Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er det sant at....

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-06-07, 20:57   #1
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien

Er det sant at....

man kan spise Mentos Sugarfree???? Jeg leser at mange spiser det så jeg kjøpte en pakke, men det er jo over 80 karbs i det??? Hvordan henger dette sammen? Og er det i så fall andre godteriprodukter vi kan spise???

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 00:19   #2
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Er det sant at....

Tingen er at karber står alltid oppgitt per 100 gram, og en mint veier ikke så mye.

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 00:24   #3
Vivendel
Medlem
 
Vivendel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 55
Innlegg: 89
Vivendel er ny på veien

Sv: Er det sant at....

Se etter hvilke søtningsstoff som er brukt og sammenlign med de som er oppgitt som ok å spise. I Atkins boken står det hvilke som kan spises, men jeg ville vert skeptisk

__________________
Vivendel

start:100kg NÅ:95,5 delmål 1: 90, delmål 2: 80
delmål 3: 70 mål: 64
Vivendel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mett og sunn på Atkins Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 00:59   #4
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien

Sv: Er det sant at....

Opprinnelig lagt inn av tech, her.

Tingen er at karber står alltid oppgitt per 100 gram, og en mint veier ikke så mye.

Joda, klart det er per 100 gram, men har lest her at mange spiser hele eska!! Har lest noe om at når det står at karbohydratene kommer av sukkerALKOHOLER og ikke sukkerarter, så er det greit å spise..
Er det noen som vet noe om det? Jeg trodde igrunn at karbs var karbs, uansett hvor de kommer fra...

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 01:49   #5
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Er det sant at....

Sukkeralkoholer påvirker ikke blodsukkeret, så de regnes ikke med. Trekk dem fra totalen når du ser på karboinnholdet, så får du reelt antall karber.

Derimot kan de gi veldig mye magesmerter, luft eller løs mage ... Så vær forsiktig ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 19:26   #6
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien

Sv: Er det sant at....

Tuuusen takk for svar! Det er det i bunn og grunn ingen karber i Mentos Sugarfree da, for det står 82,5 karb, 0 sukkerarter 82,5 sukkealkoholer.
Jeg trøkka i meg hele pakka på null komma null, og har ikke merka noe til magetrøbbel eller liknende.....heldigvis.....så da kan jeg jo kose meg innimellom da!! Så flott! Fins det mere godteri av den sorten??

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 21:03   #7
Humle
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 44
Innlegg: 39
Humle er på en erverdig vei

Sv: Er det sant at....

JA! På ICA selger de sjokolade fra sukkerfritt.no som jeg har spist litt av..
Ellers kan du jo stikke innom helsekosten og høre..
Du får bare lese bak på pakkene og trekke fra sukkeralkoholene..

__________________


Here we go!
Humle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren... Dette blir min første! Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 05:15   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er det sant at....

Har bare lyst til å komme med en oppfordring ut av egne erfaringer
Sukker fortoner seg for mange som en avhengighet. Om du i stedet begynner å spise noe som er kunstig søtet så skiller ikke kroppen på det, selv om det nødvendigvis ikke påvirker vektnedgangen (men vær oppmerksom på at det faktisk KAN gjøre det).
Hjernen vil fortsatt produsere dopamin ved inntak av søtt, og holde avhengiheten ved like!
Folk må gjøre som de selv vil, men et pyttelite råd fra meg er å avstå inntil man har trangen for søtt på trygg avstand. Så kan man lettere kose seg i blant uten å føle at man må ha mer rett etterpå.

Lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 14:59   #9
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Er det sant at....

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Har bare lyst til å komme med en oppfordring ut av egne erfaringer
Sukker fortoner seg for mange som en avhengighet. Om du i stedet begynner å spise noe som er kunstig søtet så skiller ikke kroppen på det, selv om det nødvendigvis ikke påvirker vektnedgangen (men vær oppmerksom på at det faktisk KAN gjøre det).
Hjernen vil fortsatt produsere dopamin ved inntak av søtt, og holde avhengiheten ved like!
Folk må gjøre som de selv vil, men et pyttelite råd fra meg er å avstå inntil man har trangen for søtt på trygg avstand. Så kan man lettere kose seg i blant uten å føle at man må ha mer rett etterpå.

Lykke til!

Signerer o'kloke Photobscurba her!!!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 15:27   #10
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien

Sv: Er det sant at....

Ja, helt enig med dere!! Men en eske på lørdagskvelden mens ungene spiser sjokolade er jo greit... Jeg syns det er så godt med noe søtt etter en taco-middag eller biff-middag, som vi ofte har på lørdagskvelden. Før delte vi en stor plate Helnøtt, men det er jo ikke aktuelt lenger...
Og når man skal på kino er det koselig å knaske på noe... Nå skal ikke jeg ned mer enn 3-4 kilo til, så jeg unner meg en liten sjokolade en gang i blant også hvis jeg har lyst på.....

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 13:45   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er det sant at....

Ikke meninga å virke fordømmende altså. Synes det bare er greit -på et generelt plan- å gi det rådet!
Vet det er et vanlig problem hos mange.

Bare kos deg du

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 13:51   #12
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Er det sant at....

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Har bare lyst til å komme med en oppfordring ut av egne erfaringer
Sukker fortoner seg for mange som en avhengighet. Om du i stedet begynner å spise noe som er kunstig søtet så skiller ikke kroppen på det, selv om det nødvendigvis ikke påvirker vektnedgangen (men vær oppmerksom på at det faktisk KAN gjøre det).
Hjernen vil fortsatt produsere dopamin ved inntak av søtt, og holde avhengiheten ved like!
Folk må gjøre som de selv vil, men et pyttelite råd fra meg er å avstå inntil man har trangen for søtt på trygg avstand. Så kan man lettere kose seg i blant uten å føle at man må ha mer rett etterpå.

Lykke til!

En obs, obs til:

Selv om man tåler slike erstatninger i begynnelsen så betyr det ikke at man fortsetter å gjøre dette.

Jeg kan ikke lenger spise slikt da kroppen har sluttet å tåle sukkeralkoholer.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 11:33
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
sukker og karbofritt liv - mulig i lengden? bikini Lavkarbo generelt 11 22-05-06 12:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no