Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Pølsebrød eller lomper?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-10-10, 14:24   #1
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Pølsebrød eller lomper?

Skal bort i dag og vet det blir servert pølser med brød og muligens også lomper. Hva er egentlig best, karbomessig, ett pølsebrød eller en lompe? Jo, jeg må spise en pølse om ikke annet og jeg tviler på at det serveres salat og sånt.¨

Bare så det er sagt - jeg har ikke vektproblemer eller andre matproblemer, jeg vil bare spise mindre karber fordi jeg tror det er sunnere for oss, men samtidig vil jeg ikke virke uhøflig, derfor kommer jeg til å spise noe i kveld.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 14:25   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Pølsebrød eller lomper?

Da hadde jeg faktisk spist det jeg hadde mest lyst på For å fått den mest optimale nytelsen av det

Tror ikke det skader slik en sjelden gang....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 14:30   #3
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pølsebrød eller lomper?

Spis berre pølse utan brød eller lompe Smaker like godt. Ingen sier noko på det Men om du vil ha noko til, er vel lompe best
Det er 51 karber i pølsebrød, og "berre" 39 karber i lompe.

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 14:57   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Pølsebrød eller lomper?

Opprinnelig lagt inn av katten, her.

Spis berre pølse utan brød eller lompe Smaker like godt. Ingen sier noko på det Men om du vil ha noko til, er vel lompe best
Det er 51 karber i pølsebrød, og "berre" 39 karber i lompe.

pr 100g ikke sant?

Et pølsebrød veier vel mindre enn ei lompe? Lompe er jo tung i forhold til brød... (mener jeg å huske )

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 15:16   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Pølsebrød eller lomper?

Ungenes runde, små lomper veier 26 gram og et vanlig pølsebrød 27gram, faktisk!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 15:36   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Pølsebrød eller lomper?

Oki Der ser du, er lenge siden jeg har hatt noe med brød og lomper å gjøre

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 16:14   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Pølsebrød eller lomper?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ungenes runde, små lomper veier 26 gram og et vanlig pølsebrød 27gram, faktisk!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Oki Der ser du, er lenge siden jeg har hatt noe med brød og lomper å gjøre

Jeg måtte jo bare!
Visste det lå noe nederst i en skuff og måtte finne frem vekten! Var sikker på at du hadde rett, men nå vet vi at lomper er det beste valget!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 16:21   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Pølsebrød eller lomper?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg måtte jo bare!
Visste det lå noe nederst i en skuff og måtte finne frem vekten! Var sikker på at du hadde rett, men nå vet vi at lomper er det beste valget!

Jepp

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 08:35   #9
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Pølsebrød eller lomper?

Takker, men de hadde bare pølsebrød og da sånne diiiigre. Men jeg delte ett i to og brukte det på to pølser. ) Og selvfølgelig kom det kaker på bordet... *sukk* Og siden det tross alt var min fars bursdag (på forskudd) så måtte jeg jo smake litt og tok ett lite stykke av hver kake. Heldigvis tok jeg ikke mye av bløtkaka (jeg elsker bløtkake!) for etterpå fikk jeg høre at kremen var en ny greie som man bare visper og så er den helt kalorifri! Antagelig en kjemisk gugge med andre ord... Men jeg klarte å holde kjeft da.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 11:09   #10
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Pølsebrød eller lomper?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

så måtte jeg jo smake litt og tok ett lite stykke av hver kake. )



Ett lite stykke er jo ok, selv om jeg aldri hadde rørt det, men ett av HVER?

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 11:20   #11
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Pølsebrød eller lomper?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.



Ett lite stykke er jo ok, selv om jeg aldri hadde rørt det, men ett av HVER?

Litt nyfrelst?

Hun skal jo ikke slanke seg, men har lavkarbokosthold som et daglig kosthold, og da er det faktisk mindre farlig å ta et kakestykke (eller to små) i ny og ne enn om man spiser høykarbo til daglig. Mener jeg

Hvis man har et valg, så vil jeg si at lompe definitivt er det beste valget. Det inneholder jo også potet, ikke bare mel - litt mer næring i det, og potet som er kokt og avkjølt har lavere GI enn varm kokt potet. Pølsebrød har dessuten en god del sukker i seg.

Men nå liker jeg tilfeldigvis best lompe da ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 11:49   #12
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Pølsebrød eller lomper?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Litt nyfrelst?

Hun skal jo ikke slanke seg, men har lavkarbokosthold som et daglig kosthold, og da er det faktisk mindre farlig å ta et kakestykke (eller to små) i ny og ne enn om man spiser høykarbo til daglig. Mener jeg

hihi, høres litt sånn ut noen ganger kanskje ja men det du sier er jeg enig i altså.. bare at for meg er høykarbo å ta ett lite stykke av HVER kake, mens lavkarbo er å ta ett lite stykke av den ene kaka.

Hva er poenget med lavkarbo om du skal smake litt av alt, da er du mer på lavkalori kanskje

Poenget med å spise lavkarbo etter MIN mening, selv om man ikke skal slanke seg, er jo å holde seg unna sukker, stivelse og heller spise rent. Og skal man da skeie ut fordi man ikke er så streng er jo ett lite kakestykke helt ok.

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 12:21   #13
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Pølsebrød eller lomper?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.



Ett lite stykke er jo ok, selv om jeg aldri hadde rørt det, men ett av HVER?

Kommer sikkert til og klare deg uten en eneste utskeielse livet ut..

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lomper raskall Bakst 11 16-03-12 20:15
"Lomper og tortillas" Maimor Annen mat 13 04-09-10 19:33
Grillsesongen er reddet for pølse-elskere (Lomper) raskall Middag 14 04-07-10 23:00
Lomper? Monen Lavkarbo generelt 20 22-03-07 18:21
Wraps uten tortilla lomper Marianne Lunsj 0 16-09-04 08:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no