Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Po cha (te med smør)

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-09-08, 08:18   #1
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Po cha (te med smør)

I Tibet er de kjent for å drikke endel po cha, som er te med smør. Det høres slemt ut, men er ganske godt. Det er flott til (som?) frokost.

Kok opp ca. 3 desiliter vann i en gryte. Tilsett en eller to poser sort te. Jeg bruker krydret chai (Yogi Tea Organic Black Chai). La den trekke i syv-otte minutter. Tilsett alt fra to til seks spiseskjeèr TineSmør. Gjerne to-tre spiseskjeèr kremfløte òg. Varm opp teèn igjen. Kjør i blender eller med stavmikser til smøret ikke skiller seg mer. Fortsetter du lenge nok, vil du få et deilig, velsmakende skum.

Edit: Jeg la ved et bilde av den herlige drikken.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg te.jpg (309,1 KB, 37 visninger)

Sist redigert av danish : 22-09-08 kl 22:46.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 10:01   #2
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Po cha (te med smør)

Klarer ikke helt å forestille meg dette her. Det høres ikke godt ut, men bør kanskje prøves.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 10:01   #3
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Po cha (te med smør)

URK, hørtes ikke godt ut

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 15:04   #4
Bamse
Juniormedlem
 
Bamse sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 32
Bamse er på en erverdig vei

Sv: Po cha (te med smør)

Vel det er vel en av de tingene man må prøve først. Hvordan smaker det? Er det smøraktig i smak eller konsistens?

__________________

Bamse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 19:13   #5
Zooki
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 2
Zooki er på en erverdig vei

Sv: Po cha (te med smør)

Herreminhatt, denne gikk rett hjem

Tusen takk for godt tips!

Zooki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Counting Carbs. Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 07:06   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Po cha (te med smør)

Oi, dette høres ut som noe i min gate. Skal prøves!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 12:03   #7
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Po cha (te med smør)

Oi! Dette må prøves... Høres egentlig ikke så godt ut, men jeg er villig til å gi det en sjanse...

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 12:59   #8
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Po cha (te med smør)

Dette hørtes deilig ut. Skal prøve. Drikker ellers tea med cocosa i til frokost

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 09:17   #9
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Po cha (te med smør)

Drikker min første kopp med po cha nå. Jeg var litt forsiktig og brukte ca 15 gram smør og 1 ss kremfløte - tror trygt det kan has mer smør oppi, dette var kjempegodt! (Skjønt, jeg søtet med 2-3 små dråper vanilje-stevia)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 09:19   #10
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Po cha (te med smør)

Bruker dere vanlig meierismør eller usaltet smør?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 09:35   #11
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Po cha (te med smør)

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Bruker dere vanlig meierismør eller usaltet smør?

Jeg brukte vanlig smør - har ingen klager på smaken.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 09:44   #12
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Po cha (te med smør)

Ok, tror jeg må prøve denne

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 17:13   #13
Eris
Juniormedlem
 
Eris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 25
Eris er på en erverdig vei

Sv: Po cha (te med smør)

Interessant!

Jeg leste ikke så nøye hvor mye en skulle bruke, så jeg varmet vann, helte i 3/4 kopp, helte det i en bolle med smør og fløte. Rørte. Men jeg hadde to gode skjeer med smør og kanskje 5 ss fløte, så tror det ble akkurat litt for mye. Orket ikke drikke opp, ble mett.

Godt var det, må bare skaffe meg noen bedre tetyper, var ikke så mye å velge mellom i skapet.

Red: Jeg syns ikke konsistensen var så veldig smøraktig med den mengden jeg brukte, tror det blir enda mer diskret med mindre.

Eris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Max 50 Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 17:29   #14
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Po cha (te med smør)

Dette ble definitivt best med en godt krydret te - prøvde med plain svart, og da smakte det litt dølt.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Margarin/smør sommerblomt Ketolysekuren 34 14-11-09 13:06
Karbo i egg og smør? neitakktilsukker Ketolysekuren 2 26-08-08 14:26
Smør/olje? Heksehylet Spørsmål og svar 18 22-07-08 18:28
Smør Oban Ketolysekuren 16 08-02-08 11:15
SmØr! Hyper Spørsmål og svar 11 06-09-06 11:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no