Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Atkins og hypothyreose

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-11-07, 13:42   #1
Ratata
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 23
Ratata er på en erverdig vei
Smile

Atkins og hypothyreose

Hei. Ny her i forumet jeg. Jeg har hypothyreose og bruker Levaxin. Vurderer nå å starte på en atkinsdiett, men ønsker innspill fra noen med erfaring. Er dette tilrådelig med lavt stoffskifte? Lurer også på hva slags kosttilskudd dere bruker, hvis dere bruker noen da?

Ratata er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker ennå, i startgropa Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 15:24   #2
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins og hypothyreose

Hei Ratata

det som funker for den ene, passer ikke for den andre.. så det kan godt være at du finner deg godt til rette med Atkins. Det kommer kanskje litt an på utgangspunktet også. Jeg er sikker på at lavkarbokosthold er det beste for oss, men det er jo flere forskjellige kostholdsfilosofier innen dette. Fedon er et mildt alternativ.

Jeg begynte med Levaxin i august/september og holder stadig på å få tilpasset dosen med medisin. Man begynner ofte med lav dose og øker gradvis til det er nok. Så foreløpig er ikke stoffskiftet mitt bra nok. Dette gjør det vanskelig å gå ned i vekt. (Men utrolig lett å legge på seg)

Jeg gikk stadig opp i vekt i mange måneder mens jeg forsøkte å komme ordentlig i gang med noe Skaldeman eller Atkins, eller ketolysekost, for jeg klarte ikke å gjennomføre det skikkelig. Det var for vage instruksjoner og mye opp til seg selv å kjenne på at nok var nok. Min kropp og svake sjel klarte det ikke, og hver brødskive eller annen utskeielse satte seg rett på sideflesket.

Nå har jeg valgt å gå på et opplegg som skal vare i 5 år. Det begynner med en streng Eurodiett (hurtig vektnedgang), 4 faser som varer tilsammen i 130 dager for meg, og så er det fedon som gjelder. Også dette via kurs. Du finner opplysninger på nettsidene til lindbergklinikkene
http://www.drlindbergs.no/page/index...d=-1&joinid=-1

Hvis du er inne på disse sidene så kan du klikke på fanen for Klinikker og lese om Eurodiet.

Jeg skal ikke påstå at dette er det beste for deg, men det ser ut til å ha en god effekt på meg.

Lykke til Ratata

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 16:31   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Atkins og hypothyreose

Opprinnelig lagt inn av Ratata, her.

Hei. Ny her i forumet jeg. Jeg har hypothyreose og bruker Levaxin. Vurderer nå å starte på en atkinsdiett, men ønsker innspill fra noen med erfaring. Er dette tilrådelig med lavt stoffskifte? Lurer også på hva slags kosttilskudd dere bruker, hvis dere bruker noen da?


Hei og velkommen !

Jeg har levd på Atkins-kost stort sett siden 1982 og har tatt Levaxin (eller thyroxin som det het tidligere) i iallefall 12 av disse årene. Det er ingen fare med å gå på Atkins når du har lav stoffskife, det er heller en fordel. Men det er ikke alle som går ned så fort da. TTT - vet du Ting Tar Tid. Jeg gikk fortere ned med medisin enn uten før, men nå har jeg akkurat begynte med Levaxin igjen etter noe års opphold og merker ikke så stor forskjell enda, er fremdeles på laveste dose.

Det du muligens må er å holde et lite øye med kaloriene også. Du vil sannsynligvis være mer var for kunstig søtstoff. Du bør ta kalsium med magnesium og D-vitamin og muligens også kalium. Disse kan ikke tas sammen med Levaxin, men enten to timer før eller etter. Jeg kalsium/kalium om kvelden og det andre om morningen.

Er du i ketose bør du også ta en god multivitamin (Spektro er god), et Omega 3 tilskudd (evt. Omega 3-6-9). Noen har også nytte av krom for å dempe søtsug. Får du kramper i beina i begynnelsen kan du ta ekstra magnesium. Ketolysepillene du får på www.ketolyse.no pg en del Meny butikker inneholder alt du trenger forresten og er billigere enn å kjøpe alt hver for seg på helsekost.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 17:11   #4
Ratata
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 23
Ratata er på en erverdig vei

Sv: Atkins og hypothyreose

Takk for svar. Tror jeg må prøve Atkins, hadde jo vært en drøm å bli litt lettere. Men mener du at hvis jeg tar ketolysepillene så trenger jeg ikke ta noe annet i tillegg?

Ratata er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker ennå, i startgropa Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 17:57   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Atkins og hypothyreose

Opprinnelig lagt inn av Ratata, her.

Men mener du at hvis jeg tar ketolysepillene så trenger jeg ikke ta noe annet i tillegg?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no