Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Husmortips og kjerringråd

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-01-11, 21:58   #51
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Husmortips og kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

et lite sparetips.
i stedet for og kjøpe vaskemiddel for alt i huset.
så tar jeg bare en sprute flaske med litt salmiakk og litt grønnsåpe og resten med vann. bruker på kjøkken benk,vask,toalett,dusj og det som tåler det
(jeg tar ca 0,5dl salmiakk og ca 1,5dl grønnsåpe og resten vann)

Men grønnsåpe er vel ikke særlig heldig på porselensflater, fliser o.l? Det etterlater jo ett fettlag.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 15:08   #52
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Husmortips og kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men grønnsåpe er vel ikke særlig heldig på porselensflater, fliser o.l? Det etterlater jo ett fettlag.

Salmiakken i blandinga tar vel fettet?

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 15:52   #53
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Husmortips og kjerringråd

jeg har ikke prøvd på fliser for det har jeg ikke,men det funker kanskje med litt mer salmiakk og litt mindre grønnsåpe kanskje. må neste prøve det ut

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 15:56   #54
Sothøna
Seniormedlem
 
Sothøna sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Møre & Romsdal
Alder: 57
Innlegg: 6.752
Sothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastisk

Sv: Husmortips og kjerringråd

Jeg har brukt Zalo m/litt Salmiakk jeg,
og det funker som bare juling det altså

Men ikke ta mye salmiakk i da, for det matter ned også

Sothøna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig lavkarbo for å ha det bra. Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 16:13   #55
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Husmortips og kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av Sothøna, her.

Jeg har brukt Zalo m/litt Salmiakk jeg,
og det funker som bare juling det altså

Men ikke ta mye salmiakk i da, for det matter ned også

og det renser helt opp i hjernebarken hvis du få lukta i nesa

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 16:18   #56
Sothøna
Seniormedlem
 
Sothøna sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Møre & Romsdal
Alder: 57
Innlegg: 6.752
Sothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastisk

Sv: Husmortips og kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

og det renser helt opp i hjernebarken hvis du få lukta i nesa


jepp, funker på det meste

Sothøna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig lavkarbo for å ha det bra. Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 18:54   #57
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Husmortips og kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av Sothøna, her.

jepp, funker på det meste

Jeg burde kanskje snuse litt oftere?? Mye grums oppi der...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 19:23   #58
Sothøna
Seniormedlem
 
Sothøna sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Møre & Romsdal
Alder: 57
Innlegg: 6.752
Sothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastisk

Sv: Husmortips og kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg burde kanskje snuse litt oftere?? Mye grums oppi der...

Er det det det er med meg også kanskje
Kan jo også være at vi har brukt for mye

Sothøna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig lavkarbo for å ha det bra. Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 19:29   #59
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Husmortips og kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av Sothøna, her.

Er det det det er med meg også kanskje
Kan jo også være at vi har brukt for mye

Såpass mye at visse substanser, som IKKE burde det, har begynt å gå i oppløsning??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 19:31   #60
Sothøna
Seniormedlem
 
Sothøna sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Møre & Romsdal
Alder: 57
Innlegg: 6.752
Sothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastisk

Sv: Husmortips og kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Såpass mye at visse substanser, som IKKE burde det, har begynt å gå i oppløsning??

Jepp, tror nok det heller er der det ligger altså

Sothøna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig lavkarbo for å ha det bra. Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 20:16   #61
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Husmortips og kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

et lite sparetips.
i stedet for og kjøpe vaskemiddel for alt i huset.
så tar jeg bare en sprute flaske med litt salmiakk og litt grønnsåpe og resten med vann. bruker på kjøkken benk,vask,toalett,dusj og det som tåler det
(jeg tar ca 0,5dl salmiakk og ca 1,5dl grønnsåpe og resten vann)

Har du noen husdyr som går rundt på gulvet? Salmiakk er jo ammoniakk og det er det også i tiss. Så katter tisser der det lukter ammoniakk... Selvopplevd... (trodde jeg var sååå lur som dynket madrassen med salmiakk etter at en kattunge tisset i senga mi). Eller maskerer grønnsåpen lukta?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 20:21   #62
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Husmortips og kjerringråd

En kjekk bartender lærte meg dette trikset; søler du rødvin på blusen din kan du få den bort med en gang ved å fukte den med hvitvin. Tørk av med en klut- og voila!

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 20:22   #63
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Husmortips og kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av aktivjente, her.

En kjekk bartender lærte meg dette trikset; søler du rødvin på blusen din kan du få den bort med en gang ved å fukte den med hvitvin. Tørk av med en klut- og voila!

Det funker like bra med hvilken som helst væske. Bare hold den fuktig til du får vasket den. Hvitvin lager også flekk... Var det MythBusters som testet det, mon tro? Jeg har i alle fall sett noen teste det, og den ble busted.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 23:12   #64
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Husmortips og kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Har du noen husdyr som går rundt på gulvet? Salmiakk er jo ammoniakk og det er det også i tiss. Så katter tisser der det lukter ammoniakk... Selvopplevd... (trodde jeg var sååå lur som dynket madrassen med salmiakk etter at en kattunge tisset i senga mi). Eller maskerer grønnsåpen lukta?

Grønnsåpe maskerer nok ikke lukta for supre katteneser desverre..

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 12:20   #65
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Husmortips og kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av Catwoman, her.

Grønnsåpe maskerer nok ikke lukta for supre katteneser desverre..

Det var det jeg mistenkte. Men vi får nå se hva aktivjente svarer. Jeg har en kastrert hannkatt som har et enormt behov for å markere seg, så jeg mistenker at han hadde markert seg overalt hvis jeg hadde hatt salmiakk i vaskevannet... Jeg tar en dæsj eddik i på grunn av ham, jeg.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 18:44   #66
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Husmortips og kjerringråd

Har ikke sett flekker etter hvitvinen, men så går jeg sjelden i farger lysere enn lilla

Har alltid brukt eddik mot kattepisslukt jeg (eide ei lekker Maine Coon = mange friere der i gården, tross hun gikk på pillen) Men så var det noe jeg brukte utenomhus. Ingen erfaring med kattepiss inne..heldigvis Ser forresten ut til at eddik er litt av en all- rounder fikk lyst på røye jeg nå...

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kjerringråd for hager - hagetips mofe Generell diskusjon 2 26-05-07 14:48
Kjerringråd mot forstuet tå? themonk Fysisk og mental helse 9 22-11-06 11:09
Kjerringråd mofe Fysisk og mental helse 28 12-01-06 15:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no