Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Nybegynner - hvor skal jeg begynne?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-04-11, 11:03   #1
supermama
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 9
supermama er på en erverdig vei
Smile

Nybegynner - hvor skal jeg begynne?

Hei

Jeg er en ung jente som trenger en forandring i forhold til kostholdet mitt. Jeg spiser utrolig mye dårlig mat, og har alltid lyst på mat. Jeg har mye kunnskap inne når det gjelder hva som er riktig/galt, men får det virkelig ikke til i teorien! Jeg er ikke overvektig, men burde nesten har vært det pga all den dårlige maten. Samtidig hadde det ikke gjort noe å gå ned noen kilo.

Jeg har en 1 år gammel datter, som jeg burde være et forbilde for etterhvert som hun blir større. Jeg har også mangel på energi, og er av den grunn nok ikke så god mamma som jeg burde være.

Nå må jeg prøve å finne ut hva som er den beste måten å gjøre en endring på, og lavkarbo har jo mange suksess-historier!
Jeg er helt ny på dette området, og er usikker på om jeg skal kutte karbohydrater helt eller bare moderat. Bør jeg samtidig tenke på kaloriinntak?
Jeg er jo veldig glad i mat, og takler ikke å gå rundt sulten - da går det alltid galt til slutt. I tillegg vil jeg prøve mest mulig å lage middager som både jeg og datteren min kan spise.

Det viktigste for meg er å få et generelt sunnere og mer regelmessig kosthold, samtidig som jeg kan kose meg med god mat + å få mer energi!

Hører jeg til her tror dere? Hvordan kan jeg evt. starte det hele?

supermama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 11:14   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner - hvor skal jeg begynne?

Hei og velkommen!

Jeg syns du skal starte med å lese vår flotte nybegynner - tråd!
Da får du et litt bedre overblikk over hva lavkarbo er og kan bestemme deg for hvordan du vil gjøre dette.

Litt av greia med lavkarbo er å spise seg passe mett hver gang du er sulten! Og all maten du spiser, kan datteren din spise!

Les godt og lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 13:27   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner - hvor skal jeg begynne?

Kitt gir deg link til den viktigste tråden her inne! Den inneholder masse informasjon, ta deg tid til å lese nøye.

Imens kan du faktisk begynne og gjøre endringer etter denne pdfen som heter lavkarbo på 3 minutter.

Kunnskap er makt, vær tålmodig! Husk også at de første par ukene er litt tøffe siden kroppen skal venne seg på et nytt kosthold

Lykke til!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 13:36   #4
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Nybegynner - hvor skal jeg begynne?

Du har fått veldig gode råd allereie! Vil berre seie hei, velkommen og lykke til!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 16:25   #5
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Nybegynner - hvor skal jeg begynne?

Velkommen hit!
Du har fått gode råd her! Kikk også på oppskriftssidene, der er det masse supre tips til alle dagens måltider!

Lykke til med lavkarbo!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 18:04   #6
Dollface
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 9
Dollface er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner - hvor skal jeg begynne?

Jeg startet min reise i karbofrilandia søndag kveld, og allerede nå merker jeg at søthunger og kronisk sulten-følelse er borte.. Det er sikkert mye psykisk, men jeg er sjokoholiker og pepsimax-addict, og har ikke hatt noe av dette siden søndag. TIdligere når jeg har sluttet med pepsi max har jeg fått infernalsk hodepine og har bare måttet gi opp.
Dette går over all forventning, og jeg gleder meg til de virkelige resultatene synes (som jeg håper er en bedre bikiniform.. )

Tror ikke du skal være redd for å gå sulten - spis når du føler for det, spis til du er mett - og så justerer det seg etterhvert..

__________________
Dollface er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor skal jeg begynne? SiljeX Spørsmål og svar 3 25-03-11 12:18
Hvor skal jeg begynne? Calvin Spørsmål og svar 15 06-04-08 20:00
Hvor skal jeg begynne? Vaffel Spørsmål og svar 3 13-10-05 20:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no