Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Merkelig grønnsak ...

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-11, 17:35   #1
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei
Question

Merkelig grønnsak ...

Kjøpte meg i dag en lysegrønn grønnskak som minna litt om blomkål men var men "bukettene" var litt mer kjegleformet... ble på en måte pigger som sto ut...

Noen som vet hva denne heter og hvor mye karber den har?

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 17:39   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Merkelig grønnsak...

Kan det være artisjokk kanske, eller knutekål

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 17:41   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Merkelig grønnsak ...

Det hjelper nok om du legger ut et bilde .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 17:42   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Merkelig grønnsak ...

Artisjokk:


Knutekål:

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 17:48   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Merkelig grønnsak ...

Romanesco kanskje? En slags krysning mellom blomkål og broccoli

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 17:51   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Merkelig grønnsak ...

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Romanesco kanskje? En slags krysning mellom blomkål og broccoli



Ser utrolig kul ut, men har enda ikke somlet meg til å kjøpe en!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 17:53   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Merkelig grønnsak ...

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.



Ser utrolig kul ut, men har enda ikke somlet meg til å kjøpe en!

Denne er gooood!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 17:54   #8
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Merkelig grønnsak ...

Romanesco, eller fraktal-brokkoli, som jeg alltid har kalt den 2,1 kh per 100g!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 17:54   #9
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Merkelig grønnsak ...

Den er veeeldig god!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 17:56   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Merkelig grønnsak ...

Ille rar..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 17:56   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Merkelig grønnsak ...

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Romanesco, eller fraktal-brokkoli, som jeg alltid har kalt den 2,1 kh per 100g!

Jaaaaa! Den ligner jo på en fraktal!! Har sansen for fraktaler jeg.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 17:57   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Merkelig grønnsak ...

Hihi - fraktal-brokkoli - 157cm er litt "nerd" som meg tror jeg - lest samme artikkel og kanskje? (Husker ikke hvor jeg fant den i farta... del med oss om du forstår hva jeg snakker om )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 18:00   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Merkelig grønnsak ...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jaaaaa! Den ligner jo på en fraktal!! Har sansen for fraktaler jeg.

En av mine første dataoppgaver en gang i verden var å lage algoritmen til en fraktal.. Fikk det til jeg..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 18:00   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Merkelig grønnsak ...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hihi - fraktal-brokkoli - 157cm er litt "nerd" som meg tror jeg - lest samme artikkel og kanskje? (Husker ikke hvor jeg fant den i farta... del med oss om du forstår hva jeg snakker om )

Fraktal er at det samme mønseret gjentar seg hele tiden.. Uansett hvor langt INN eller UT i materien du kommer.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 18:03   #15
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Merkelig grønnsak ...

lol aliengrønnsak!! haha :P ikke sett den i butikken men...

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 18:06   #16
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: Merkelig grønnsak ...

OI, her gikk det unna Er romanesco jeg mener ja! Tusen takk for alle svar Testa den til middag i dag og den smakte helt utmerket. Veldig likt som brokkoli og blomkål. Og er jo et greit karboinnhold i den å, så denne kommer jeg til å fortsette å spise Også pynter den opp litt på talerkenen:=)

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 18:08   #17
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Merkelig grønnsak ...

Denne tubesaken av en mandelfraktal er ganske kjent og forklarer flott hvordan alt gjentar seg, hele veien..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 18:08   #18
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Merkelig grønnsak ...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

En av mine første dataoppgaver en gang i verden var å lage algoritmen til en fraktal.. Fikk det til jeg..

Kanutten er også en nerd - KULT! (kun i positiv sammenheng - er ganske nerd selv også..som elektroingeniør OG jente så blir man ansett som litt - ehm - småsær )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 18:09   #19
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Merkelig grønnsak ...

Opprinnelig lagt inn av kirami, her.

OI, her gikk det unna Er romanesco jeg mener ja! Tusen takk for alle svar Testa den til middag i dag og den smakte helt utmerket. Veldig likt som brokkoli og blomkål. Og er jo et greit karboinnhold i den å, så denne kommer jeg til å fortsette å spise Også pynter den opp litt på talerkenen:=)


Bra du fikk svar, i allefall jeg sporet litt av...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 18:10   #20
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Merkelig grønnsak ...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Kanutten er også en nerd - KULT! (kun i positiv sammenheng - er ganske nerd selv også..som elektroingeniør OG jente så blir man ansett som litt - ehm - småsær )

Er utdannet dataingeniør jeg. Har ikke jobbet med det på mange år, men LITT sitter igjen i skalpen. Og småsær kjenner jeg til.. Ikke alle mødre som feks snakker med sønnene om speeden på ram'en eller hd.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 18:14   #21
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: Merkelig grønnsak ...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Bra du fikk svar, i allefall jeg sporet litt av...

Hehe, fort gjort

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 18:18   #22
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Merkelig grønnsak ...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Denne tubesaken av en mandelfraktal er ganske kjent og forklarer flott hvordan alt gjentar seg, hele veien..

Noe sånt jeg har sett jeg også. Kjempetøft!

God tråd forresten Skal også prøve romanesco ved anledning

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 18:25   #23
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: Merkelig grønnsak ...

Tror ikke jeg har sett den i vanlig butikk. Er vel gjerne, meny, mega eller ultra som har den. Sist jeg kjøpte den var på svinesund:P

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 19:00   #24
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Merkelig grønnsak ...

Hva man kan lære på et lavkarbo- forum!
Og de sier lite karbohydrater ødelegger hjernen!
*sa 2/3 kjemiingeniøren*

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 19:13   #25
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Merkelig grønnsak ...

Aldri hørt om - men nå skal den testes ut!

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Grønnsak spørsmål CocoNut Ketolysekuren 26 16-11-10 17:17
Hvilken grønnsak blåbær Spørsmål og svar 13 03-02-09 16:39
Hjelp. Grønnsak og saus problemer Sophie Spørsmål og svar 1 02-08-08 17:04
Merkelig!! Vippa Induksjonen 15 09-04-04 16:28
Merkelig.... cathrine Induksjonen 4 22-02-04 01:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no