Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Trene en del, hvilket kosthold?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-08-11, 20:01   #1
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Trene en del, hvilket kosthold?

Hvilket kosthold er å anbefale når man skal trene en del? Jeg holder nå på med ketolyse, men er redd kostholdet kan ødelegge for framgangen. Torkil anbefaler vel heller ikke hard trening når man spiser ketogent?

Hva er da å anbefale? Fedon? Hvor mange karbohydrater bør man ligge på daglig?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 20:10   #2
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trene en del, hvilket kosthold?

Prøv deg litt fram hva som funker for deg. Jeg trener 5-15 timer pr uke, utholdenhetstrening sykkel, løping og ski. Fungerte veldig bra med ketogen kost og tradisjonell lavkarbo. I dag spiser jeg mest mulig lavglykemisk uten å telle karbohydrater, da eneste grunnen til at jeg prøvde ketogen kost var fordi kona skulle ned i vekt

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 20:13   #3
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Trene en del, hvilket kosthold?

Hva synes du fungerer best da?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 20:20   #4
aryx
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 9
aryx er på en erverdig vei

Sv: Trene en del, hvilket kosthold?

Jeg er på ketolyse og trener rimelig hardt, minimum 4 ganger i uken med styrketrening. Har holdt på i 2 uker uten at jeg har merket noe særlig problem av den grunn. Økte 5 kilo i benkpress denne uken så kan ikke si det ikke er fremgang =)

aryx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 21:45   #5
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trene en del, hvilket kosthold?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Hva synes du fungerer best da?

Tja, ikke godt og si. Jeg syklet fort på ketogent/lavkarbo, men sykler fortere nå i konkuranser, men er også bedre trent. Synes jeg restituerte en smule bedre på lavkarbo enn jeg gjør nå på lavglykemisk. Holder meg stort sett alltid frisk på både lavkarbo og lavglykemisk og det teller mye på vinteren når grunnlaget for neste sesong skal legges.

Uansett er det viktig å finne sin greie. Jeg og kona reagerer veldig ulike på ketogent kosthold. Jeg kunne trene hardt, hun hadde ikke sjans, svimmel og uopplagt. Vi funker begge to utmerket på lavglykemisk og holder matchvekta lett gjennom hele året

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 22:06   #6
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg
Question

Sv: Trene en del, hvilket kosthold?

Opprinnelig lagt inn av tommygutt, her.

Tja, ikke godt og si. Jeg syklet fort på ketogent/lavkarbo, men sykler fortere nå i konkuranser, men er også bedre trent. Synes jeg restituerte en smule bedre på lavkarbo enn jeg gjør nå på lavglykemisk. Holder meg stort sett alltid frisk på både lavkarbo og lavglykemisk og det teller mye på vinteren når grunnlaget for neste sesong skal legges.

Uansett er det viktig å finne sin greie. Jeg og kona reagerer veldig ulike på ketogent kosthold. Jeg kunne trene hardt, hun hadde ikke sjans, svimmel og uopplagt. Vi funker begge to utmerket på lavglykemisk og holder matchvekta lett gjennom hele året

Hva er forskjellen på lavglykemisk og lavkarbo?

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 22:38   #7
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trene en del, hvilket kosthold?

På lavkarbo spiste vi lite karbo i antall gram, på lavglykemisk spiser vi såkalte gode karbohydrater som ikke påvirker blodsukkeret, men tenker ikke på mengden i gram

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 22:41   #8
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trene en del, hvilket kosthold?

Opprinnelig lagt inn av tommygutt, her.

På lavkarbo spiste vi lite karbo i antall gram, på lavglykemisk spiser vi såkalte gode karbohydrater som ikke påvirker blodsukkeret, men tenker ikke på mengden i gram

Med gode karbohydrater, tenker du da på det man får fra frukt, grønnsaker og grovt mel?

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 22:46   #9
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trene en del, hvilket kosthold?

Alt av karbo som har lav GI/GB

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 00:03   #10
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trene en del, hvilket kosthold?

Opprinnelig lagt inn av tommygutt, her.

