Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Karbosjokke kroppen til å trene

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-07-12, 10:24   #1
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Karbosjokke kroppen til å trene

Jeg har gått på lavkarbo i tre måneder nå, og burde være godt vant til fettforbrenning. Likevel har treningen vært et absolutt ork jeg ofte overhodet ikke har klart etter kostholdsendringen. Det har ikke hjulpet med mer fett, mindre fett, lengre eller kortere tidsrom mellom spising og trening. Ofte holdt jeg ikke ut mer enn 10-15 min på mølla før beina føles som betong og hodet svimler. (- Og jeg er flink til å pushe meg).
Alt dette var veldig frustrerende, for jeg har mange positive opplevelser med lavkarbo. De to største: en (for første gang på lenge) velfungerende mage og kontroll over sukkersuget. Jeg vet det er mange her inne som ikke har noen problemer med å kombinere lavkarbo og trening, og det kan jo godt hende jeg gjør noe feil, jeg er ingen kostholdsekspert.

Men her om dagen møtte jeg en lege på en festlig anledning som også gikk på lavkarbo. Han fulgte et opplegg hvor han spiste lavkarbo, sett bort fra akkurat mens han trente: altså på trening så hadde han med seg høykarbomat/drikke for å få ham gjennom treningen. Det måtte ikke inntas før eller etter trening, men under økten. Dette ville, i følge ham, føre til en sulttilstand som fremmet fettforbrenning, samtidig som du orket å trene mer og oftere. (Han så forøvrig smashing ut, som økte troverdigheten hans).
Jeg forsøkte dette for et par dager siden, og akter å forsøke igjen i dag, og for meg var det som om noen skrudde på en bryter: plutselig opplevde jeg det deilige "høyet" på treningen igjen. Beina fungerte fra start til stopp og jeg følte meg fantastisk etter trening (Ikke som et slakt, slik det har vært de siste månedene).

Så det jeg lurer på: Høres dette fornuftig ut for en person som vil beholde alle de positive effektene av lavkarbo, bygge kropp (ned i fettprosent og opp i muskelmasse) og finne gleden av trening igjen? Noen som kjører samme opplegg her?
Jeg lurer også på om jeg burde være mer forsiktig med fett med disse "utskeielsene": Har gått ned drøye(og ikke minst seige) 4 kilo jeg ikke har lyst til å få på ribbeina igjen.

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 14-07-12, 11:11   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Karbosjokke kroppen til å trene

Ta deg en tur inn på Primeaal Blueprint-sidene og finn det Mark Sisson sier om lavkarbo og høyintensitetstrening. Det han ikke kan om dette er ikke verdt å vite... Men vær forberedt på å lete litt for å finne fram til infoen. (Har ikke tide til å finne det til deg - skal på sjøen om 15...)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trene? Aphrodithe Trening 2 04-02-09 22:02
Trenger råd! Dele opp trening, eller trene hele kroppen samtidig (styrketrening)? JenJen Trening 19 27-09-08 11:07
Hvor lang tid bruker egentlig kroppen på å brenne ferdig alkoholen i kroppen? Photobscura Lavkarbo generelt 26 04-05-08 22:43
Å trene susanna Ketolysekuren 11 21-06-06 18:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no