten2010 er på en erverdig vei

Sv: Lagt på meg en kg på 1 1/2 døgn. Er det mulig?

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Nei - du har ikke gått opp 1,5 kg fett på et døgn.
Vannansamling pga. noe økt inntak av karbohydrater (og evt. økt saltinntak/syklus) er årsaken, dette forsvinner igjen.


Var det jeg håpet på og regnet med Har man store variasjoner i vekt når man år på lavkarbo?
Har ikke vært på do på alt for lenge heller, kan det ha noe å si?

lykkeliten2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 14-01-13, 17:43   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lagt på meg en kg på 1 1/2 døgn. Er det mulig?

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten2010, her.

Var det jeg håpet på og regnet med Har man store variasjoner i vekt når man år på lavkarbo?
Har ikke vært på do på alt for lenge heller, kan det ha noe å si?

Halvannen kilo er ikke noe å snakke om en gang!
Syklus, væskeinntak, søvn, stress, sykdom, dobesøk, saltinntak........ Det er massevis av grunner til at man samler såpass eller mer med vann.
Og så vidt jeg skjønte veide du deg om morgenen den ene dagen og om kvelden den neste! Det teller jo ikke en gang.
Du må veie deg på tilnærmet samme tid hver morgen, etter dobesøk, for å få sammenlinbare tall. Aller helst kun en gang i uken, faktisk!

Og du, husk å bruk målbånd også!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-01-13, 18:05   #6
lykkeliten2010
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 100
lykkeliten2010 er på en erverdig vei

Sv: Lagt på meg en kg på 1 1/2 døgn. Er det mulig?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Halvannen kilo er ikke noe å snakke om en gang!
Syklus, væskeinntak, søvn, stress, sykdom, dobesøk, saltinntak........ Det er massevis av grunner til at man samler såpass eller mer med vann.
Og så vidt jeg skjønte veide du deg om morgenen den ene dagen og om kvelden den neste! Det teller jo ikke en gang.
Du må veie deg på tilnærmet samme tid hver morgen, etter dobesøk, for å få sammenlinbare tall. Aller helst kun en gang i uken, faktisk!

Og du, husk å bruk målbånd også!


Takk! Nå skal jeg ikke ned så mye, bare ca 5 kg så det er ganske frustrerende! Har gått opp det jeg gikk ned den første uka... Men, nå skal jeg prøve å la vekta stå i ro en stund og heller være opptatt av hva jeg putter i meg

lykkeliten2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 14-01-13, 22:09   #7
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Lagt på meg en kg på 1 1/2 døgn. Er det mulig?

Vi kan ikke se det sånn fra døgn til døgn, slik som de andre forteller om (over her)
Smøre seg med verdens beste tålmodighetssalve og tenke på at salt, syklus og diverse, vekter elsker å lure oss. Egentlig så burde vekta vært innelåst og bare sluppet ut på avtalte dager. Lykke til - dette går bra, skal du se :-)

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 01:56   #8
maulie
Medlem
 
maulie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Notodden
Alder: 32
Innlegg: 65
maulie er på en erverdig vei

Sv: Lagt på meg en kg på 1 1/2 døgn. Er det mulig?

Jeg veide meg også hver dag før, noe som gjorde meg stressa for var så forskjellig. Så begynte heller med en gang i uka, for da har jeg motivasjon og gleder meg til å se!

maulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Egenkomponert" Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karbohydrater pr. DAG eller pr. DØGN? Jaudaa Spørsmål og svar 15 31-03-12 00:17
Uforklarlig vekttap på et døgn nilmor Generell diskusjon 26 14-03-11 08:27
Ut og fly i et helt døgn... Megvel Spørsmål og svar 3 05-12-07 12:42
OE-mat for et døgn i ei gryte Dilly Oppskrifter 3 20-04-07 23:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no