Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

November-13-starterne

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-11-13, 21:14   #101
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: November-13-starterne

Kanskje det har med blodsirkulasjonen å gjøre? Jeg aner ikke jeg altså.

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 21:27   #102
Mimou
Medlem
 
Mimou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2013
Hvor: Vest i havgapet
Innlegg: 339
Mimou har en fantastisk aura rundt segMimou har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-13-starterne

Kanskje det? Jeg surfer etter svar, med et kritisk øye, sjølvsagt!

__________________

Mimou er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 10:24   #103
wirow_84
Medlem
 
wirow_84 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Kyststripa i Agder
Alder: 39
Innlegg: 135
wirow_84 har en fantastisk aura rundt segwirow_84 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-13-starterne

Opprinnelig lagt inn av Mimou, her.

Men, spørsmål, igjen, jeg er så varm i kinna Det begynte i går og er enda varmere i dag, ikke feber altså, men sånn "opprørt"-varm..... Har kanskje ikke noe med maten å gjøre

Sånn har jeg det og! Blir egentlig ganske fornøyd når det skjer, for har regnet med at det har med forbrenninga å gjøre. Har aldri hatt no merkbar forbrening, og vekta har jo i hele mitt liv gått OPPOVER, så når jeg bli litt varm i kinna etter et måltid, tenker jeg at - nå responderer kroppen som den skal, og den har fått "riktig" næring til å jobbe slik den er ment til å gjøre. I tillegg til å fordele næringen rundt omkring etter et måltid, får den også energi til å ta seg av fettforbrenningen og kan bringe kroppen i balanse og nærmere idealvekt. Så jeg tar det ihvertfall som et godt tegn, og ja, en ny opplevelse for meg etter at kroppen har blitt overforet på dårlig mat i mange år

__________________
wirow_84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 14:00   #104
Mimou
Medlem
 
Mimou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2013
Hvor: Vest i havgapet
Innlegg: 339
Mimou har en fantastisk aura rundt segMimou har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-13-starterne

Opprinnelig lagt inn av wirow_84, her.

Sånn har jeg det og! Blir egentlig ganske fornøyd når det skjer, for har regnet med at det har med forbrenninga å gjøre. Har aldri hatt no merkbar forbrening, og vekta har jo i hele mitt liv gått OPPOVER, så når jeg bli litt varm i kinna etter et måltid, tenker jeg at - nå responderer kroppen som den skal, og den har fått "riktig" næring til å jobbe slik den er ment til å gjøre. I tillegg til å fordele næringen rundt omkring etter et måltid, får den også energi til å ta seg av fettforbrenningen og kan bringe kroppen i balanse og nærmere idealvekt. Så jeg tar det ihvertfall som et godt tegn, og ja, en ny opplevelse for meg etter at kroppen har blitt overforet på dårlig mat i mange år

Det høres jo veldig logisk ut! Da gjør jeg som deg og gleder meg over det

I dag har jeg spist den feteste frokosten jeg kan minnes, fulgte en oppskrift på eggerøre med fløte og bacon og la til litt ruccola (det er lov, sant?) Er mett ennå, men har veldig behov for noe friskt.... Må nok venne meg til den fete siden av maten. Noen som har hatt det sånn?

__________________

Mimou er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 17:39   #105
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: November-13-starterne

Å bruke så mye fett var unaturlig for meg til å begynne med også, og er det enda. Men det begynner å hjelpe på :P

Bare husk på at det er viktig å få med seg noen karber fra grønnsaker også Og massevis av proteiner så du ikke risikerer å tære på muskemasse

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 20:39   #106
Mimou
Medlem
 
Mimou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2013
Hvor: Vest i havgapet
Innlegg: 339
Mimou har en fantastisk aura rundt segMimou har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-13-starterne

JAAAA!!!! jeg er i ketose

Har lagt alt jeg har spist i dag inn i Diett.no og kommet til 16,7 karbs i dag, men da måtte jeg faktisk legge på endel mat..... Var jo ikke sulten etter frokost før klokka var nesten fem!

