Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-07-11, 16:19   #51
kvitre
Juniormedlem
 
kvitre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 25
kvitre er på en erverdig vei

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

et spørsmål til.. i oppskriften står det kakaosmør... hva med Delfiafett? Er det en mulighet å erstatte med?? Det er kokosfett og er 0 kbh... hvis ikke løper jeg ut i dag og kjøper det kakaosmøret dere har brukt..

__________________


kvitre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 16:19   #52
kvitre
Juniormedlem
 
kvitre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 25
kvitre er på en erverdig vei

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Opprinnelig lagt inn av kvitre, her.

et spørsmål til.. i oppskriften står det kakaosmør... hva med Delfiafett? Er det en mulighet å erstatte med?? Det er kokosfett og er 0 kbh... hvis ikke løper jeg ut i dag og kjøper det kakaosmøret dere har brukt..

Og delfiafett brukes jo til vanlig i konfekt....?

__________________


kvitre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 19:43   #53
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Opprinnelig lagt inn av kvitre, her.

et spørsmål til.. i oppskriften står det kakaosmør... hva med Delfiafett? Er det en mulighet å erstatte med?? Det er kokosfett og er 0 kbh... hvis ikke løper jeg ut i dag og kjøper det kakaosmøret dere har brukt..

Jeg tror du mener kokosolje nå og ikke kakaosmør. Delfiafett er også kokosolje, men en varmpresset en hvor alt det sunne har blitt ødelagt. Kroppen ser ikke at fettsyrene er ødelagt og bruker fortsatt fettet til cellemembraner og slikt. Å bruke delfiafett (og andre varmpressede oljer) blir som bygge hus med ødelagte murstein. Ikke særlig lurt hvis man har tenkt at huset (kroppen) skal være sunt.

Det finnes kaldpresset kokosolje som er myyye sunnere enn delfiafett. Delfiafett er som margarin og kaldpresset kokosolje som meierismør. Cocosa er et merke av kaldpresset kokosolje som selges på de fleste helsekostforretninger og på noen velassorterte dagligvareforretninger. Eventuelt på nettet også.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 20:39   #54
kvitre
Juniormedlem
 
kvitre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 25
kvitre er på en erverdig vei

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg tror du mener kokosolje nå og ikke kakaosmør. Delfiafett er også kokosolje, men en varmpresset en hvor alt det sunne har blitt ødelagt. Kroppen ser ikke at fettsyrene er ødelagt og bruker fortsatt fettet til cellemembraner og slikt. Å bruke delfiafett (og andre varmpressede oljer) blir som bygge hus med ødelagte murstein. Ikke særlig lurt hvis man har tenkt at huset (kroppen) skal være sunt.

Det finnes kaldpresset kokosolje som er myyye sunnere enn delfiafett. Delfiafett er som margarin og kaldpresset kokosolje som meierismør. Cocosa er et merke av kaldpresset kokosolje som selges på de fleste helsekostforretninger og på noen velassorterte dagligvareforretninger. Eventuelt på nettet også.

Hahahaha.. Jeg må lære meg å se litt mer nøye på det jeg kjøper... ser jo det nå at delfiafett er kokosolje.. men har kjøpt kokosolje på helsekosten (sånn skikkelig vare), så da bærer det vel tilbake på helsekosten i morgen for å se om de har kakaosmør... (krysser fingrene)

Tusen takk for hjelpen

__________________


kvitre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 01:20   #55
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Opprinnelig lagt inn av kvitre, her.

så da bærer det vel tilbake på helsekosten i morgen for å se om de har kakaosmør... (krysser fingrene)

Jeg har ikke sett kakaosmør på helsekost, men du kan jo være heldig. Kakaosmør får du kjøpt på nettet i alle fall. Fra Norsk nettbutikk eller fra utlandet. Den siste virker litt skremmende fordi det er pakket som at det er ment som hudkrem, men den er "food grade" altså spiselig. Vet ikke om det er noe kvalitetsmessig forskjell på dem. Jeg syntes de luktet likt og smakte likt. Men den fra iherb koster under halvparten av det den fra økosjokolade koster.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 09:45   #56
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

De fleste helsekostbutikker selger kakaosmør nå, om de ikke har det inne så kan de helt sikkert bestille det.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 12:10   #57
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Faar man kjopt kokosfett og kakaosmor I sverige? Evt hvor?

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som kan anbefale en god hvit te? mofe Kosttilskudd 4 30-08-10 22:16
Lavkarbo når man bare vil ned noen kg? Rødtoppen Lavkarbo generelt 18 10-02-10 11:50
Dette MÅ jeg bare dele ... SJOKOLADE-BRULEE! Siss1 Spørsmål og svar 4 02-09-08 19:34
Bare noen tips (før du gir opp?)... lokkebiff Lavkarbo generelt 110 07-06-07 18:28
Bare noen spm nøtta Induksjonen 6 05-06-06 09:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no