Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Noen som har prøvd?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-09-09, 22:06   #1
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Noen som har prøvd?

Jeg har de siste ukene savnet risengrynsgrøt noe så iiiinnmari... Jeg ELSKER CC med kanel, og nå lurer jeg på om noen har prøvd med et smørøye i? Innbiller meg at det må bli ganske likt risengrynsgrøt på smak, bare kaldt selvfølgelig... Noen som vet?

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 22:08   #2
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som har prøvd?

urk...nei..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 21:10   #3
Gabben
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 33
Gabben er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd?

Jeg har lagd fløtegrøt og syns den er veldig god. Jeg har vært på tanken om å tilsette litt cottage cheese i den, bare for å få litt risengrynsgrøt-konsisens.

Gabben er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 21:17   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har prøvd?

Kaldt smørø*e i kald grøt, det høres ikke godt ut...
Men cc med fløte eller creme fraiche er kjempegodt.

Eller å lage fløte/rømmegrøt og ha smørø*e i, nammenamm!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 21:46   #5
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd?

Jeg tåler ikke fløte og liker ikke rømmegrøt. Men tror jeg skal prøve med smørøye likevel jeg... Er så glad for å ha oppdaget CC. Det med kanel liker jeg nesten like godt som godteri. Nesten....

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 23:10   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har prøvd?

Går det an å varme CC i microen? Ikke så den smelter, men så den blir litt sånn lun?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 23:45   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har prøvd?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Går det an å varme CC i microen? Ikke så den smelter, men så den blir litt sånn lun?

Ja, det går, og da får man gummi...Den smelter ikke, men blir veldig fort som gummi...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 23:50   #8
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har prøvd?

Prøvd å lage Smålandsk ostekake?
da får du iaf varm/lunken cc

http://forum.lavkarbo.no/showthread....E5nsk+ostekake

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 00:32   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har prøvd?

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Prøvd å lage Smålandsk ostekake?
da får du iaf varm/lunken cc

http://forum.lavkarbo.no/showthread....E5nsk+ostekake

Jeg s*nes ikke det blir det samme... Ren cc oppvarmet kontra svensk ostekake opplever jeg som helt forskjellig. Men smaken er jo delt som baken. Og om Sara har l*st til å prøve, så s*nes jeg hun skal gjøre det.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 00:45   #10
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Noen som har prøvd?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Ja, det går, og da får man gummi...Den smelter ikke, men blir veldig fort som gummi...

Ja huff, det prøvde jeg. Gikk ikke så bra, smakte som sagt gummi ja

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 05:20   #11
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Noen som har prøvd?

Jeg har nettopp spist noe risengrynsgrøtaktig. Jeg skulle bruke opp cc'en som er gått ut på dato, så jeg kjørte 4 store ss cc, 1 egg, en skvett fløte, litt kanel og en dråpe stevia i hurtigmikseren. Så stekte jeg det som pannekake.

Problemet er at jeg har gasskomfyr som er litt skeiv, så pannekaken festet seg i pannen og det ble til en varm, grynete masse istedet. Med masse kanel og litt kunstig søtning på toppen var det riktig godt.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 09:17   #12
blondym8
Nytt Medlem
 
blondym8 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Eidsvoll
Innlegg: 7
blondym8 er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd?

Opprinnelig lagt inn av sara, her.

Jeg har de siste ukene savnet risengrynsgrøt noe så iiiinnmari... Jeg ELSKER CC med kanel, og nå lurer jeg på om noen har prøvd med et smørøye i? Innbiller meg at det må bli ganske likt risengrynsgrøt på smak, bare kaldt selvfølgelig... Noen som vet?

Jeg er kjempenyskjerrig på hva er CC :-)

blondym8 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 10:55   #13
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har prøvd?

CC=Cottage Cheese

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 13:14   #14
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd?