Dette er jo sikkert gammalt nytt for de fleste her inne, men ikke for meg
Nå er jeg såååå glad! Sitter og planlegger morgendagens mat og gleder meg

Synd det er så lenge til veiedag er spent på om det skjer noe der også. Har masse energi og en mage uten vondt, ikke så verst det heller!

__________________

Mimou er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 23:49   #107
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: November-13-starterne

Grattis, mimou! Helt enig: Det er så deilig å være mett og god og ikke ha magevondt! Jeg har slitt med det i så mange år at nå går jeg bare rundt og nyyyyyter å kunne slappe av i magen

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 18:43   #108
Mimou
Medlem
 
Mimou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2013
Hvor: Vest i havgapet
Innlegg: 339
Mimou har en fantastisk aura rundt segMimou har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-13-starterne

Opprinnelig lagt inn av Fullfres, her.

Grattis, mimou! Helt enig: Det er så deilig å være mett og god og ikke ha magevondt! Jeg har slitt med det i så mange år at nå går jeg bare rundt og nyyyyyter å kunne slappe av i magen


Fikk visst den rett i fleisen i dag, magen har ikke samarbeidet i det hele tatt..... Tror det må være yoghurten til frokost, så det gjør jeg ikke igjen. Men, det skal ikke nødvendigvis være lett dette her heller..... Boka er forresten på vei, så nå blir det skikkelig ketolyse!

__________________

Mimou er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 20:41   #109
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: November-13-starterne

Et veldig godt tips som jeg helt glemte å gi deg til å begynne med. Dumme meg!! Har liksom huet fullt av eksamen for tiden, så jeg bruker det som unnskyldning for alt jeg glemmer...
Ta en titt på denne siden her. Sørg for at det står norsk oppe i høyre hjørne før du begynner å søke etter matvarer. Den har nærmest blitt en bibel for meg....

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 22:09   #110
Mimou
Medlem
 
Mimou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2013
Hvor: Vest i havgapet
Innlegg: 339
Mimou har en fantastisk aura rundt segMimou har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-13-starterne

Opprinnelig lagt inn av Fullfres, her.

Et veldig godt tips som jeg helt glemte å gi deg til å begynne med. Dumme meg!! Har liksom huet fullt av eksamen for tiden, så jeg bruker det som unnskyldning for alt jeg glemmer...
Ta en titt på denne siden her. Sørg for at det står norsk oppe i høyre hjørne før du begynner å søke etter matvarer. Den har nærmest blitt en bibel for meg....

Men kjære deg, du skal da ikke måtte tenke på alt mulig heller
Den så grei ut! Jeg har brukt diett.no sine lister så langt, men noe av det er mangelfullt syns jeg

Nå lurer jeg på hvor lenge magen skal krølle seg.....er jo redd det er mengden fett jeg reagerer på, og håper jo det går over. God uke og god eksamenslesing til deg!

__________________

Mimou er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 00:33   #111
wirow_84
Medlem
 
wirow_84 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Kyststripa i Agder
Alder: 39
Innlegg: 135
wirow_84 har en fantastisk aura rundt segwirow_84 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-13-starterne

Opprinnelig lagt inn av Mimou, her.

..er jo redd det er mengden fett jeg reagerer på, og håper jo det går over.

Vet ikke om fettmengden i seg selv er problemet, men lavkarbomat kan jo sikkert være tungt for magen sånn i begynnelsen... Ville passet på å få i meg nok gode grønnsaker til daglig, for å få litt hjelp på veien. Min omlegging til lavkarbo gikk igjennom mye frukt og grønnsaker, og nå er grønnsaker en viktig del av dagen. Får jo noe karbs igjennom grønnsakene, men det begrenser seg jo litt hvor mye løk, sjampinjong, brokkoli og paprika det er plass til i en eggeomelett til en person det har ihvertfall vært bra for min mage. (Og gane) Generellt fungerer jeg best på ren mat, tilsetningsstoffer og bearbeidet mat kan fort føre ting i ulage...

