Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Dansk Brunsj alà Lavkarbo

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-06-06, 15:25   #1
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Dansk Brunsj alà Lavkarbo

Da jeg var i København i påsken forelsket både jeg og min samboer oss i den brunsjen de selger på cafe'ene der nede. Den er perfekt mat i helgene når man har lyst og tid til noe annet enn youghurt og musli-frokost. Og det er veldig lett å tilpasse den til ett lavkarbo-kosthold selv om man får den servert på cafe. Inneholder masse bra, bare å plukke ut det man ikke kan og vil spise.
Anyway, til saken:

Eggerøre, Bacon, Kjøttpålegg (f.eks kokt skinke, pastrami, spekeskinke eller chorizo) og Ost anrettes på en tallerken i ønsket mengde. Ved siden av legges litt salat av f.eks rapid, spinat og ruccola, sammen med tomat og agurk. Et par dråper balsamico på salaten gir smak. Midt på tallerkenen setter man en kopp eller et lite glass med naturellyoughurt med fruktbiter eller bær (ferske eller frosne), slik at den danner senteret på tallerken.
Ser supperlekkert og fristende ut, og metter mye!
Min samboer klarer ikke helt gi slipp på brødet, så han spiser en til to skiver fedonbrød til, jeg tar 1/4 til 1/2 avocado.
Hvis man ønsker kan man presse 1-2 appelsiner og drikke fersk juice, ellers anbefaler jeg coffeinfri the.

Håper det gir inspirasjon når man begynner å bli matlei!
Forøvrig er det ikke noe i veien for å legge tilsvarende i en boks og ta med som lunsj på jobben.. bakdelen vil vel være at man utsetter seg selv for stor misunnelse fra kollegaer....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-06-06, 15:30   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Dansk Brunsj alà Lavkarbo

Flott ide ! ......og jeg kan skrive under på at det blir en del misunnende blikk. Om man i tillegg ønsker fiskevarianten kan man ha litt røkelaks, evt. gravlaks, varmrøykt laks, eggerøre, nyrensa ferske reker... kokte egg i båter etc. Noen små ferske mozzarellaer, cherrytomater skåret opp og med fersk basilikum og olje/balsamico ved siden av...... Det er bare fantasien som setter grenser !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-06-06, 15:38   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Dansk Brunsj alà Lavkarbo

Ja, glemte helt fiskevarianten!
Poenget er at det er en veldig bra basis man kan variere nesten i det uendelige. Og som derfor er fin å ty til om man er litt matlei, og føler at å "slå seg løs" med omelett 5. helga på rad blir litt stusselig... (been there.... )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-06-06, 20:25   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Dansk Brunsj alà Lavkarbo

Mmm sånn pleier jeg å lage til min brødhatende datter på 2,5. Hun elsker pålegg men liker ikke brød (svigers nekter henne å spise pålegg uten brød, sukk). Selv elsker jeg også slike anretninger, koldtbord er jo absolutt genialt når man spiser lavkarbo!
Dette er jo mye bedre og mer smakfullt enn 2-3 tykke brødskiver med maaaagert pålegg.

Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-06-06, 23:12   #5
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Dansk Brunsj alà Lavkarbo

La dattra di få smake på brødet mitt så får du henne omvendt..

Solabrødet finner du oppskriften på i den store brødtråden.
Min datter elsker dette brødet..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-06-06, 02:11   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Dansk Brunsj alà Lavkarbo

Ja, jeg har lenge tenkt på å bake det, har printet ut oppskriften for lengst, men jeg må ha soyaprotein først. Har vært litt blakk i det siste, men skal snart kjøpe en boks...

Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo og surrete blødninger...trenger råd! Borealis PCOS og karbohydratkontroll 30 14-06-06 17:49
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 16:25
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 23:30
Barn og Lavkarbo Thula Barns kosthold 38 07-03-05 00:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no