Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

SodaStream - Cola light

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-13, 18:13   #1
maulie
Medlem
 
maulie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Notodden
Alder: 32
Innlegg: 65
maulie er på en erverdig vei

SodaStream - Cola light

Hei.

Har sodastream, og lurer litt på disse smakene som er uten karbohydrater. Er det noe lureri med disse slik som i vanlige lettbruser, noen typer kunstige søtstoffer osv som ikke er bra? Jeg finner ikke så mye om disse, men noen som vet?

Har funnet dette da, vet ikke helt forskjell på light og sugar free da:

Cola light

Energi / energiaa 3 kJ / (0.6 kcal) Proteiner / protein / proteiinia 0.0 g Kolhydrater / kulhydrater / karbohydrat / hiilihydraatteja 0.0 g Fett / fedt / fett / rasvaa 0.0 g

Cola Sugar Free

Energi / energi / energia / energiaa 1 kJ / (0.4 kcal) Protein / proteiini / proteiinia <0.1 g Kolhydrater / kulhydrater / karbohydrat / hiilihydraatteja 0,0 g Fett / fedt / fett / rasvaa 0.0 g Innhåller en fenylalaninkälla / Indeholder en phenylalaninkilde / Inneholder en fenylalanin-kilde / Sisältää fenyylialaniinin lähteenumia
Leste litt på en amerikansk side også der det sto de brukte Splenda istedenfor Aspartame. (http://www.sodastreamusa.com/TasteNutritionInfo.aspx) (under diet flavors)
Takk for svar!

maulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Egenkomponert" Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 23:48   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: SodaStream - Cola light

Ettersom det inneholder fenylalanin, er det nok aspartam og ikke splenda, gitt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 22:31   #3
Annala
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Innlegg: 176
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: SodaStream - Cola light

Hei. Har ikke sånn soda stream, og vet heller ikke noe om den. Meeen de gamle brusmskinene fungerte veldig bra med vanlig saft. Jeg og eksen har drukket maaange liter brus fra forskjellige saft. Tenker at du sikkert kan bruke all fun light saft i denne soda maskinen også. Eeeehhh, blir ikke cola da

__________________

Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 22:52   #4
maulie
Medlem
 
maulie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Notodden
Alder: 32
Innlegg: 65
maulie er på en erverdig vei

Sv: SodaStream - Cola light

Hehe.. Er det egentlig aspartam i fun light også? Så en ny saft som har kommet nå som het OhZero! eller noe, så det var aspartam i den.. blæææ

maulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Egenkomponert" Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 23:01   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: SodaStream - Cola light

I zeroh! Er det mest sukralose/splenda og litt aspartam. Er sikkert sånn i denne sodastreamsmaken også. I fun light er det bare aspartam. Zeroh! er fryyyyyktelig god forresten. Nam nam. Men tror ikke sukralose er noe særlig bedre eller sunnere enn aspartam?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 10:36   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: SodaStream - Cola light

Den zeroh safta var grusom! Smakte veldig, veldig kunstig, så det sved i munnen!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 10:41   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: SodaStream - Cola light

Synes den er fantastisk, jeg. Alle smakene. Synes den smaker veldig mye mindre kunstig enn omtrent alle safter jeg har smakt. Men hvis man blander litt for sterkt kan den kanskje smake fælt.

Hver sin smak.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forskjellen på cola zero og cola light? lillemy01 Spørsmål og svar 11 18-05-11 18:43
Cola light eller Cola Zero -hva er best? tonemor Ketolysekuren 7 12-10-08 14:51
Tips til Sodastream brus (light) ned Lavkarbo generelt 5 02-10-08 16:46
Cola light/ cola zero/ pepsi max Jojodama Spørsmål og svar 3 22-11-07 18:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no