Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Restriksjoner på oliven?

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-10, 18:37   #26
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Restriksjoner på oliven?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Og jeg mente KALIUM!
Når det først ble feil, ble det i hvert fall gjennomført, da!

Ok. Men les svaret fra lommelegen uansett. Burde være relevant i forhold til deg.

Og da skal jeg slutte å kuppe tråden. Men vil bare avslutte med å si at jeg har en annen mulig årsak til hvorfor du ikke oppnår forbedring med fibromyalgien, mens madamen er nesten helt frisk. Tenkte å skrive et innlegg i minibloggen min "proteintråden", men jeg må jobbe litt mer med det først.

Oliven er en super ting i hvert fall. Det var vel det vi skulle frem til

  Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 09:41   #27
Jonblund
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Vestby
Innlegg: 28
Jonblund er på en erverdig vei

Sv: Restriksjoner på oliven?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, jeg så det. Men jeg lurer fremdeles på dette med salt, synes debatten begynner å minne om kolesterolmyte-debatten og lignende. Spennende.

Kan fortelle en liten historie om min egen sønn. Jeg og madammen var på kontroll med han pga mistanke om gluten/laktos intoleranse. Vi fikk bekreftet det og fikk oppfølging. Etter dette begynnte vi og ordne mat i fra grunnen av og var litt forsiktig med saltet, pga hysteriske innlegg om dette tidliger. Så skulle vi til legen etter 1,5 år og ta noen prøver igjen og da visste det seg at gutten hadde saltmangel. Vi forsto jo ingen verdens ting pga at man hadde lest seg opp på at salt var (djevelens verk). Fikk da beskjed i fra legen at så lenge man spiste en variert kost(laget ting i fra bunnen) trengte man ikke og frykte dette. Fikk beskjed om og salt og kryddre maten med god samvittighet og at det var faktisk mange foreldre som slet med at de ikke saltet maten til barna nokk. Han kunne også fortelle at Salt var faktisk noe vi trengte

__________________



------------------------------------------------

“Egenkjærligheten er begynnelsen på en livslang romanse” (Oscar Wilde)
Jonblund er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins som gikk over til Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 09:45   #28
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Restriksjoner på oliven?

Opprinnelig lagt inn av Jonblund, her.

Kan fortelle en liten historie om min egen sønn. Jeg og madammen var på kontroll med han pga mistanke om gluten/laktos intoleranse. Vi fikk bekreftet det og fikk oppfølging. Etter dette begynnte vi og ordne mat i fra grunnen av og var litt forsiktig med saltet, pga hysteriske innlegg om dette tidliger. Så skulle vi til legen etter 1,5 år og ta noen prøver igjen og da visste det seg at gutten hadde saltmangel. Vi forsto jo ingen verdens ting pga at man hadde lest seg opp på at salt var (djevelens verk). Fikk da beskjed i fra legen at så lenge man spiste en variert kost(laget ting i fra bunnen) trengte man ikke og frykte dette. Fikk beskjed om og salt og kryddre maten med god samvittighet og at det var faktisk mange foreldre som slet med at de ikke saltet maten til barna nokk. Han kunne også fortelle at Salt var faktisk noe vi trengte

Men det finnes en mellomting mellom å få i seg for lite og for mye salt? Hvertfall i en liten kropp.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 10:01   #29
Jonblund
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Vestby
Innlegg: 28
Jonblund er på en erverdig vei

Sv: Restriksjoner på oliven?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Men det finnes en mellomting mellom å få i seg for lite og for mye salt? Hvertfall i en liten kropp.

Jo selvfølgelig finnes det,men det var ikke det jeg skulle frem til. Det jeg skulle frem til var at så lenge man holder seg unna ferdigprodukter og lager mat selv, så trenger man faktisk ikke og tenke så ekstremt mye på saltmengde, dvs viss man spiser, drikker, kryddrer i normale mengder.

__________________



------------------------------------------------

“Egenkjærligheten er begynnelsen på en livslang romanse” (Oscar Wilde)
Jonblund er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins som gikk over til Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 10:02   #30
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Restriksjoner på oliven?

Jaa. i Ferdigprodukter ryktes det jo å være MYE salt

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 10:08   #31
Jonblund
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Vestby
Innlegg: 28
Jonblund er på en erverdig vei

Sv: Restriksjoner på oliven?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jaa. i Ferdigprodukter ryktes det jo å være MYE salt

Ja og jeg tror så lenge man lager ting i fra bunnen av og krydrer og salter etter normale mengder og ikke frykter ting så galt går det bra. Er man snill med kroppen vil kroppen være snill tilbake(Ang sykdommer). Når det gjelder forrige post var det faktisk legen dom fortalte dette

__________________



------------------------------------------------

“Egenkjærligheten er begynnelsen på en livslang romanse” (Oscar Wilde)
Jonblund er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins som gikk over til Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 14:51   #32
meretely
Juniormedlem
 
meretely sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 63
Innlegg: 38
meretely er på en erverdig vei

Sv: Restriksjoner på oliven?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har ei jente på 6 år som kan LEVE på oliven, omtrent. Hun kan spise ganske store mengder når hun setter i gang. Bør jeg sette ei grense? Altså, det gjør jeg jo allerede, siden jeg ikke har råd til å kjøpe hundretusen oliven i uka, hehe. Men sånn helsemessig sett, er det bare bra at hun spiser et par store håndfuller oliven hver dag?

La jenta spise oliven, mye bedre det enn mye annet hun kunne hatt lyst på. Men, et par håndfuller pr. dag holder kanskje.

__________________


meretely er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 19:24   #33
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Restriksjoner på oliven?

Alt med måte tenker jeg. Oliven er jo ganske salt - har du sjekket at hun ikke mangler noenting? Natrium feks? (på kjempedypt vann her *ler*)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sorte/svarte oliven Afrodithe Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 11-05-09 07:48
Grønne oliven Fredrikke Dr Lindbergs 2 21-09-08 14:11
Advokado? Oliven osv Dippsey Induksjonen 0 09-04-08 18:41
Kjøttboller med oliven og feta Enid Middag 6 31-10-07 20:17
Oliven *Tulla* Lavkarbo generelt 6 20-04-05 00:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no