Alt av karbo som har lav GI/GB

Okei. Men kanskje vanskelig å finne ut av? Kan du gi noen eksempler?...må vist ha det inn med teskje

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 07:47   #11
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Trene en del, hvilket kosthold?

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Okei. Men kanskje vanskelig å finne ut av? Kan du gi noen eksempler?...må vist ha det inn med teskje

Du får lese Fedon


Til tema: tror jeg hopper over til generell lavkarbo eller Fedon, er redd ketose og trening blir for tøft. Vil ha Max utbytte av treningen, og da tilpasser jeg heller kosten min

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 09:00   #12
Edla
Medlem
 
Edla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Slattum
Innlegg: 219
Edla er ny på veien

Sv: Trene en del, hvilket kosthold?

Jeg vet ikke hvis dette er riktig for alle men jeg personlig opplevde noe helt konkret igår på trening. Jeg lever på lavkarboneten på grensen til ketolyse men igår skeiet jeg ut av diverse grunder og spiste granids til middag. På treningen etterpå klarte jeg lengre og raskere pass på elipsemaskinen og keg klarte å løfte tyngre på styrkeapparatene. Så for meg virker det som om jeg faktisk trenger mere karbs de dagene jeg skal trene. Ikke det at jeg skal spise granids til middag de dagene alltså men kanske litt råris eller fullkornspasta eller en skive grovt brød.

For all del det KAN være jeg som har blitt sterkere og i bedre form men å merke så stor forskjell fra en dag til neste virker jo litt overdrevet...

__________________
Delmål 3: Gå ned til 93kg og ha tatt av totalt 25kg -12/1-12
Delmål 4: 92 og BMI=Overvektig -16/1 -12
Delmål 5: 88kg og totalt vekttap på 30kg





Edla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo med shakes Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 09:07   #13
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trene en del, hvilket kosthold?

Edla, jeg har opplevd noe av det samme. Min erfaring er at man får en boost når man tilfører karboen, men samtidig er det lett og gå tom. Jeg testet dette i sykkelritt på varighet rundt 3 timer. Spiste ikke noe raske karbo før rittet eller underveis før det gikk mot slutten av rittet, da tok jeg en Red Bull og en gel, fikk en sinnsyk boost inn til mål som jeg aldri har opplevd før. På Birken samme året drakk jeg sportsdrikk tidlig i rittet fordi jeg trodde det var vann, endte med å gå næringstom med et smell lenge før mål og hadde mer enn nok med å komme meg over de siste motbakkene mot Sjusjøen, en helt forferdelig opplevelse

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 10:18   #14
Edla
Medlem
 
Edla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Slattum
Innlegg: 219
Edla er ny på veien

Sv: Trene en del, hvilket kosthold?

Jeg trener "bare" ca 70 minutter de dagene jeg trener, godt mulig jeg ville opplevd en kræsj hvis jeg skulle feks syklet ett langt ritt. Jeg blir veldig sulten etter trening når jeg ikke spiser karbs men igår var sulten moderat og jeg trengte ikke å "trøkke" i meg masse lavkarbomat for å bli mett. Det hold med et par skiver spekeskinke og og litt brieost. Skal prøve meg frem for jeg ønsker jo å gå ned mere i vekt samtidleig som jeg gjerne vil bygge muskler. Digger å kjenne og se musklene jobbe når jeg trener *selvdigger*

__________________
Delmål 3: Gå ned til 93kg og ha tatt av totalt 25kg -12/1-12
Delmål 4: 92 og BMI=Overvektig -16/1 -12
Delmål 5: 88kg og totalt vekttap på 30kg





Edla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo med shakes Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilket kosthold velger dere etter ketolysekuren? *pippi m gutt og jente* Ketolysekuren 4 17-03-09 13:42
Trene? Aphrodithe Trening 2 04-02-09 22:02
trene? cindy Ketolysekuren 2 08-01-08 11:55
Å trene susanna Ketolysekuren 11 21-06-06 18:09
Hvorfor trene?? hede Trening 17 14-04-05 09:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no