Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ny formula for Quest-barer - mer kh

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-11-15, 16:27   #1
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys
Thumbs down

Ny formula for Quest-barer - mer kh

Først og fremst, dette er IKKE en diskusjon om hvorvidt man burde spise barer overhodet, fint om man kan holde seg til tema i en bar-tråd for en gangs skyld.

Ble litt satt ut når jeg skulle bestille nye barer i dag, da jeg så de brått hadde fått 1 karb mer per bar (opp fra 3 til 4, gjelder flere typer). Googla litt, og fant ut at de har endret oppskriften totalt, og bruker en annen type fiber nå, som er laget av mais. Baren har dermed noe mer karbo, men de sier den skal påvirke blodsukkeret på en 'forutsigbar' måte. I studien jeg har linket til konkluderes det med "(...) they may be effective in applications for dietary strategies to control diabetes and other chronic diseases". Usikker på hvordan man skal tolke det, ettersom det ikke sammenlignes med det forrige stoffet, og vet ikke riktig hva de mener med 'forutsigbart' (dog velger jeg å håpe at de mener blodsukkeret holder seg stabilt).

Jeg kommer til å kjøpe en pakke for å teste åssen de funker i forhold. Jeg har ikke diabetes, og måler derfor ikke blodsukkeret, og er ikke i ketose om dagen, så jeg får ikke testet ut disse tingene. Så blir til at jeg kun får sjekket ang magevondt, hodepine og vektøkning. Er det noen andre som har de "nye" barene, og har merket noe forskjell?

Linker:

Om oppskriftsendring: http://blog.questnutrition.com/our-l...le-corn-fiber/
Om fiberet: http://blog.questnutrition.com/benef...rn-fiber/#sup1
Studie på fiberet: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19155430

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 01-11-15, 16:48   #2
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Ny formula for Quest-barer - mer kh

Jeg ser det står at S`mores og Mint chocolate chunk er laget med dette mais-fiberet helt fra start av. Jeg har S`mores, og merker ikke noe forskjell på den og de andre jeg har. Men nå spiser jeg veldig lite av det da. Man merker kanskje ikke noe før man spiser noen ganger i uka/hver dag. OM man merker noe forskjell da.

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-15, 17:02   #3
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Ny formula for Quest-barer - mer kh

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83, her.

Jeg ser det står at S`mores og Mint chocolate chunk er laget med dette mais-fiberet helt fra start av. Jeg har S`mores, og merker ikke noe forskjell på den og de andre jeg har. Men nå spiser jeg veldig lite av det da. Man merker kanskje ikke noe før man spiser noen ganger i uka/hver dag. OM man merker noe forskjell da.

Har ikke smakt noen av de, ikke engang hørt om den med mint før i dag (den ble forøvrig med i amazon-handlekurven i sted ), så jeg aner ikke om det er noen merkbar forskjell sånn utenom smak og tekstur. Men om du ikke merker noen forskjell sånn umiddelbart, er jo det godt nytt!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Quest chips Bønna200 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 15-05-15 11:51
Quest-barer? Virkelig? søtejenta Spørsmål og svar 6 02-05-15 22:21
Quest protein bar peanut butter supreme Borealis Kosttilskudd 8 14-01-15 16:30
Quest Nutrition bar fra iHerb, noen som har prøvd de? maeve Lavkarbo generelt 28 14-04-14 01:26
15 lavkarbo barer : noka choco crisp barer til salgs! rumbero Lavkarbo generelt 3 17-04-10 18:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no