Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Noen spørsmål anngående Atkins og South Beach.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-01-08, 17:14   #1
Snillgutt30
Juniormedlem
 
Snillgutt30 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 45
Innlegg: 11
Snillgutt30 er på en erverdig vei

Noen spørsmål anngående Atkins og South Beach.

Hei alle sammen.

Har prøvd å sette meg litt inn i de forskjellige lavkarbo diettene og kommet meg fra til at det Atkins eller South Beach som passer meg best. Har for det meste lest her på nettet og for meg ser de helt like ut. Kom tilfeldigvis over South Beach boken og har begynt å lese på den.

Har ikke klart å bestemme meg for hvilket av disse to diettene jeg går for og trenger i den forbindelse svar på noen spørsmål jeg har.

Håper noen tar seg tid til å svare på mine spørsmål.

Hva er likhetene mellom Atkins og South Beach?

Hva er forskjellene mellom Atkins og South Beach?

Hvor mye karbohydrater kan man spise hvis man trener 1-2 timer kondisjonstrening(Sykling, løping osv) hver dag?
Kan man spise opp til 100 gram, så lenge det ikke kommer fra de forbudte matvarene? Dvs hvis det kommer fra grønsaker, fisk, kjøtt og kylling? For det er jo også litt karbohydrater i disse produktene.

Kan man for disse to diettene spise så mye man orker eller må man begrense seg med forhold til antall måletider og hvor mye du spiser hver gang?

Takk på forhånd.

__________________
Snillgutt.



Snillgutt30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach/Generellt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 19:26   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Noen spørsmål anngående Atkins og South Beach.

Opprinnelig lagt inn av Snillgutt30, her.

Hva er likhetene mellom Atkins og South Beach?

Hva er forskjellene mellom Atkins og South Beach?.


Kort sagt så er første fase av South Beach til forveksling lik Atkins Induksjon. Men South Beach er strengere på hvilke type matvarer og er definitivt en lavfett diett.

I følge forfatter bak South Beach er det heller ikke en lavkarbo diett. Kanskje med unntak av fase 1, som etter mine begreper MÅ være en ketogen diett om man følger boka.

I videre faser er South Beach ikke så streng som Atkins. Man kan spise flere matvare grupper en på Atkins kanskje først innefører senere (eller aldri). Atkins har en vedvarende stige som legger til matvarer etter GI belastning og hvordan matvarene virker inn på vekttap (etter erfaring).
SB har ikke en slik. SB er strengere på fett - anbefaler lettprodukter (selv om de motsier seg selv en del).

Det er litt vanskelig å beskrive likheter/forskjeller, fordi det er så utglidende og SB forfatter motsier seg sjøl flere steder. Dessuten blir det relativt å si om noe er mer eller mindre streng, - det kommer jo alt an på hva man liker å spise !


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 19:38   #3
Snillgutt30
Juniormedlem
 
Snillgutt30 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 45
Innlegg: 11
Snillgutt30 er på en erverdig vei

Sv: Noen spørsmål anngående Atkins og South Beach.

Hei takk for svaret.
Jeg har nå lest South Beach boken og kommer til å følge den. Men jeg kommer til å være litt løs slippen med fettet da jeg ikke tror det er så farlig som Atkins sier. Samtidig prøve å holde meg litt mer til mindre karbohydrater også etter den første fasen.
Men da er jeg vel nokså nær Atkins? ;-)

__________________
Snillgutt.



Snillgutt30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach/Generellt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 20:09   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Noen spørsmål anngående Atkins og South Beach.

Sitat:

Jeg har nå lest South Beach boken og kommer til å følge den. Men jeg kommer til å være litt løs slippen med fettet da jeg ikke tror det er så farlig som Atkins sier.

Atkins sier IKKE fett er farlig. Atkins sier derimot at du IKKE skal være redd for fett ! Det er sikkert Dr. Agatston du mener

Om du spiser South Beach med fett blir det nesten Atkins, eller iallefall ganske nær

Atkins sier 20 karber pr dag, og hovedvekten av disse skal bestå av grønnsaker.

Les mer her:

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Please ... Har noen tips til en dags- eller ukes vedlikeholdsmeny (Atkins) fremtidoghåp Lavkarbo generelt 1 14-05-07 14:13
Er melkeprodukter ok? Noen spørsmål... Maggi Ketolysekuren 3 05-05-07 18:09
Snuser på South Beach jeg... Melkerull Lavkarbo generelt 0 01-05-07 21:07
Noen spørsmål.. Mokia Lavkarbo generelt 9 13-04-04 13:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no