Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Eksamen i lavkarbodøs

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-12, 13:32   #1
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Eksamen i lavkarbodøs

Jeg sitter på 3. dagen med den vanskeligste eksamen i manns minne. Vanligvis ville jeg klart å løse denne helt fint, jeg har bøkene, vet hvordan jeg burde strukturere osv, men jeg er så TRØTT! Vanligvis er eksamensuke en "eat what you want"-uke, alt for å holde konsentrasjonen oppe. Men nå er hjernen i en komplett døs. Jeg får den ikke til å holde konsentrasjonen nede i bøkene og samle tankene mine. Det er som om noen har helt sirup i hjernebarkfurene mine.
Hva gjør jeg? Hva spiser jeg? Innlevering om 2 dager. *stressaaaa*
Prøvd meg på nøtter, men fortsatt like døsig.

(Tåler ikke kaffe, aspartam, for mye grønnsaker)

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 13:33   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Eksamen i lavkarbodøs

Laks eller fiskeolje.. Omega-3 FTW!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 14:38   #3
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Eksamen i lavkarbodøs

Kokosolje skal gi hurtig energi.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 21:14   #4
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Eksamen i lavkarbodøs

Signerer amritam.

Og drikk masse vann!

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 00:32   #5
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Sv: Eksamen i lavkarbodøs

Takk for tips alle sammen. Har spist laks pga tipset, og har da kommet meg gjennom, men det har vært en usedvanlig tung uke, altså. Varmen har heller ikke hjulpet

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 26-05-12, 14:29   #6
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Sv: Eksamen i lavkarbodøs

Opprinnelig lagt inn av psychgeek, her.

Takk for tips alle sammen. Har spist laks pga tipset, og har da kommet meg gjennom, men det har vært en usedvanlig tung uke, altså. Varmen har heller ikke hjulpet

Endelig ferdig. En halvkilo opp i vekt, men jeg klarte i det minste å holde meg på den smale sti (sånn någen lunde)

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 26-05-12, 18:15   #7
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Eksamen i lavkarbodøs

Oi.

Jeg hadde motsatt erfaring med eksamen i fjord våres. Vel 1,5 mnd inn i lavkarbolivet. 6 timers skoleeksamen +1 ekstra time. Bedre konsentrasjon enn på lenge (og bra resultat). Hadde med HK og mellom-karbo snop i tilfelle, men det forble urørt... Så vi er forskjellige. Godt du er ferdig i hvert fall, krysser fingrene for resultatet.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 26-05-12, 19:32   #8
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Sv: Eksamen i lavkarbodøs

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Oi.

Jeg hadde motsatt erfaring med eksamen i fjord våres. Vel 1,5 mnd inn i lavkarbolivet. 6 timers skoleeksamen +1 ekstra time. Bedre konsentrasjon enn på lenge (og bra resultat). Hadde med HK og mellom-karbo snop i tilfelle, men det forble urørt... Så vi er forskjellige. Godt du er ferdig i hvert fall, krysser fingrene for resultatet.

Jevnt over har jeg hatt bra energi på lavkarbo. Jeg har hatt gode lesedager siden jeg byttet, men akkurat denne uka var jeg helt i bunnen av bøtta energimessig, og da var det vanskelig å vite hva man skulle gjøre og spise for å få opp energien igjen.

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 19:31   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Eksamen i lavkarbodøs

Opprinnelig lagt inn av psychgeek, her.

var det vanskelig å vite hva man skulle gjøre og spise for å få opp energien igjen.

Cocosa er et sikkert kort sånn sett, enten i te eller kaffe, eller bar.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 12:50   #10
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Sv: Eksamen i lavkarbodøs

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Cocosa er et sikkert kort sånn sett, enten i te eller kaffe, eller bar.

Cocosa, ja. Det hører jeg jo folk anbefaler til både det ene og det andre. Hva er det godt for? Jeg var hos en ernæringsfysiolog som mente den var det beste å steke ting i (maks 3 SS om dagen), men hvorfor som tilskudd? For energi?

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 12:55   #11
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Sv: Eksamen i lavkarbodøs

Glem det siste, googlet litt Skal jammen kjøpe en krukke igjen.
Men ser de selger kokosolje veldig billig på grønnsakshandlere....men det er kanskje herdet...?

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 13:02   #12
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Eksamen i lavkarbodøs

Opprinnelig lagt inn av psychgeek, her.

Cocosa, ja. Det hører jeg jo folk anbefaler til både det ene og det andre. Hva er det godt for? Jeg var hos en ernæringsfysiolog som mente den var det beste å steke ting i (maks 3 SS om dagen), men hvorfor som tilskudd? For energi?

Kokosolje gir hurtig energi fordi de mellomlange, mettede fettsyrene den inneholder førdøyes og forbrennes fortere (og på en litt annen måte) enn annen type fett.

Ellers er det bra for en hel masse forskjellig, ja, men jeg husker ikke alt - du får vel bare søke litt hvis du er interessert. Eller kanskje noen andre her er mer Kokos-leksikon enn meg

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 19:48   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Eksamen i lavkarbodøs

Jeg har også lest at cocosamolekylene frakter andre ting raskere rundt i kroppen, noe som kan stemme bra når jeg tar det.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eksamen og ernæringsråd Eirik N R Generell ernæringsdebatt 14 24-01-12 21:45
Lunsj under eksamen Therese_M Lunsj 10 11-05-11 00:46
Mat til eksamen lottesinverden Ketolysekuren 1 05-05-11 22:42
I måren har jeg eksamen! Summer Generell diskusjon 19 23-06-04 12:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no