Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Induksjonsmat - friske tips ønskes

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-03-06, 09:40   #1
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Induksjonsmat - friske tips ønskes

Ja, jeg kaver rundt på induksjonsprogrammet ennå, men begynner å bli temmelig lei av å spise det samme hver uke. Så jeg trenger innspill. Hva er din beste induksjonsmat? Er drit lei alt med bacon i. Er pisse lei omelett, eggerøre, speilegg og slikt noe. Sugen på noe friskt og fargerikt.Så hva kombinerer dere andre? Gi meg gjerne tips om hele dagsmenyer. Med 3 hovedmåltider og 1 lite mellommåltid og aldri over 20 karbs totalt. Ved å se på andres dagsmenyer kan jeg kanskje finne ut hvorfor jeg sjøl står bom stille på vekta.. Åpenbart ett eller annet som er feil i mitt opplegg.. Så gi meg tips a dere..!

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 31-03-06, 10:16   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Induksjonsmat - friske tips ønskes

I dagboka mi står det en del menyer jeg har ført inn i Fitday. Dvs. det er næringsinnhold på det meste. Ikke alle er like bra, men du kan sikkert finne noen ideer der. Hvis du begynner med begynnelsen finner du induksjonsmat, mener jeg lå på det nivået da jeg startet journal her inne.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-03-06, 10:43   #3
Hvitveis
Medlem
 
Hvitveis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 67
Hvitveis er på en erverdig vei

Sv: Induksjonsmat - friske tips ønskes

Jeg kan tenke meg at det finnes mange gode tips å hente i dagbøkene og i oppskriftssamlingen.

Her er et forslag fra meg allikevel: En boks makrell i tomat, avrent. (sjekk om de i Norge inneholder sukker... det vet jeg ikke), en liten vårløk hakkes og strøs over toppes med 50g mozzarella el.l. ost og varmes i mikro eller stekeovn til osten er smeltet.
Kan varieres med sardiner, tunfisk, majones, pesto etc.

Grovt regnet skulle dette inneholde noe slikt som 2-4 karber.

En annen variant er å ta 2-3 skiver kyllingservelat (uten tilsetning av annet enn kjøtt) og 2-3 skiver roastbiff å legge under osten.

__________________











Sist redigert av Hvitveis : 07-04-06 kl 14:48.
Hvitveis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk iblandet tips fra blodtypediett Svar med sitat
Gammel 31-03-06, 11:19   #4
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Induksjonsmat - friske tips ønskes

kjøttdeig litt løk evt avocado stekes med tacokrydder og med smelta ost over i ovnene...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 31-03-06, 18:30   #5
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Induksjonsmat - friske tips ønskes

Jeg har også stått stille i over 3 uker, men nå har det løsnet igjen JIPPI Har gått ned 1 kg. siden mandag - totalt 10 kg nå. Jeg prøver å følge blodtypedietten (type O) i tillegg til Atkins induksjon.

Den siste uken har jeg kuttet ned på søtstoff - kun 1-2 extra tyggiser pr. dag, og kuttet ut all form for meieriprodukter også geitemelkprod. (bare litt smør noen ganger). Det var nok det som skulle til, for nå går det nedover igjenn. "Merker" også ketosen på kroppen; vondt i leggene, ånde, masse energi (har vært borte de siste ukene).

Her er noen av dagmenyene mine:

Frokost: (jobber med å finne en ny variant som metter like godt, orker ikke eggerøre)
* 2 speilegg+50 g. stekt kyllingskinke+1 stekt tomat
* 1 løvbiff med stekt tomat
* 1 hardkokt egg+100 g kyllingskinke+100 g salat+30 g paprika

Lunsj:
* Mine hjemmelagde karbonadekaker med litt salat eller gr. saker
* kylling eller entrecot med salat
* Salat med kylling, kyllingskinke, eller annet kjøtt
* Middagsrester

Mellommål:
*1 kyllingklubbe/1 lammekotelett/50 g roastbeef med 100 g stilkselleri og 30 g paprika.

Middag:
* I det siste har jeg spis endel "komplette" gryteretter (alt du trenger i en gryte) - lager store posjoner, enkelt å ta opp fra fryseren dersom du skal ha no i en fart:
1. Finhakket kyllingfilet+purre+spinat+brokolli.
2. Kjøttdeig+purre+paprika+tomat+div. krydder+brokolli.
* laks (gjerne pestomarinert)/seibiff/torsk helst stekt, eller entrecot/annen biff , servert med brokollimos og stekt portebellosopp
*tacosalat

Si ifra dersom du ønsker noen oppskrifter!!! Lykke til

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 31-03-06, 19:48   #6
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Induksjonsmat - friske tips ønskes

Suuuuupert.. Akkurat hva jeg trengte.. Nemlig et nytt syn på induksjonsmaten.. Mange milioner takk.., men kom gjerne med mer a..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 31-03-06, 21:30   #7
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Induksjonsmat - friske tips ønskes

eggepizza...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 31-03-06, 22:00   #8
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Induksjonsmat - friske tips ønskes

Opprinnelig lagt inn av luringen

eggepizza...

Hva er det? Oppskrift?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-04-06, 04:52   #9
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Induksjonsmat - friske tips ønskes

Oppskrifter? Vær så god... http://www.carb-lite.au.com/

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-04-06, 12:48   #10
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Induksjonsmat - friske tips ønskes

Visp sammen 2-3 egg og itt fløte. Stek i panne som ei pannekake.
legg på stekeplate og fyll på med kjøttdeig, tomatsaus, krydder, løk og ost....225 gr 10-15 min. UMMMMMH!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 02-04-06, 12:48   #11
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Induksjonsmat - friske tips ønskes

Visp sammen 2-3 egg og itt fløte. Stek i panne som ei pannekake.
legg på stekeplate og fyll på med kjøttdeig, tomatsaus, krydder, løk og ost....225 gr 10-15 min. UMMMMMH!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
tips til mat ute? Amygdala Induksjonen 0 28-07-04 19:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no