Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvilke prøver er det jeg eventuelt ber legen om å ta?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-10, 22:35   #1
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Hvilke prøver er det jeg eventuelt ber legen om å ta?

Jeg jobber i treningsbransjen. Mange av våre såkalte eksperter som hyres inn til foredrag eller ekspertuttalelser i forbindelse med kosthold og trening steiler med en gang jeg prøver å nevne lavkarbo som et alternativ til kaloritelling og "spise lite og ofte" osv. Vedkommende vil aaaaaldri anbefale slik kost, og i hvert fall ikke om man trener. Alt det fettet da gitt.. Og altfor lite karber.

Men altså..hallo..poenget er jo at man jobber for å gå NED i vekt. Noe aktivitet må det være lov å bedrive på lavkarbokost, myten om at man er dønn avhengig av karber for å ha nok energi på trening tror jeg er veldig overdrevet. Om tradisjonell kaloritelling ikke virker må man jo finne på noe og lavkarbo har vært redningen for meg og flere med meg Det er jo forumet her et glimrende eksempel på. Jeg er allikevel ikke så bastant at jeg sier "alle bør spise lavkarbo", så klart ikke, men for mange er det en løsning de kanskje ikke har tenkt på. Hvorfor avspise dem med en mulig løsning, så til de grader?

Jeg har lyst til å "proove them wrong" og vise at selv om jeg er på lavkarbokost så er mine prøveverdier fine. Men hvilke prøver Dette kan jeg altfor lite om...................

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 11:51   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke prøver er det jeg eventuelt ber legen om å ta?

Ta en titt i denne tråden!

Lykke til! Er sikker på at du får vist dem at du er ved glimrende helse!

Du kan jo evnt lese litt i denne tråden også!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Besøk hos legen Sostråle Lavkarbo generelt 3 09-06-09 14:33
Burde jeg dra til legen? Ella-A Ketolysekuren 33 03-02-09 21:58
Hvordan er legen din? Snikende Saccosekk Lavkarbo generelt 11 10-11-06 12:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no