Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Vondt i kne -kneskade?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-05-12, 10:02   #1
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Vondt i kne -kneskade?

Hei. Jeg har vært aktiv mosjonist i mange år, og i perioder har det vært veldig mye løping. De siste månedene har jeg kjent smerter på oversiden av knærne, spesielt etter løping eller utfall med vekter. Jeg gikk til treningsveileder for tips, og fikk beskjed om å ta 3 ukers pause fra løpingen, og deretter begynne med styrketrening rundt kneområdene.
Som sagt så gjort. Problemet er at nå er smertene tilbake. Jeg har vært forsiktig med å løpe for lenge (20-25 min) og ikke løpe for raskt, samtidig som har har fokusert på å trene styrke i beina.
Noen som har opplevd noe lignende? Burde jeg oppsøke fysioterapeut/lege for å se om jeg har en fysisk skade? Eller burde jeg kutte ut løpingen en stund igjen?

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 10:12   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i kne -kneskade?

Jeg tenker at det er like greit å bestille en time hos legen og finne ut av dette først som sist!
Enkelte ting trenger ro, andre mindre belastning belastning og noen medisiner. Og mange tilstander kan bli kroniske om man ikke tar de rette hensyn!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 15:20   #3
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vondt i kne -kneskade?

Varier i hastighet en del, da bruker du forskjellige deler av kneet.
Begynner du å få vondt og da spesielt på oversiden av kneet burde du fokusere på å løfte benet høyere, som en proff sprinter.

Og selvsagt er det å anbefale å løpe i skogen med varierte stier som er svingete, opp/ned og masse røtter både for å styrke balanse og muskler i bena du ikke bruker når du løper asfalt. Kneslitasjer kan ofte være tegn på at det er manglende muskler i legger og lår slik at det stakkars leddet i midten må ta mer juling enn nødvendig.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vondt i hele kroppen, kvalm og vondt i hodet Spira2 Ketolysekuren 5 12-09-11 14:49
Vondt her & der! Nero Fysisk og mental helse 2 11-01-11 10:35
Vondt ... frifuggel Stoffskifte / hormonproblemer 9 21-10-09 20:42
Vondt! tufsa83 Ketolysekuren 3 22-03-09 12:09
Vondt Ablazed Spørsmål og svar 5 04-03-06 23:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no