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

Jeg har nettopp spist noe risengrynsgrøtaktig. Jeg skulle bruke opp cc'en som er gått ut på dato, så jeg kjørte 4 store ss cc, 1 egg, en skvett fløte, litt kanel og en dråpe stevia i hurtigmikseren. Så stekte jeg det som pannekake.

Problemet er at jeg har gasskomfyr som er litt skeiv, så pannekaken festet seg i pannen og det ble til en varm, grynete masse istedet. Med masse kanel og litt kunstig søtning på toppen var det riktig godt.

Hehe,- jeg skal prøve å lage denne grynete massen selvom jeg ikke har skeiv gasskomfyr

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 14:02   #15
annerii
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Stavanger
Innlegg: 25
annerii er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd?

har noen prøvd å lage "riskrem" av cc

altså tilsette pisket krem i cc og litt mandel og litt søtt

anne

annerii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 14:12   #16
Mona S
Medlem
 
Mona S sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 269
Mona S er ny på veien

Sv: Noen som har prøvd?

heisan! Jeg har smelta smøret og helt over kald/romtemperert cc og hatt kanel og splenda på, det gir helt klart en risengryngrøt-følelse og jeg syns det er ganske godt. Du kan i hvert fall prøve

Mona S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 14:29   #17
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd?

Opprinnelig lagt inn av Mona S, her.

heisan! Jeg har smelta smøret og helt over kald/romtemperert cc og hatt kanel og splenda på, det gir helt klart en risengryngrøt-følelse og jeg syns det er ganske godt. Du kan i hvert fall prøve

Ja, det er det jeg har tenkt jeg også, smelte smøret! Til helgen skal jeg prøve

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 14:33   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har prøvd?

Bør kanskje sette cc'n på benken en stund først, så den tempereres litt. Ellers vil vel smøret stivne og klumpe seg igen...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 15:44   #19
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Bør kanskje sette cc'n på benken en stund først, så den tempereres litt. Ellers vil vel smøret stivne og klumpe seg igen...

Er din CC så kald at smøret kan stivne i den?! Hm. Har jeg feil kjøleskapstemperatur, eller...Min CC er nemlig meget medgjørlig rett fra kjøleskapet Men at den bør være litt romtemperert for å få grøt-feelingen, tror jeg blir best ja!

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 15:48   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har prøvd?

Opprinnelig lagt inn av sara, her.

Er din CC så kald at smøret kan stivne i den?!

Det vil jeg tro. Den er hvertfall så kald at den er ubehagelig å spise direkte fra kjøleskapet. Men nå liker jeg ikke veldig kalde ting da, så jeg er kanskje litt overfølsom

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 21:45   #21
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har prøvd?

Opprinnelig lagt inn av annerii, her.

har noen prøvd å lage "riskrem" av cc

altså tilsette pisket krem i cc og litt mandel og litt søtt

anne

Ja, det er en vanlig rett/dessert her inne. Jeg bruker creme fraiche i og ikke pisket fløte, blir friskere og syrligere. Veldig godt med bær på og et kanel/ kakaodryss. Jeg synes dette er mye bedre enn riskrem.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 12:53   #22
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det vil jeg tro. Den er hvertfall så kald at den er ubehagelig å spise direkte fra kjøleskapet. Men nå liker jeg ikke veldig kalde ting da, så jeg er kanskje litt overfølsom

Hmm...hehe. Jeg pleier å spise den rett fra kjøleskapet med pære og en haug med kanel(helgekosen min), så liker den kald jeg!

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kokosnøtt-mel, noen som har prøvd? Iset Generell ernæringsdebatt 18 16-03-13 08:40
Noen som har prøvd Depridix? mofe Fysisk og mental helse 9 06-02-13 19:33
Noen som har prøvd Acomplia? Tulla 81 Ketolysekuren 7 20-08-09 23:09
Noen her som har prøvd 5-htp ...? Borealis Kosttilskudd 22 22-03-07 20:46
In Zone - noen som har prøvd? turid Kosttilskudd 17 19-05-04 21:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no