Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Finner den ikke igjen!

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-11-05, 20:36   #1
Katrine
Medlem
 
Katrine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 43
Innlegg: 70
Katrine er på en erverdig vei

Finner den ikke igjen!

Kom over ett innlegg i dag, men printet det ikke ut og nå finner jeg det ikke igjen om det smalt!
Oppskriften var "pannekaker" bestående kun av ett egg, så det i seg selv husker jeg jo . Det stod derimot endel tips der om hva de kunne brukes til som jeg gjerne skulle hatt! Noen som vet hva jeg mener?

Katrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-11-05, 20:39   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Finner den ikke igjen!

Dette er hva jeg fikk opp når jeg søkte på 'et egg' i oppskriftsforumet:

http://forum.lavkarbo.no/search.php?searchid=205942

Dersom du husker hvem sitt innlegg det var, så kan du jo snevre søket enda mer inn.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 03-11-05, 21:58   #3
Katrine
Medlem
 
Katrine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 43
Innlegg: 70
Katrine er på en erverdig vei

Sv: Finner den ikke igjen!

Hmm, nei det husker jeg ikke... Men hun/hadde lagt inn bilder av flere slike pannekaker på en tallerken husker jeg... Hvis det kan ha noe å si...?

Katrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-11-05, 22:10   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Finner den ikke igjen!

Et ganske sikker på at det er Dingpot sine pannekaker:

http://forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=93995&postcount=1

eller....

Eller Komkari sine eggepannekaker:
http://forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=50912&postcount=9

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 22:14   #5
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Finner den ikke igjen!

Hei Katrine!
Vet ikke om jeg har skrevet noen sted hvordan de kan brukes, men bare fantasien begrenser det tror jeg. Det er veldig nøytrale.
Disse eggepannekakene har jeg brukt som niste med ost og/eller, forskjellig slags pålegg, til taco eller fylt dem med litt friske bær og en kremklatt. Kjempegodt! Håper du også synes det!
Forsøk også Rolls de er nesten like anvendelige.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 05-11-05, 01:20   #6
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Finner den ikke igjen!

Men når det står soyaproteinpulver - hva mener dere da? Hvor kjøper man det og hva heter produktet? Og er dette det samme som man kan ha i smoothies som heter proteinpulver?

Jeg aner ikke dette, skjønner dere - og vil gjerne ha gode råd!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-05, 07:17   #7
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Finner den ikke igjen!

Soyaprotein får du bl.a. kjøpt på www.ketolyse.no . Det er helt nøytralt på smak og egner seg veldig godt i pannekaker o.l. Proteinpulver får du kjøpt ganske mange steder, laget av kasein eller myse eller en blanding eller mye annet rart og det er gjerne smaksatt med jordbær, sjokolade og vanilje og sånt. (Det siste må du ta med en klype salt, det er andre som kan mer om det en meg... )

  Svar med sitat
Gammel 05-11-05, 10:52   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Finner den ikke igjen!

Opprinnelig lagt inn av Karin

Men når det står soyaproteinpulver - hva mener dere da? Hvor kjøper man det og hva heter produktet? Og er dette det samme som man kan ha i smoothies som heter proteinpulver?

ja det er det samme Karin. Du kan bruke hvilket som helst proteinpulver, soya eller myse, whey, - eller vha de heter alle sammen ! Men til slike pannekaker er kanskje nøytral smak eller det med vanilje det beste ! De fås kjøpt i en hvilken som helst helsekostbutikk også, men Ketolyse sitt er nok litt billigere. For min del foretrekker jeg myse/whey protein da det ikke har soya bismak slik soyaprotein har. Jeg har prøvd begge typer som sagt og de har samme "virkemåte".

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Påstand Summer Fysisk og mental helse 46 29-04-05 21:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no