__________________
wirow_84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 01:00   #112
Mimou
Medlem
 
Mimou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2013
Hvor: Vest i havgapet
Innlegg: 339
Mimou har en fantastisk aura rundt segMimou har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-13-starterne

Det hørtes logisk ut Wirow
Jeg passer godt på å spise nok grønnsaker og salat, men det er klart det er en omveltning for kroppen dette her. Må bare holde ut til det blir bedre

__________________

Mimou er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 08:59   #113
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: November-13-starterne

Veiedag i dag, og ned nye 600 gram. Ikke 100% fornøyd, men sånn blir det jo gjerne når man har både sjuke unger i hus, og lesing til eksamen tar opp mye tid. Må sørge for å få mer mosjon inn i hverdagen, og passe på å drikke mer. Jeg er som vanlig ikke flink nok til å drikke...

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 13:27   #114
Mimou
Medlem
 
Mimou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2013
Hvor: Vest i havgapet
Innlegg: 339
Mimou har en fantastisk aura rundt segMimou har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-13-starterne

Opprinnelig lagt inn av Fullfres, her.

Veiedag i dag, og ned nye 600 gram. Ikke 100% fornøyd, men sånn blir det jo gjerne når man har både sjuke unger i hus, og lesing til eksamen tar opp mye tid. Må sørge for å få mer mosjon inn i hverdagen, og passe på å drikke mer. Jeg er som vanlig ikke flink nok til å drikke...

Flinke deg!

Tenk at du faktisk går ned med eksamen rundt hjørnet, syke unger og diverse Er vel gjerne da man enten stagnerer eller skeive ut..... Stå på!

(Jeg måtte snikende meg i går, og det har jo gått av endel vann ja, men det er da mindre på vekta enn før )

__________________

Mimou er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 15:01   #115
Julie-
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Alder: 33
Innlegg: 12
Julie- er på en erverdig vei

Sv: November-13-starterne

Uff nei, jeg syns også det er vanskelig å huske på å drikke nok vann. 600 gr er kjempebra, Fullfres, høres ut som at du har hatt ei stressende uke!

Veiedag her også i dag, og endelig er jeg under det grusomme hundretallet. Jippi!
Startvekt: 104 kg
18.11.: 101,9 kg
25.11.: 100,9 kg
02.12.: 99,8 kg

Julie- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 15:02   #116
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: November-13-starterne

Tusen takk

Nå drikker jeg som bare det, og er på full fart mot en liter væske før middagstid! Nå kommer det snart en ung dame hjem fra skolen her, så da skal Bella-bølla og jeg ut og gå tur. Jeg må få meg litt frisk luft snart før jeg dauer! :P

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 15:43   #117
Mimou
Medlem
 
Mimou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2013
Hvor: Vest i havgapet
Innlegg: 339
Mimou har en fantastisk aura rundt segMimou har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-13-starterne

Opprinnelig lagt inn av Julie-, her.

Uff nei, jeg syns også det er vanskelig å huske på å drikke nok vann. 600 gr er kjempebra, Fullfres, høres ut som at du har hatt ei stressende uke!

Veiedag her også i dag, og endelig er jeg under det grusomme hundretallet. Jippi!
Startvekt: 104 kg
18.11.: 101,9 kg
25.11.: 100,9 kg
02.12.: 99,8 kg

WOW!!!! Her går det unna Flinke Julie!

__________________

Mimou er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 16:18   #118
wirow_84
Medlem
 
wirow_84 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Kyststripa i Agder
Alder: 39
Innlegg: 135
wirow_84 har en fantastisk aura rundt segwirow_84 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-13-starterne

Gratulerer med nedgang, Julie- og Fullfres! Nå som vi er kommet inn i adventstida krever det kanskje enda litt for å holde matfokus fremover...! Har ei svigerinne som sier at ho e full av beundring for de som klarer å være sååå målbevist,- så sier jeg- å, det går så greit atte... men tar det virkelig til meg, for det krever endel valg og planlegging i løpet av en dag for å lykkes. Synes det er litt jobb Ho synes ihvertfall at vi skal være stolte over det vi får til

__________________
wirow_84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 19:59   #119
Mimou
Medlem
 
Mimou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2013
Hvor: Vest i havgapet
Innlegg: 339
Mimou har en fantastisk aura rundt segMimou har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-13-starterne

Opprinnelig lagt inn av wirow_84, her.

