Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

tørket frukt...???

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-12-04, 10:48   #1
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

tørket frukt...???

hei alle sammen

lurer på en ting om tørket frukt...

aprikoser er uten tilsatt sukker og tørket mango fra nøttefabrikken er tilsatt rørsukker, men hva med alt det andre?

hva med tørket papaya som man får kjøpt i innvandrerbutikker (i mangel av bedre uttrykk), inneholder de tilsatt sukker. det smaker iallefall litt mindre søtt...!

(det gjør forøvrig yoghurtnøttene deres også)

noen som vet mere om dette? er det på den bra siden av utskeielser hvis man allikevel skal skeie ut?

helsing Aline

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-12-04, 05:07   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

bra spørsmål!

jeg vil også vite dette..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 21-12-04, 09:54   #3
ryli
Danseløve
 
ryli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Alder: 46
Innlegg: 890
ryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastisk

Og jeg vil gjerne vite.

Tydeligvis mange som lurer på dette. Og så er det sikkert noen her som vet alt, men som bare sitter og koser seg fordi vi lurer så fælt, og som sikkert ikke gidder å hjelpe oss på denne siden av jul. Sitter sikkert og venter til over nyttår når vi er i full gang med nyttårsforsettene og har nektet oss selv å spise dette likevel.

__________________

Ryli

ryli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Varierende... Svar med sitat
Gammel 21-12-04, 11:49   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

TØRKEDE FRUKTER:

Papaya tørkes også med rørsukker sier min fremmedlandske butikkmann:

PAPAYA
Næringsinnhold pr. 100 gram
Kcal: 258
Protein: 4,0g
Fett: 1 g
Karbohydrater: 53 g


Til sammenligning:

APRIKOSER
Næringsinnhold pr. 100g. vare:
Kcal: 249/1045kj
Protein: 4,0g
Fett: 0,5g
Karbohydrater: 56,2g

MANGO
Næringsinnhold pr. 100g. vare:
Kcal: 335/1407kj
Protein: 2,5g
Fett: 12g
Karbohydrater: 87g

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-12-04, 11:55   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Tørkede aprikoser har en GI på 32. (30 om de kommer fra Australia).

Papaya og mango har GI på ca 60 i rå tilstand. Aprikoser: 57.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 21-12-04, 13:39   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

tusen takk Nille og HP!!!!

hmm... da velger jeg ihvertfall papaya foran mango(?) men det beste er vel å rett og slett holde seg unna.. *sukk*

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Råtner frukt? MHM Generell ernæringsdebatt 28 26-05-06 09:28
Oppbevaring av grønnsaker og frukt Fedonisten Generell ernæringsdebatt 43 18-05-05 07:43
Spiser jeg for mye frukt Tidligere bruker Dr Lindbergs 11 17-01-05 15:51
Frukt og bær Nille Type O 0 12-12-04 00:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no