Gratulerer med nedgang, Julie- og Fullfres! Nå som vi er kommet inn i adventstida krever det kanskje enda litt for å holde matfokus fremover...! Har ei svigerinne som sier at ho e full av beundring for de som klarer å være sååå målbevist,- så sier jeg- å, det går så greit atte... men tar det virkelig til meg, for det krever endel valg og planlegging i løpet av en dag for å lykkes. Synes det er litt jobb Ho synes ihvertfall at vi skal være stolte over det vi får til

Så sant, så sant
Selv om det faktisk går greit, så krever det en del. Tenk når vi blir så drevne at vi nesten slipper å tenke da

__________________

Mimou er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 20:18   #120
Julie-
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Alder: 33
Innlegg: 12
Julie- er på en erverdig vei

Sv: November-13-starterne

Takk dere!
Veldig sant Wirow, det skal litt viljestyrke til, selv på en diett som ikke innebærer å gå rundt sulten. Klapp på skuldra til oss, vi bør være stolte av oss selv

Julie- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 20:32   #121
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: November-13-starterne

Jeg er helt enig, jenter! Vi skal være stolte av oss selv, prøve å glemme alt vi "forsaker" og bare nyte å se lavere og lavere tall på vekta! Og for all el: TA TIL OSS SKRYTET! Janteloven står alt for sterkt, og jenter har en alt for stor tendens til å bagatellisere skryt! Jeg gjør det selv bestandig, så det vet jeg mye om

Og da passer det vel bra med dagens skryt fra meg: 40 min rask gange med bikkjepelsen! Det gjør godt å vite at jeg faktisk klarte det uten å snike bort noen snarveier

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 22:37   #122
Mimou
Medlem
 
Mimou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2013
Hvor: Vest i havgapet
Innlegg: 339
Mimou har en fantastisk aura rundt segMimou har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-13-starterne

Bra jobba Fullfres!

I dag har jeg hatt en fin dag, sånn matmessig i det minste, ikke så verst ellers heller altså Magen tålte det jeg spiste og nå gjenstår det å se om morgendagen blir like fin.

Ser at alle har faste dager å veie seg på, men så lurer jeg på:

Hvor ofte veier dere dere, sånn helt ærlig?

__________________

Mimou er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 22:42   #123
Kiro
Medlem
 
Kiro sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sogndal
Alder: 32
Innlegg: 372
Kiro er ny på veien

Sv: November-13-starterne

Jeg veier meg altfor ofte. Sånn tilnærmet hver dag, eller ihvertfall annenhver. Har en litt merkelig fasinasjon for å se endringene over natten

__________________

Kiro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 23:26   #124
Mimou
Medlem
 
Mimou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2013
Hvor: Vest i havgapet
Innlegg: 339
Mimou har en fantastisk aura rundt segMimou har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-13-starterne

Opprinnelig lagt inn av Kiro, her.

Jeg veier meg altfor ofte. Sånn tilnærmet hver dag, eller ihvertfall annenhver. Har en litt merkelig fasinasjon for å se endringene over natten

Den skjønner jeg godt!! Jeg har ikke veiedag før torsdag, da har det gått en uke. Men det er jo nærmest umulig å unngå den vekta
Så lenge den viser nedgang er det jo greit, eller? Til og med den første vannmistinga er en ren glede her i mitt hode, det går nedover

God klem til de Kiro!

__________________

Mimou er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 23:51   #125
*pippi m gutt og jente*
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
*pippi m gutt og jente* er på en erverdig vei

Sv: November-13-starterne

Jeg har veiedag på mandager

Startvekt: 81,0 kg
1 uke : 77,8 kg
2 uke : 76,9 kg
3 uke : 75,8 kg
4 uke : 74,8 kg

Totalt - 6,2

Gratulerer så mye med nedgang til dere andre også - herlig å se at pilen går nedover

*pippi m gutt og jente* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nybegynner- november m.f Ketolysekuren 8 27-11-13 22:46
Treningstråden for november Lich Trening 89 29-11-12 21:09
Vekttråd for april 2011-starterne! Drømmepie Ketolysekuren 167 26-01-12 21:27
Mai-starterne 2011- den store veietråden Euphita Ketolysekuren 250 06-12-11 19:23
Vekt og mål for juni-starterne søtsaka Ketolysekuren 83 04-10-09 14:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no